Len jedno: strelnica a Ucko takmer urcite nie su jedno a to iste, aj ked povodne to mohol (a nemusel) byt jeden a ten isty kryt. Vstup do Ucka je trochu dalej smerom k Novemu mostu od Vodnej veze, tesne pred nim je teraz novozriadene platene parkovisko. Nie je tam ziaden vyvesny stit, cedula, nic. Otvoreny je len v piatok a v sobotu, inokedy len vynimocne.
No neviem, tu ked sofer dupne, tak ma trojku zaradenu aj 50 m po odjazde zo zastavky
A okrem toho, 24 Tr (o ktorej sa bavime) ma vykon 210 kW, takze to bude zive ako svina. Pre porovnanie, 14 Tr ma 100 kW, dieselovy Citybus a solo Karosa 180 kW, Ikarus 280 142-180 kW podla typu.
No ja viem, že sú rovnaké skoro, ale myslím, že tlačidlo priamej voľby prevodového stupňa je otázka želania zákazníka a nie výrobcu.
Keby na to vodič dupol, tak by na konci hotnoteného obdoia spotreby nafty zaplakal - myslím, že to máte podobné
Ak budes mat cas, skus sa pozriet, ci ucko klub #26478) a strelnica #26473) nie je jedno a to iste. Podla popisu vnutorneho usporiadania od galyoshi by to tak celkom mohlo byt. Vstup do strelnice je (bol) priamo za stavbou Vodnej veze (z pohladu od Dunaja) a da sa tam dostat aj autom z odbocky z cesty doprava smerom ku styrom panelakom.
Moj odhad: ci uz su strelnica a ucko jeden, alebo dva byvale kryty, je celkom mozne, ze niekedy boli prepojene a ze cely komplex bol spojeny so starym protileteckym krytom. Jednotlive prepojenia boli zaslepene pravdepodobne z dovodu oddelenia jednotlivych priestorov (rozni podnikatelia), alebo z bezpectnostnych priestorov, kvuoli zavalom ... Chodba, ktoru spomina DuPe mohla byt kludne sucastou noveho krytu (ucko, strelnica) - pokial mam dobre informacie, tak stalinovo muzeum malo byt postavene niekde nad sucasnou Zidovskou ulicou, nedaleko pravoslavneho kostolika (opravte ma, ak nemam dobre info). A chodby strelnice (ucka), a podla popisu DuPe ("vlavo od krytu") - mohla by to byt jedna a ta ista chodba - ale pristupna z dvoch stran - a mohla by viest akurat popod tieto prietory. Akurat ze by mohla byt nepriechodzia z dovodu zamurovania. A mohla by byt totozna so zavalenou chodbou, co ste nasli vy. Toto vsetko su len moje spekulacie, podlozene silnym nedostatkom overenych informacii a dohadami.
p.s.: sorry za off-topic, ale tato problematika ma silne zaujima (som povahou "prieskumnik"). Ak nieco najdete, mozeme podebatit prostrednictvom privatneho mailu vado@pobox.sk.
O sestpolovych motoroch neviem nic blizsie, ale myslim, ze sa budu montovat vsade tam, kde si to zakaznik bude priat. (Dokonca mozno uplne vsade, aj tam, kde motor nebude vyslovne specifikovany ako iny.) Toto by som nechal na zopdovedanie Jenkimu
Myslel som, ze jeden trolejbus si prave kvoli predvadzackam postavia. Tie 6-polove motory sa budu montovat aj do ostatnych asynchronnych trolejbusov?
Re #26486 Papyr, Re #26487 Vladimír: Uznavam, ze moje zaveru su unahlene, subjektivne a mozno nespravne, ale jednoducho (pravdepodobne na zaklade subjektivnych dojmov z autobusovych verzii) mam pocit, ze Trollino by do bratislavskych podmienok bolo vhodnejsie, nez 24/25Tr. To, ze su to oboje absolutne nove produkty, mi je jasne -- mozno prave preto som dal takyto priechod subjektivnych nazorom, kedze objektivne skusenosti zatial takmer ziadne k dispozicii nie su...
neprecital som si poriadne co pisal DuPe v #25872 :
"Samotny kryt tvori 30 - 50 m dlha tunalova rura" tak to je nieco ine, pretoze tam kde sme boli my kryt tvori vysoka miestnost s rozmermi cca 15x15 m a ziadna priestranna chodba so zbytkami soc. zar. tam nie je
poobede pojdeme pohladat to, co spomina DuPe, aj tak nemam nic lepsie na praci ?
Chcem sa spytat, ci a kedy sa planuje aktualizovat cestovny poriadok niektorych liniek, platny od 1.3.2004. Alebo ide o problem vztahu medzi iMHD a DPB a.s.? Vdaka za skoru odpoved, trebars aj mailom.
Ak by sme sa bavili o autobusoch, v Prešove napríklad robila CityBusom problémy elektronika. Solaris zatiaľ jazdí v pohode, je to vraj preto, lebo má na rozdiel od CityBusu všetko "vedenie" umiestnené hore a nie dole, takže sa k nemu nedostáva voda, špina a pod. Ale u trolejbusov to môže byť inak.
Súhlasím s Papyrom, že je ešte krátka doba na to, aby sa to dalo hodnotiť.
Odpoviem za Jenkiho, lebo to uz kamsi pisal: osemnastmetrove Trollino sa da cakat vtedy, ked si ho niekto objedna. DPO ho nebude stavat len preto, aby sa s nim mohlo predvadzat.
Okrem toho vraj slovensky drazny urad sa vyziva vo svojom uradovani, takze cakajte prietahy.
Ked uz sa bavime o vhodnosti alebo nevhodnosti jednotlivych typov vozidiel pre Bratislavu, uvedomte si jedno: Ani Trollino, ani 24/25 Tr este nemaju za sebou tolko rokov prevadzky, aby sa dalo povedat - toto je trolejbus, ktory vydrzi 20 rokov bez udrzby a toto je trolejbus, ktory sa do piatich rokov rozpadne. Su na to prilis mlade. Nieco z toho sa da odvodit z existujucich autobusovych verzii, ale nie vsetko. Preto by som nehanil 24/25 Tr ani neprechvaloval Solaris, ale pockal si na prax. Idealne by bolo objednat od kazdeho typu desat kusov a po roku-dvoch vyhodnotit, ktory typ bol na udrzbu nenarocnejsi a ten potom kupovat vo velkych seriach. Ale to je asi prilis logicke myslenie na bratislavske pomery, kde VSETCI, a to sa tyka aj dopravnych fandov, AUTOMATICKY POCITAJU s tym, ze udrzba bude stat za hovno este roky rokuce. Lenze bezudrzbove kastle typu 9Tr alebo I-280 sa uz nevyrabaju a uz nebudu. Holt sa bude musiet aj Bratislava prisposobit celemu vyspelemu svetu a zacat s poriadnou udrzbou. Cely vyspely svet sa totiz neznizi kvoli par debilom v DPB na ich uroven.
(Jedine, ze by sa ostrovskej Skode podarilo vyrabat este stare 14 a 15 Tr v nejakom dcerskom zavode niekde na vychod od Uzhorodu a Bratislava by ich kupovala )
Ja myslim toto: #25782) "Po lavej strane je este priestranna chodba, sucastou ktorej su zbytky socialnych zariadeni a sprch. Tato cjodba nas dovedie az na povrch - do arealu rozostavaneho stalinovho muzea. Konkretne na latrinu. A vy sa nachadzate na jej dne" Ci to nebude ta zavalena chodba.
to, co spomina DuPe v #25872 (vyzerajuce ako bezpecnostny vyklenok za potrubim) je na fotke http://kraviny.t-o-m-i.sk/tunel/zmensene/DSCN0663.JPG , vnutro krytu je na tych ostatnych fotkach
ked bude cas, pojdeme nakuknut aj do tej chodby, ktoru spominas... teda ak to najdeme a je to pristupne (a ak tam nebude plno bezdakov)
Uvedom si ale, aky dlhy cas budu tie trolejbusy v Bratislave sluzit. A teraz si poloz otazku: Ktora skrina myslis, ze vydrzi viac (ci uz co sa tyka udrzby krompacom alebo rozbitych ciest): Agora alebo Solaris?
Jenki: Kedy sa asi da cakat klobasa z Ostravy? V poslednom Zpravodaji (teda v poslednom, co je na webe), sa pise, ze prvy prototyp TAM 1050C6 uz je hotovy, medzicasom uz asi budu hotove aj ostatne... Kedy sa teda da cakat cele ST18AC?
Eury: 21Tr by mala kazdym dnom zacat jazdit. Caka sa uz iba na nejaku odpoved z nejakeho uradu. Bez toho nemoze jazdit s ludmi, lebo za to by boli velke sankcie... Ale vraj vsetko je v poriadku, a caka sa iba na tu odpoved...
Ta strelnica je jedna vec -- ja som pisal, ze vedla nej (blizsie k Novemu mostu), je v hradnom kopci dalsi priestor, v ktorom od roku 1994 fungoval U.club (predtym tam bol rockovy klub), ktory sa po zmene majitelov v minulom roku premenoval na Ucko. Oficialne stranky tychto priestorov najdes na http://www.uclub.sk a http://www.ucko.sk, mnozstvo fotiek priestoru z kadejakych akcii najdes na smazkarskych weboch bajkonur.sk, rave.sk a podobne (aj ked z priestoru tam vacsinou vela neuvidis). Klub je v priestoroch byvaleho krytu postaveneho za sociku, vchadza sa donho dlhou uzkou chodbou (hladky beton), ktora je rozdelena na dve casti bezpecnostnym uzaverom. Na konci sa rozvetvuje na dve sirsie rovnobezne vyrazene chodby ("povrchova uprava" velmi podobna tej v samotnom elektrickovom tuneli), ktore sluzia ako hlavne miestnosti klubu (neviem posudit, co vsetko je z priestoroveho usporiadania priestoru povodne a co sa pocas tych x rokov prevadzky pomenilo, vybetonovalo ap.). Nikde, ani vzadu, tam nie je zjavny prechod do tunela (snad okrem malickej vetracej sachty) ani do inych casti krytu. To neznamena, ze tam v minulosti byt nemohol -- pravdepodobne bol zabetonovany. Okrem toaliet (miestnosti popri uzkej pristupovej chodbe), miestnosti pre vystupujucich a malej satne (obe su sucastou tych vacsich chodieb, su len oddelene) tam ziaden dalsi priestor nie je.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
galiyosha
Re #26486 Papyr, Re #26487 Vladimír: Uznavam, ze moje zaveru su unahlene, subjektivne a mozno nespravne, ale jednoducho (pravdepodobne na zaklade subjektivnych dojmov z autobusovych verzii) mam pocit, ze Trollino by do bratislavskych podmienok bolo vhodnejsie, nez 24/25Tr. To, ze su to oboje absolutne nove produkty, mi je jasne -- mozno prave preto som dal takyto priechod subjektivnych nazorom, kedze objektivne skusenosti zatial takmer ziadne k dispozicii nie su...