alkohol ho premohov: akysi sudruh vodic 2.dpa bol tak smadny, ze pri dojazde do garaze sa zastavil na ESSOpumpe na vajnorskej (cca 600m) od brany vozovne a pozil jedno od hladu. smola, boli tam dopravaci fy. pz sr ba3 a akosi mu dali fukat s kladnym vysledkom. viac podrobnosti neviem, ked zistim, dodam, ale asi bu sluzby volne... takze: na zdravie, pani kolegovia!
No to máš pravdu, závratnejšiu rýchlosť ako 40 km/h som na trenčiankoteplickej trati nezažil.
Len čisto pre zaujímavosť ma ešte napadlo, ak si zoberiem základ šírky karosérie 2,5m a prepočítam to na koeficient k rozchodom 760, 1000 a 1435mm, vyjdú takéto zaujímavé čísla:
základ rozchodu 1435mm:
-prepočítaná šírka karosórie pre rozchod 1000mm - 1740mm
-prepočítaná karosérie šírka pre rozchod 760mm - 1322mm
základ rozchodu 1000mm:
-prepočítaná šírka karosérie pre rozchod 1435mm - 3588mm
-prepočítaná šírka karosérie pre rozchod 760mm - 1900mm
základ rozchodu 760mm:
-prepočítaná šírka karosérie pre rozchod 1435mm - 3290mm
-prepočítaná šírka karosérie pre rozchod 760mm - 4721mm
Samozrejme, otázkou prejazdnosti profilu som sa nezaoberal. ?
To je sice pekne, ale ked Ti medzera medzi povozkami dovoli len taku siroku (alebo uzku) ulicku, aky vyznam ma objednavat usporiadanie 2+1? Aby si na to jedno nepouzite miesto mohli okolostojaci cestujuci polozit batoh?
S499.1023: najvacsie vycucanosti z prsta tu pustas sam aj s druhym polobohom bigmacom a tvorite tak celobozsku dopravacku pohromu. trebalo by si vstupit do svedomia, kto sa tu najviac predvadza a pise bezduche zvasty. a ohovarat diskutujucich z inych diskusii, to je ubohost nad ubohost.
Pozor! Ty mas noziky z mesta, kde sa trolejbusy na tocni otacaju.. ? Bacha na teba! Musim si ist overit na drazny urad ci je pouzivanie takych nozov povolene... ?
V Ciernej nad Tisou bolo zaujimave vidiet na jednej kolaji, pozostavajucej klasicky z dvoch kolajnic, normalne aj sirokorozchodny rusen... Vzdialene k teme rozchody
Vlak prechadza cez zariadenie, ktore mu najprv odblokuje upevnenie kolies na kazdej osi, potom posunie koleso po osi o predpisanu dlzku a potom zase upevni koleso na os, tentokrat uz na novom rozchode. To vsetko pri v=15 km/h a s cestujucimi na palube. Aspon tak som to kdesi cital.
Nie je to žíadna fikcia ale realita. Pri prechode zariadením na zmenu rozchodu sa len samotnou energiou idúcich podvozkov vytiahnu závlačky, presunú kolesá na náprave do polohy pre iný rozchod a zasunú sa závlačky. Zariadenie je tým pádok bez akéhokoľvek vlastného napájania, podvozky s prestaviteľným rozchodom sú spôsobilé do 330 km/h - to hádam fobustovi pre jeho poľnú rýchlodráhu o rozchode 600 mm bude stačiť ?
Ak to nema antivybuchovy system tak mi je to celkom sedem Ale moze to byt hodne zaujimave! Predpokladam ze sa pozvolna zuzuju kolaje v dakej prechodovej stanici a podvozky maju moznost zmeny rozchodu na principe stlacania (to je dobra fikcia...).
Re #27099 fobust: kraaaaaaasny smajlik!
Re #27103 Valec: To je dobra blbost
1. Konecne argument a nie zvast.
2. No no no, na racianskej sa im spodok miestami dobre prepadava, uz tam dosypavali stku hodne, aj v KV, ale suhlasim ze najviac je odflaknuty zvrsok.
3. Tie pseudoPCC pdvozky od CKD napovazujem za najlepsie podvozky na svete, ani som to nikde nepisal.
4. Prajem ti aj tak pekny den a rychlo bez do Hypernovy kupit noze! ?
Prosím Ťa:
1) Videl si niekedy kočkopsie vozidlo? Uvažoval si pri Tcojom výpočte meniarne (prečo meniareň? Vozí trafo a to nie na streche) aj s tým, že trafo pre systém 25kV/50Hz je o 66% ľahšie než trafo pre systém 15kV/16,7Hz, ktorý sa používa v Karlsruhe a Kasseli? O cene metra skutočne nemáš ani matnú predstavu, chlapče, za cenu kilometra metrotunela si kúpiš veeeľmi veľa mačkoposích vozidiel.
2) Nemiešaj láskavo vlnkovitosť, ktorá ovplyvňuje hlučnosť, nemá však vplyv na chodové vlastnosti (vlnkovitosť musíš brúsiť pri oboch rozchodoch rovnako) s podbíjaním. Bez ohľadu na to, či sa podbíjanie robí alebo nie, je faktom, že pokiaľ chceš mať rýchlodrážnu trať, tak podbíjať musíš. TO, že píšeš o "kvalitnom" spodku trate dokazuje, že varíš z vody a svojich jednostranných vedomostí, spodok je totiž napr. v Rači aj v Karlovke VEĽMI kvalitný, odflákaný je zvršok. Taktiež ohľadom hlučnosti a otrasov ráč navštíviť vyššie vymenované mestá a potom sa kvalifikovane vyjadrovať, inak trotiž trepeš sprostosti. T3 je totiž jedno z najhlučnejších električkových vozidiel na svete, vďaka mimoriadne nevydareným pseudoPCC podvozkom. Pre porovnanie doporučujem navštíviť Viedeň a nechať sa prejsť obyčajným starým E-čkom, ktoré sa k Tebe priplichtí zozadu tak potichučky, že ani nebudeš vedieť, že Ti už-už lezie na hrb.
Nie som nijaký prehnaný priaznivec mačkopsa ale aj ak by som ho chcel kritizovať, tak si najprv musím naštudovať podklady a potom poriadne argumentovať, nie vysypať spŕšku vycucaností z prsta - to ta toitž nenazýva argumentáciou ale sarkumentáciou ? .
A len tak mimochodom - ešte že Ťa nemali, keď sa prechádzalo z dvojosákov na T-vozy, pretože by sme dodnes jazdili v 6MT a ešte šťastie, že Ťa nemali v Karlsruhe (mačkopes) alebo v Stuttgarte (zmena rozchodu) a že si im nevysvetlil, že je to blbosť a že sa to tak robiť nemá, to by toiž dnes nemali električky vôbec. Alebo vo Francúzsku - to by dnes TGV jazdilo na 760 mm...
To by zatiaľ stačilo, po doplnení podkladov sa môžeme venovať diskusii ďalej.
d3kO: Nespravíš to extra rozchodové fórum?
I.
Jeden postreh z dneška: Náhradnú aut.dopravu počas výluky BA - N.Mesto - Pod.Biskupice zabezpečovala 4833.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
1) Videl si niekedy kočkopsie vozidlo? Uvažoval si pri Tcojom výpočte meniarne (prečo meniareň? Vozí trafo a to nie na streche) aj s tým, že trafo pre systém 25kV/50Hz je o 66% ľahšie než trafo pre systém 15kV/16,7Hz, ktorý sa používa v Karlsruhe a Kasseli? O cene metra skutočne nemáš ani matnú predstavu, chlapče, za cenu kilometra metrotunela si kúpiš veeeľmi veľa mačkoposích vozidiel.
2) Nemiešaj láskavo vlnkovitosť, ktorá ovplyvňuje hlučnosť, nemá však vplyv na chodové vlastnosti (vlnkovitosť musíš brúsiť pri oboch rozchodoch rovnako) s podbíjaním. Bez ohľadu na to, či sa podbíjanie robí alebo nie, je faktom, že pokiaľ chceš mať rýchlodrážnu trať, tak podbíjať musíš. TO, že píšeš o "kvalitnom" spodku trate dokazuje, že varíš z vody a svojich jednostranných vedomostí, spodok je totiž napr. v Rači aj v Karlovke VEĽMI kvalitný, odflákaný je zvršok. Taktiež ohľadom hlučnosti a otrasov ráč navštíviť vyššie vymenované mestá a potom sa kvalifikovane vyjadrovať, inak trotiž trepeš sprostosti. T3 je totiž jedno z najhlučnejších električkových vozidiel na svete, vďaka mimoriadne nevydareným pseudoPCC podvozkom. Pre porovnanie doporučujem navštíviť Viedeň a nechať sa prejsť obyčajným starým E-čkom, ktoré sa k Tebe priplichtí zozadu tak potichučky, že ani nebudeš vedieť, že Ti už-už lezie na hrb.
Nie som nijaký prehnaný priaznivec mačkopsa ale aj ak by som ho chcel kritizovať, tak si najprv musím naštudovať podklady a potom poriadne argumentovať, nie vysypať spŕšku vycucaností z prsta - to ta toitž nenazýva argumentáciou ale sarkumentáciou ? .
A len tak mimochodom - ešte že Ťa nemali, keď sa prechádzalo z dvojosákov na T-vozy, pretože by sme dodnes jazdili v 6MT a ešte šťastie, že Ťa nemali v Karlsruhe (mačkopes) alebo v Stuttgarte (zmena rozchodu) a že si im nevysvetlil, že je to blbosť a že sa to tak robiť nemá, to by toiž dnes nemali električky vôbec. Alebo vo Francúzsku - to by dnes TGV jazdilo na 760 mm...
To by zatiaľ stačilo, po doplnení podkladov sa môžeme venovať diskusii ďalej.
d3kO: Nespravíš to extra rozchodové fórum?
I.