Reakcia na: J #30119:
Posledna veta - nemohli, lebo 15m voz sa na tom parkovisku v Devine jednoducho neotoci A v Zahorskej je to tiez diskutabilne Inac prispejem k debate ja osobne proti 15m vozom nic nemam, len som proti nahradzovaniu 18m (prip. 16.5m - Ik280) vozov 15m NP vozmi na linkach, kde je problem dostat sa aj do toho 18m (pricom je zname ze NP znamena zaroven znizenu kapacitu) Ale o tomto sa myslimze nie je s kym hadat, kedze to asi suhlasia vsetci
J
No napríklad si pochvaloval zaradenie 74 na 30min interval kvôli vyťaženiu. Ja by som radšej 15m vozy každých 25 minút(aj keď to nie je deliteľ 60). Takisto na L90 budú stačiť 15 vozy na to aby nevozili vzduch. Jednoducho som zastáncom 15m vozov na linky kde sa hodia. Ak je preteba zvýšená kultúra cestovania to, že 1/3 sedadiel je prázdna, tak pre mňa je to mrhanie peniazmi. 15m voz má menšiu spotrebu, má lahšiu údržbu (absenia kĺbu) a je lacnejší o takých 1,5 až 2milióny. To je pri 12 ročnej prevádzke 125 tisíc ročne. Nikto nechce aby na linky ako 93, 84,... jazdili 15m vozy. Ale čo je lepšie zrušiť napríklad 85 alebo tam dať 15m vozy?
Na L90 sú 4poradia, na L68 9poradí, L74 6p, 85 9p, (to je 28 vozov + 7 vozov záoha) neviem ako je na tom L95, L88, či L75 i ranná L59. Poobedná L59 je na 15m vozy fajn.
Takisto by sa týmito vozmi mohli robiť víkendové L29 a L37.