Šestipoólový motor se bude dávat už do všeho. Má totiž jednu obrovskou výhodu - jeho otáčky jsou o 1/3 nižší, takže odpovídají otáčkám výstupu z převodovky busu a lze použít stejnou sestavu kardan - diferenciál jako u autobusu. O tom si zatím ve Škodovce můžou nechat jenom zdát
Ve výrobě jsou dva typy motorů - TAM1050 (190kW) a TAM1051 (210kW). Oba jsou rozměrově stejné, liší se akorát "hustotou" vinutí a kroutícím momentem. Výhodou je totální unifikace pohonové části u všech Trollin. Silnější motor by měl bez problémů utáhnout i ST18AC, slabší je primárně určen pro ST12AC, do ST15AC se dá namontovat oboje.
Netreba zabúdať i na skutočnosť, že to, čo nám tu behá (myslím originály, nie draky) sú už v podstate HISTORICKÉ KUSY! ? Tie "liazové" budú mať pomaly 14 rokov!!! ?
.... "rozne serie su rozne lenive" v zmysle ze jednotlive kusy napr. z jednej serie su rozne lenive a tak jeden voz zo serie X moze byt lenivsi ako druhy zo serie Y, ale zaroven treti zo serie X bude zivsi ako stvrty zo serie Y .... Ufff ? ? ? ? ?
To by som skor prisudzoval postupnemu vyvoju prevodoviek, ako inemu motoru. Celkovo, aj cez rozdiely, sa jednotlive serie ajtak nelisia v tom, ze jazne vlastnosti su nevalne. Inak co sa tyka lenivosti, tak to v dnesnej dobe asi fakt u tychto Karos zavisi kus od kusu + vodic od vodica, nakolko rozne serie su rozne lenive
Karosy B741 sa dodávaju s ZFom - a netreba zabudnúť, že u nás behajú tri! druhy 741 - z hľadiska druhu motora! Máš tam prvú sériu s Liazom, potom druhú s MANom a tretiu s Renaultom. Najslabší výkon mali liazové-to boli tie najviac "kopacie" - rozumej doslovné "kopnutie" rýchlostného stupňa pri preraďovaní smerom hore a hlasné "počutie" preraďovania smerom dole (bez náväznosti na zvuk retardéra). MANové tiež "kopali", ale už rovnomernejšie a busy boli výkonovo sviežejšie. Renaultová séria je najkvalitnejšia-prevody sa zaraďujú takmer rovnomerne, bez kopania. Záleží však aj na nastavení motora a nastavení prevodovky-je to podľa hesla "všetko so všetkým súvisí". Vidno to teraz na drakových 741kách - najzosúladenejšie nastavenie majú 2601 a 2613 - tieto "vznikli" z MANovej série - sú to ex. 4313 a 1304. Tiež séria 2624 až po 30 je už takmer dokonalá - vozy preraďujú takmer úplne rovnomerne, busy sú svieže a celé je to kompaktné - a aj to krásne znie! ?
Zhruba tak nejak. V nizsich rychlostiach mas vykon vyssi. Motoru by sa dalo vykurit aj pri vyssej rychlosti, ale trolejbus je vypocitany tak, aby za normalnych okolnosti bol priemerny odber prave tych 100kW +/-. Ono v podstate, ked si odmyslime fyzikalne podmienky v motore, tak hlavnym cinitelom obmedzujucim vykon je skor konstrukcia v zmysle: izolacie, dovolene oteplenie a pod. Inak ked mu dobre zakuris (vo vyssich rychlostiach prishuntujes), tak ti da aj viac.
Len jedno: strelnica a Ucko takmer urcite nie su jedno a to iste, aj ked povodne to mohol (a nemusel) byt jeden a ten isty kryt. Vstup do Ucka je trochu dalej smerom k Novemu mostu od Vodnej veze, tesne pred nim je teraz novozriadene platene parkovisko. Nie je tam ziaden vyvesny stit, cedula, nic. Otvoreny je len v piatok a v sobotu, inokedy len vynimocne.
No neviem, tu ked sofer dupne, tak ma trojku zaradenu aj 50 m po odjazde zo zastavky
A okrem toho, 24 Tr (o ktorej sa bavime) ma vykon 210 kW, takze to bude zive ako svina. Pre porovnanie, 14 Tr ma 100 kW, dieselovy Citybus a solo Karosa 180 kW, Ikarus 280 142-180 kW podla typu.
No ja viem, že sú rovnaké skoro, ale myslím, že tlačidlo priamej voľby prevodového stupňa je otázka želania zákazníka a nie výrobcu.
Keby na to vodič dupol, tak by na konci hotnoteného obdoia spotreby nafty zaplakal - myslím, že to máte podobné
Ak budes mat cas, skus sa pozriet, ci ucko klub #26478) a strelnica #26473) nie je jedno a to iste. Podla popisu vnutorneho usporiadania od galyoshi by to tak celkom mohlo byt. Vstup do strelnice je (bol) priamo za stavbou Vodnej veze (z pohladu od Dunaja) a da sa tam dostat aj autom z odbocky z cesty doprava smerom ku styrom panelakom.
Moj odhad: ci uz su strelnica a ucko jeden, alebo dva byvale kryty, je celkom mozne, ze niekedy boli prepojene a ze cely komplex bol spojeny so starym protileteckym krytom. Jednotlive prepojenia boli zaslepene pravdepodobne z dovodu oddelenia jednotlivych priestorov (rozni podnikatelia), alebo z bezpectnostnych priestorov, kvuoli zavalom ... Chodba, ktoru spomina DuPe mohla byt kludne sucastou noveho krytu (ucko, strelnica) - pokial mam dobre informacie, tak stalinovo muzeum malo byt postavene niekde nad sucasnou Zidovskou ulicou, nedaleko pravoslavneho kostolika (opravte ma, ak nemam dobre info). A chodby strelnice (ucka), a podla popisu DuPe ("vlavo od krytu") - mohla by to byt jedna a ta ista chodba - ale pristupna z dvoch stran - a mohla by viest akurat popod tieto prietory. Akurat ze by mohla byt nepriechodzia z dovodu zamurovania. A mohla by byt totozna so zavalenou chodbou, co ste nasli vy. Toto vsetko su len moje spekulacie, podlozene silnym nedostatkom overenych informacii a dohadami.
p.s.: sorry za off-topic, ale tato problematika ma silne zaujima (som povahou "prieskumnik"). Ak nieco najdete, mozeme podebatit prostrednictvom privatneho mailu vado@pobox.sk.
O sestpolovych motoroch neviem nic blizsie, ale myslim, ze sa budu montovat vsade tam, kde si to zakaznik bude priat. (Dokonca mozno uplne vsade, aj tam, kde motor nebude vyslovne specifikovany ako iny.) Toto by som nechal na zopdovedanie Jenkimu
Myslel som, ze jeden trolejbus si prave kvoli predvadzackam postavia. Tie 6-polove motory sa budu montovat aj do ostatnych asynchronnych trolejbusov?
Re #26486 Papyr, Re #26487 Vladimír: Uznavam, ze moje zaveru su unahlene, subjektivne a mozno nespravne, ale jednoducho (pravdepodobne na zaklade subjektivnych dojmov z autobusovych verzii) mam pocit, ze Trollino by do bratislavskych podmienok bolo vhodnejsie, nez 24/25Tr. To, ze su to oboje absolutne nove produkty, mi je jasne -- mozno prave preto som dal takyto priechod subjektivnych nazorom, kedze objektivne skusenosti zatial takmer ziadne k dispozicii nie su...
neprecital som si poriadne co pisal DuPe v #25872 :
"Samotny kryt tvori 30 - 50 m dlha tunalova rura" tak to je nieco ine, pretoze tam kde sme boli my kryt tvori vysoka miestnost s rozmermi cca 15x15 m a ziadna priestranna chodba so zbytkami soc. zar. tam nie je
poobede pojdeme pohladat to, co spomina DuPe, aj tak nemam nic lepsie na praci ?
Chcem sa spytat, ci a kedy sa planuje aktualizovat cestovny poriadok niektorych liniek, platny od 1.3.2004. Alebo ide o problem vztahu medzi iMHD a DPB a.s.? Vdaka za skoru odpoved, trebars aj mailom.
Ak by sme sa bavili o autobusoch, v Prešove napríklad robila CityBusom problémy elektronika. Solaris zatiaľ jazdí v pohode, je to vraj preto, lebo má na rozdiel od CityBusu všetko "vedenie" umiestnené hore a nie dole, takže sa k nemu nedostáva voda, špina a pod. Ale u trolejbusov to môže byť inak.
Súhlasím s Papyrom, že je ešte krátka doba na to, aby sa to dalo hodnotiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jenki
Šestipoólový motor se bude dávat už do všeho. Má totiž jednu obrovskou výhodu - jeho otáčky jsou o 1/3 nižší, takže odpovídají otáčkám výstupu z převodovky busu a lze použít stejnou sestavu kardan - diferenciál jako u autobusu. O tom si zatím ve Škodovce můžou nechat jenom zdát
Ve výrobě jsou dva typy motorů - TAM1050 (190kW) a TAM1051 (210kW). Oba jsou rozměrově stejné, liší se akorát "hustotou" vinutí a kroutícím momentem. Výhodou je totální unifikace pohonové části u všech Trollin. Silnější motor by měl bez problémů utáhnout i ST18AC, slabší je primárně určen pro ST12AC, do ST15AC se dá namontovat oboje.