Vlak prechadza cez zariadenie, ktore mu najprv odblokuje upevnenie kolies na kazdej osi, potom posunie koleso po osi o predpisanu dlzku a potom zase upevni koleso na os, tentokrat uz na novom rozchode. To vsetko pri v=15 km/h a s cestujucimi na palube. Aspon tak som to kdesi cital.
Nie je to žíadna fikcia ale realita. Pri prechode zariadením na zmenu rozchodu sa len samotnou energiou idúcich podvozkov vytiahnu závlačky, presunú kolesá na náprave do polohy pre iný rozchod a zasunú sa závlačky. Zariadenie je tým pádok bez akéhokoľvek vlastného napájania, podvozky s prestaviteľným rozchodom sú spôsobilé do 330 km/h - to hádam fobustovi pre jeho poľnú rýchlodráhu o rozchode 600 mm bude stačiť ?
Ak to nema antivybuchovy system tak mi je to celkom sedem Ale moze to byt hodne zaujimave! Predpokladam ze sa pozvolna zuzuju kolaje v dakej prechodovej stanici a podvozky maju moznost zmeny rozchodu na principe stlacania (to je dobra fikcia...).
Re #27099 fobust: kraaaaaaasny smajlik!
Re #27103 Valec: To je dobra blbost
1. Konecne argument a nie zvast.
2. No no no, na racianskej sa im spodok miestami dobre prepadava, uz tam dosypavali stku hodne, aj v KV, ale suhlasim ze najviac je odflaknuty zvrsok.
3. Tie pseudoPCC pdvozky od CKD napovazujem za najlepsie podvozky na svete, ani som to nikde nepisal.
4. Prajem ti aj tak pekny den a rychlo bez do Hypernovy kupit noze! ?
Prosím Ťa:
1) Videl si niekedy kočkopsie vozidlo? Uvažoval si pri Tcojom výpočte meniarne (prečo meniareň? Vozí trafo a to nie na streche) aj s tým, že trafo pre systém 25kV/50Hz je o 66% ľahšie než trafo pre systém 15kV/16,7Hz, ktorý sa používa v Karlsruhe a Kasseli? O cene metra skutočne nemáš ani matnú predstavu, chlapče, za cenu kilometra metrotunela si kúpiš veeeľmi veľa mačkoposích vozidiel.
2) Nemiešaj láskavo vlnkovitosť, ktorá ovplyvňuje hlučnosť, nemá však vplyv na chodové vlastnosti (vlnkovitosť musíš brúsiť pri oboch rozchodoch rovnako) s podbíjaním. Bez ohľadu na to, či sa podbíjanie robí alebo nie, je faktom, že pokiaľ chceš mať rýchlodrážnu trať, tak podbíjať musíš. TO, že píšeš o "kvalitnom" spodku trate dokazuje, že varíš z vody a svojich jednostranných vedomostí, spodok je totiž napr. v Rači aj v Karlovke VEĽMI kvalitný, odflákaný je zvršok. Taktiež ohľadom hlučnosti a otrasov ráč navštíviť vyššie vymenované mestá a potom sa kvalifikovane vyjadrovať, inak trotiž trepeš sprostosti. T3 je totiž jedno z najhlučnejších električkových vozidiel na svete, vďaka mimoriadne nevydareným pseudoPCC podvozkom. Pre porovnanie doporučujem navštíviť Viedeň a nechať sa prejsť obyčajným starým E-čkom, ktoré sa k Tebe priplichtí zozadu tak potichučky, že ani nebudeš vedieť, že Ti už-už lezie na hrb.
Nie som nijaký prehnaný priaznivec mačkopsa ale aj ak by som ho chcel kritizovať, tak si najprv musím naštudovať podklady a potom poriadne argumentovať, nie vysypať spŕšku vycucaností z prsta - to ta toitž nenazýva argumentáciou ale sarkumentáciou ? .
A len tak mimochodom - ešte že Ťa nemali, keď sa prechádzalo z dvojosákov na T-vozy, pretože by sme dodnes jazdili v 6MT a ešte šťastie, že Ťa nemali v Karlsruhe (mačkopes) alebo v Stuttgarte (zmena rozchodu) a že si im nevysvetlil, že je to blbosť a že sa to tak robiť nemá, to by toiž dnes nemali električky vôbec. Alebo vo Francúzsku - to by dnes TGV jazdilo na 760 mm...
To by zatiaľ stačilo, po doplnení podkladov sa môžeme venovať diskusii ďalej.
d3kO: Nespravíš to extra rozchodové fórum?
I.
A čo obísť problém dvojsystémových vozidiel tým, že napr. na Filiálke sa k súprave 2*T3 pripriahne ťažné vozidlo a tie dve T3ky budú len ako vlečňáky ? ?
S499.1023:
Este k teme kockopes:
Odkial kam by to premavalo, v akych intervaloch a koho by to vozilo? Ak kockopes, tak mozeme Filialku rovno zrusit a namiesto toho nam z Trnavy budu behat Kockospy po Racianskej radiale po jej prestavbe, od madarv pojdu cez Ruzinov a pod. No fakt efektivne vyuzitie balika penazi, ktory by to stalo. V lete by sa v tom volizi melony, v zime zas zemaky a pod... ? & ? = ?
A tu sme pri kameni urazu: Kolko by to stalo... To mozeme rovno stavat metro. A kockopes je sice vec pekna, ale ked si vezmes ze so sebou vozi na streche sedemtonovu meniaren, tak si velmi rychlo vypocitas ake osove tlaky to bude mat, ako sa to odrazi na udrzbe trati (dlhodobo), etc... Nehovoriac o cene tychto vozidiel (to naozaj radsej metro). Tvrdis, ze stavajuci metrovy rozchod ma ovela drahsiu udrzbu kvoli sirke vozidla 2,5 metra. Tak mi vyrataj o kolko lacnejsiu udrzbu by mala 1435ka pri sirke 2,5 metra a navratnost tejto investicie. K tomu mi prirataj tazke vozidla typu kockopes, ktore nosia na streche meniaren. Mozem ti dat maly tip: brusenie vlnkovisoti = rovnaka (mozno vyssia) polozka, podbijanie = robi sa teraz nejake ? (iba sporadicky a tiez sa spravi nie vzdy kvalitne, vdaka "kvalitnemu" spodku trate) = rovnaka cena, opotrebovanie bokov kolajnic v oblukoch, okolky tiez = vyssia polozka. Nehovoriac o vyssej hlucnosti a otrasom vdaka tazsym kocposom. To je ako ked sa preslo od dvojosakov na T2ky. Take iste dopady na trat to ma.
Zo Zohoru do Plaveckého Mikuláša som išiel posledný deň prevádzky Zločineckej Spoločnosti. Išli sme aj z Plav. Podhradia do Plav. Mikuláša normálnou traťovou rýchlosťou.
Koľko by to stálo? Neviem. Možno Ti to spočíta Jenki.
Jasné, a jazdia tam závratnou dvadsiatkou, po preložke aj tridsiatkou. Typický nosný systém budúcnosti. Keby to prestavali, tak ako plánovali, na 1000 mm a použili tam vyradené EMU89.0 z TEŽky, ktorú by zase prestavali na normálny rozchod, všetcit trenčianskotepličania by slintali od radosti.
Keď ešte jazdili 810ky na trati zo Zohoru, v úseku Plavecké Podhradie - Plavecký Mikuláš sa jazdilo veľmi pomaly (asi tých 10 km/h) a to všade, nielen na prejazdoch.
"potrbujeme k tomu dve dvojmesačné výluky a 1435 mm podvozky" a koľko by to (približne) stálo. Nerýpem, len sa pýtam
No a mse tam, kde sme boli. Ja som NIKDY netvrdil, že trať o rozchode 1000 mm nemôže byť kvalitná. Ja som len hovoril, že jej údržba pre udržanie rovnakého jazdného komfortu bude o 50% drahšia. Nehovoriuac už vôbec o tom, že prakticky neumožňuje stavbu 100% NP vozidla s otočnými podvozkami.
Všetko, úplne všetko sa dá, ale prečo sa škriabať ľavou rukou za pravým uchom, keď máme 75% mesta pripravených na normálny rozchod a potrbujeme k tomu dve dvojmesačné výluky a 1435 mm podvozky.
Skús sa ísť spýtať do Stuttgartu, prečo ten svoj S-Bahn nepostavili na metrovom rozchode, keď to tam má takú tradíciu.
Nič a noč viac, než tradicionalizmus, lipnutie na obľúbenej hračke, veľa dobra by si sa uplatnil v menežmente DPB.
I.
Isteže by som presadzoval zmenu rozchodu. Je dááávno vedecky dokázané, že ideálny rozchod pre železnicu bol 2 m, ktoré používal Great Western a bol vytlačený len a len lobbyzmom, rovnako ako bol technicky dokonalý systém Video 2000 vytlačený primitívnym VHS.
Isteže môžem postaviť aj trať o rozchode 760 mm s rýchlosťou 160, ale ZA AKÚ CENU???
A musím Ti k Tvojmu smútku oznámiť, že snívam o kočkopsoch.
Len tak mimochodoom, kde na trati Zohor - Plavecký Mikuláš je rýchlosť 10 z iného dôvodu, než prejazdu s krížmi a zlým rozhľadom?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Boris ZSSK