Reakcia na: Jenki #29795:
Aha, tak to som nevedel. To skutočne radšej Trio, len jeden malý problém máme tu v Bratislave a to, že Trio ani Astra na 1000mm nie je. ? Inak ty mi nevieš povedať čo mohla stáť T3 v roku 1989 a Ik280 tiež z toho roku?
Re #29800 Vladimír: Tak to som nevedel. Takže neexistuje žiaden dôvod, okrem platov vodičov, aby nebol celodenný interval rovný špičkovému? Správne som to pochopil?
Info od otca boli o klasickom podniku nie DP. Ten má zrejme iné podmienky, nie?
Dobre tak mi navrhni ako označiť podchod do podzemnej stanice električky. Ak nie R.
Cool číslo príspevku ?
Re #29799 Sarko: Ach bože, na vnútorné som zabudol. A prečo ich nemá tri tie vnútorné. Aj prietor medzi kĺbmi by si jeden zaslúžil. Takže potom má dva BUSE, každý v jednej kabíne?
Re #29801 Vladimír: S tými všetkými zastávkami na znamenie by som až tak nesúhlasil. Keďže by bol problém s chrono a pri pravideľnom zastavovaní na všetkých zastávkach na určený čas, sa pri dobrej preferencii, podjazdoch,... dá spraviť pekný preklad. Avšak keby ti jeden voz všetko pobral a ten druhý by z nejakého dôvodu nemal čo, tak ti elinu pred sebou dobehne. Na znamenie by som dal skutočne na zastávky, kde v 60% voz zastaví zbytočne.
Inak niektoré linky Londýnskeho metra, majú aj zatváranie dverí cestujúcimi. Dosť dobrá blbosť, lebo sa nájdu parchanti, ktorí ti tie dvere zavrú a riadne ťa tresknú, lebo tam nie je fotobunka ale len senzor privretia. info o stave z roku 1998. až dnes mi to povedala sestra.
Inak s tým plánom tr3mp by bolo dobré ísť za Koladom a pokecať. L1 a L2 by zatiaľ jazdili len na Šafko.
Vladimír
Ja som mal na mysli platbu za elektrinu. A tá sa platí za elektrickú energiu a elektrický výkon. Cena za elektrickú energiu je nižšia na jednotku a odzrkadľuje skutočný odber. Cena za výkon je na jednotku výrazne vyššia a zaplatí sa podľa nameraného maxima v ľubovoľnej 15 min. perióde v mesiaci. Cena za namerané maximum sa zaplatí fixne bez ohľadu na to, či bolo maximum opakovane dosahované každý deň v mesiaci alebo iba raz.
Ak mi nechceš veriť, nemusíš. Ale porozhliadni sa po cestovných poriadkoch elektrickej trakcie v podnikoch, ktoré berú do úvahy tento spôsob počítania ceny. Napr. taký DPMP v rokoch 1996 - 2001 systematicky a cieľavedome upravoval intervaly na trolejbusových linkách tak, že v špičke ich obmedzoval a v sedle posilňoval (zníženie maxima, lepšie využitie sedlovej, z časti už de facto zaplatenej elektriny). Súčasne paralelné autobusové linky boli v sedle redukované a v špičke posilňované. Počet spojov zostal pre cestujúcich vlastne zachovaný, no podnik vhodnou deľbou práce medzi trolejbus a autobus ušetril parádne prachy. Ďalším, i keď radikálnym krokom, bola trvalá zmena L30 z trolejbusovej na autobusovú. Hoci bola kompletne celá pod drátmi, zo dňa na deň sa zmenila z trolejbusovej na autobusovú. Prečo? Ako trolejbusová mala jednu smolu - jazdila iba v špičke. A to nechutne navyšovalo maximá a podnik tak platil zbytočne veľa.
Napokon pripojím takú perličku. Za všetky tieto zmeny a úpravy vďačí prešovská verejnosť Jánovi Pavlovi II. V roku 1995 navštívil Slovensko a okrem iných miest aj Prešov. Návšteva sa konala začiatkom júla a DP sa z dôvodu očakávaného náporu cestujúcej verejnosti rozhodol preložiť začiatok pravidelného letného obmedzenia liniek. Linky sa tak neobmedzili od 1.7., ale až 5.7.1995. A potom prišiel šok. Účet za elektrinu bol nepochopiteľne neúmerne vysoký - položka za namerané maximum bola taká istá ako v júni, kedy sa jazdilo ešte celý mesiac ako cez školský rok. Na vzrast ceny stačil jediný júlový pracovný deň so starým cestovným poriadkom, aby sa podľa neho vyúčtovala maximová časť ceny na celý júl, aj keď od 5.7. sa už jazdilo v letnom režime.
Re #29791 J: Nuž podľa mňa je dostatočným znakom nosného systému aj jednociferné číslo. Nejaké R4 mi v Bratislave pripadá hranie sa na niečo. Nevidím dôvod na písmenkovanie nosnej dopravy.
Každému bude jasné, že od 1 do 9 je nosný systém. Doplnková doprava sa bude riadiť oblastným číslovaním založeným na kombináciidvoch číslic, teda od 10 po 99. Aé jednoduché.
S farbami liniek súhlasím - okrem čísla môžu byť vhodným orientačným doplnkom. Farbou môžu byť opatrené cestovné poriadky, smerové tabule, linkové tabule (i keď asi budú displeje...), zastávkové terčíky. Keď farebne môžu odlišovať trolejbusy v Zlíne, prečo by ste nemohli eliny v Bratislave.