Vitajte knedle, kto z vas nieco vie o pojazdnom autobuse (Ponorke) Skoda 706 RTO. Chcel by som na nom odviezt svadobnych hosti v ramci Bratislavy. Tak dik.
Bigmac: do p***, k****, ja som vedel ze sa nieco pos***...
A kto bol na vine? Kamion? Ak ano, tak preco na nadvodicov nadavas?
Re #26508 COLOR:
- sprosty nie som, sprosty si ty, lebo si nechcel obetovat 30 sk ci kolko na jeden hovor, a tak si sa na nas vysral.. A v tom prispevku som hovoril o porovnavani dvoch trolejbusov, nie o vozeni sa v Solarise ak si si nevsimol... (Keby som hrozne chcel, tak do tej Ostravy pojdem a odveziem sa, ale viac ma laka Brno s 22Tr )
re Andy: a myslis, ze tie naburane 2.dvere, co do nich nacuval kamion na Trnavke nebrania premavke so substratom?! v piatok sa podarilo, ked chceli ist hlavy pomazane na preskolenie a jazdu ale tak im treba, teraz nebudu taki doleziti, chuji mamlavi! pani nadvodici
Keby si nebol minule leto sprosty, tak si sa mohol odviezt v Ostrave protoypom Solaris Trollino 15 AC, ktory soferoval veduci tamojsej vozovne, ktory nam aj poukazoval vyrobne priestory V 70km/h tisko priadol!
Šestipoólový motor se bude dávat už do všeho. Má totiž jednu obrovskou výhodu - jeho otáčky jsou o 1/3 nižší, takže odpovídají otáčkám výstupu z převodovky busu a lze použít stejnou sestavu kardan - diferenciál jako u autobusu. O tom si zatím ve Škodovce můžou nechat jenom zdát
Ve výrobě jsou dva typy motorů - TAM1050 (190kW) a TAM1051 (210kW). Oba jsou rozměrově stejné, liší se akorát "hustotou" vinutí a kroutícím momentem. Výhodou je totální unifikace pohonové části u všech Trollin. Silnější motor by měl bez problémů utáhnout i ST18AC, slabší je primárně určen pro ST12AC, do ST15AC se dá namontovat oboje.
Netreba zabúdať i na skutočnosť, že to, čo nám tu behá (myslím originály, nie draky) sú už v podstate HISTORICKÉ KUSY! ? Tie "liazové" budú mať pomaly 14 rokov!!! ?
.... "rozne serie su rozne lenive" v zmysle ze jednotlive kusy napr. z jednej serie su rozne lenive a tak jeden voz zo serie X moze byt lenivsi ako druhy zo serie Y, ale zaroven treti zo serie X bude zivsi ako stvrty zo serie Y .... Ufff ? ? ? ? ?
To by som skor prisudzoval postupnemu vyvoju prevodoviek, ako inemu motoru. Celkovo, aj cez rozdiely, sa jednotlive serie ajtak nelisia v tom, ze jazne vlastnosti su nevalne. Inak co sa tyka lenivosti, tak to v dnesnej dobe asi fakt u tychto Karos zavisi kus od kusu + vodic od vodica, nakolko rozne serie su rozne lenive
Karosy B741 sa dodávaju s ZFom - a netreba zabudnúť, že u nás behajú tri! druhy 741 - z hľadiska druhu motora! Máš tam prvú sériu s Liazom, potom druhú s MANom a tretiu s Renaultom. Najslabší výkon mali liazové-to boli tie najviac "kopacie" - rozumej doslovné "kopnutie" rýchlostného stupňa pri preraďovaní smerom hore a hlasné "počutie" preraďovania smerom dole (bez náväznosti na zvuk retardéra). MANové tiež "kopali", ale už rovnomernejšie a busy boli výkonovo sviežejšie. Renaultová séria je najkvalitnejšia-prevody sa zaraďujú takmer rovnomerne, bez kopania. Záleží však aj na nastavení motora a nastavení prevodovky-je to podľa hesla "všetko so všetkým súvisí". Vidno to teraz na drakových 741kách - najzosúladenejšie nastavenie majú 2601 a 2613 - tieto "vznikli" z MANovej série - sú to ex. 4313 a 1304. Tiež séria 2624 až po 30 je už takmer dokonalá - vozy preraďujú takmer úplne rovnomerne, busy sú svieže a celé je to kompaktné - a aj to krásne znie! ?
Zhruba tak nejak. V nizsich rychlostiach mas vykon vyssi. Motoru by sa dalo vykurit aj pri vyssej rychlosti, ale trolejbus je vypocitany tak, aby za normalnych okolnosti bol priemerny odber prave tych 100kW +/-. Ono v podstate, ked si odmyslime fyzikalne podmienky v motore, tak hlavnym cinitelom obmedzujucim vykon je skor konstrukcia v zmysle: izolacie, dovolene oteplenie a pod. Inak ked mu dobre zakuris (vo vyssich rychlostiach prishuntujes), tak ti da aj viac.
Len jedno: strelnica a Ucko takmer urcite nie su jedno a to iste, aj ked povodne to mohol (a nemusel) byt jeden a ten isty kryt. Vstup do Ucka je trochu dalej smerom k Novemu mostu od Vodnej veze, tesne pred nim je teraz novozriadene platene parkovisko. Nie je tam ziaden vyvesny stit, cedula, nic. Otvoreny je len v piatok a v sobotu, inokedy len vynimocne.
No neviem, tu ked sofer dupne, tak ma trojku zaradenu aj 50 m po odjazde zo zastavky
A okrem toho, 24 Tr (o ktorej sa bavime) ma vykon 210 kW, takze to bude zive ako svina. Pre porovnanie, 14 Tr ma 100 kW, dieselovy Citybus a solo Karosa 180 kW, Ikarus 280 142-180 kW podla typu.
No ja viem, že sú rovnaké skoro, ale myslím, že tlačidlo priamej voľby prevodového stupňa je otázka želania zákazníka a nie výrobcu.
Keby na to vodič dupol, tak by na konci hotnoteného obdoia spotreby nafty zaplakal - myslím, že to máte podobné
Ak budes mat cas, skus sa pozriet, ci ucko klub #26478) a strelnica #26473) nie je jedno a to iste. Podla popisu vnutorneho usporiadania od galyoshi by to tak celkom mohlo byt. Vstup do strelnice je (bol) priamo za stavbou Vodnej veze (z pohladu od Dunaja) a da sa tam dostat aj autom z odbocky z cesty doprava smerom ku styrom panelakom.
Moj odhad: ci uz su strelnica a ucko jeden, alebo dva byvale kryty, je celkom mozne, ze niekedy boli prepojene a ze cely komplex bol spojeny so starym protileteckym krytom. Jednotlive prepojenia boli zaslepene pravdepodobne z dovodu oddelenia jednotlivych priestorov (rozni podnikatelia), alebo z bezpectnostnych priestorov, kvuoli zavalom ... Chodba, ktoru spomina DuPe mohla byt kludne sucastou noveho krytu (ucko, strelnica) - pokial mam dobre informacie, tak stalinovo muzeum malo byt postavene niekde nad sucasnou Zidovskou ulicou, nedaleko pravoslavneho kostolika (opravte ma, ak nemam dobre info). A chodby strelnice (ucka), a podla popisu DuPe ("vlavo od krytu") - mohla by to byt jedna a ta ista chodba - ale pristupna z dvoch stran - a mohla by viest akurat popod tieto prietory. Akurat ze by mohla byt nepriechodzia z dovodu zamurovania. A mohla by byt totozna so zavalenou chodbou, co ste nasli vy. Toto vsetko su len moje spekulacie, podlozene silnym nedostatkom overenych informacii a dohadami.
p.s.: sorry za off-topic, ale tato problematika ma silne zaujima (som povahou "prieskumnik"). Ak nieco najdete, mozeme podebatit prostrednictvom privatneho mailu vado@pobox.sk.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
d3k0