Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fobust #25873:
No, ešte treba spraviť Obchodnú, Radlinského... vôbec tých debilov, čo "priečnu os" naprojektovali, postavili, skolaudovali a prevzali, by som do radu pobil. Tak odflákaná robota, to sa len tak nevidí.
I.
Reakcia na: DuPe #25872:

Ty koxo, fakt? To by chcelo ist tam niekedy naozaj kuknut... Najlepsie ked sa bude rekonstuovat tunel. Ale udajne to nebude toto leto, ale az o rok, lebo nie su peniaze... 😞 Toto leto sa spravi iba Kapucinska. 😞
Reakcia na: si #25839:


Protiletecky kryt v elektrickovom tuneli:

Ten kryt tam naozaj je. (pred rokom som v nom bol aj s Maxom) Vchod je na prvy pohlad len bezpecnostny vyklenok. Nachadza sa asi 50 metrov od vstupu do tunela zo strany staromestskej ulice. Ciastocne ho prekryva potrubie, preto sa tam da tazko dostat - bud podliezt, alebo presplhat - kazdopadne odporucam monterky a pracovne rukavice 😉
Vstup do krytu tvoti 5 metrov dlha chodba - Napravo su zbytky socialnych zariadeni. Samotny kryt tvori 30 - 50 m dlha tunalova rura, podobna tej v elektrickovom tuneli, akurat je asi o 50 % sirsia. Po lavej strane je este priestranna chodba, sucastou ktorej su zbytky socialnych zariadeni a sprch. Tato cjodba nas dovedie az na povrch - do arealu rozostavaneho stalinovho muzea. Konkretne na latrinu. A vy sa nachadzate na jej dne;-)

Inac v celom kryte je hrozny bordel - handry, plechovky od sprejov, pozbyte flase a iny humus. Okrem ineho aj zbytky z konstrukcii poschodovych posteli.

Jo a ak tam xete ist, odporucam radsej v lete, ked je mensia pravdepodobnost vyskytu bezdakov v tomto priestore :o)
Dosla mi SMS, ze 7783+7784 a 7785+7786 behaju po meste na skusobnych jazdach!
Reakcia na: S499.1023 #25869:

Nepochopil si co som mylslel, takze:
Zberacom nad prvym podvozkom otocim/zablokujem vyhybku. Zacnem supravou ist cez nu. Otazke je, ci sa dostane prantograf nad prvym podovzkom skor pod cidlo uvolnenia vyhybky ako pantograf nad 4. podvozkom na blokovanie. Chapes? Neviem ako to je presne, ale mohlo by to vyjst. Vsak je to iba o 6,4 metra viac ako na 2xT3. 🙂 O tych rekonstruckiach na zobojsmernenie T4 som pocul, ale este nic nevidel. Keby sme mali K5AR, tak mame pokoj. 🙂
Reakcia na: fobust #25865:
S tými výhybkami to je samozrejme úplná momotina. 2*T6 má zberač o hodne ďalej, že:-)? Okrem asi dvoch miest sa v BA dala všade stavať výhybka elektricky aj pri tlačení vlnitoplechovky. No a keby neotočil reverz (v riadenom voze musí byť v 0) tak by nič neroztrhol, akurát by mu to nešlo:-).
Proste technicky nie je problém, stačí vyrobiť do kríža zapojenú hadicu a dosadiť na vozy dopredu koncové svetlá a červené odrazky.
Inak Germánci rpbili takú rekonštrukciu, že dorábali tramwajom (T3, T4, KT4) na druhú stranu dvere, takže aj PX bola plná kapacita - vzniklo čosi ako T5C5.
I.
Reakcia na: tr3mp #25863:
My sme to prešli kedysi dávno celé ešte s dvoma kolegami z DP cestou z darovani krvi na Partizánskej:-). A potom sme priamo v tuneli veľa pekne popili a nakoniec sme vyliezli zo Žižkovej k parlamentu (vtedy ešte len stavbe:-) ). Chodba bola plná humusu, zdochnutých holubov a iných lahôdok ale prejsť sa dala celá. Dnes sa už myslím do tunela nedá vyjsť:-(.
I.
Reakcia na: Sarko #25846:
Prečo by bolo 1000 mm vtedy neprezieravých? O nejakých mačkopsoch sa vtedy ešte nikomu ani nesnívalo, 1000 mm rozchod mal lacnejšiu výstavbu, prevádzku i údržbu, menší záber pôdy, pri vtedajších rýchlostiach to bohate stačilo atď. Len škoda že sa najneskôr pri veľkej rekonštrukcii a dostavbe karloveskej radiály (prípadne už pri výstavbe vozovne Cífer) nepristúpilo k zmene rozchodu, ale vtedy to zase nebolo možné z pseudostrategických dôvodov - blízkosť št. hr. a potenciálne využívanie el. siete rakúskymi neutrálnymi agresormi na prepravu imperialisticko-agresorských nákladných vagónov...bola to veru paranoidná doba.
I.
Počas výluky Čachtická (18. 3. 2000 - 5. 7. 2000) bola org. dopravy vieteaká. No a boli tu snahy, aby l. 11 (vtedy obsluhovaná 2xT6), pri jazde do mesta z vozovne nacúvala na zastávku Pekná Cesta, a odtiaľ brala ľudí. Ako ste sami registrovali, toto a nekonalo.
Reakcia na: qwix #25864:

Tu ide aj o to, ze vodici by to nemuseli pochopit, dalej sa ihned najde dovod s vyhybkami, lebo pantografy su moc daleko a suprava by mozno sama sebe podhodila vyhybku, dalej (neviem presne ako je to elektricky zapojene) co ak by vodic zabudol otocit reverz a supravu by roztrhol. 🙂 Nie je to zas take banalne, ale nic co by sa nedalo vyriesit, ked to moze fungovat vsade inde.
Reakcia na: fobust #25862:
uz sa budem opakovat, ale nazabudaj, ze sa to tak nikdy nerobilo, cestujuci by to nepochopili, neda sa to, ...
Reakcia na: si #25833:
Ešte jednoduchšie je vojsť tam z Palisád, vchod vyzerá ako vstup do nejakej starej linky metra. Brána je vyvalená (aspoň bola), všade bordel. Keď sa vojde kúsok dnu, vnútri vidno pekne električky prechádzajúce tunelom.

Môj sen je zastávka električiek Palisády v tuneli, resp. zastávka Hrad (s dobudovaním výťahov zo zasávky priamo na hrad 😉
Reakcia na: Emo #25844:

Pri vylukach netreba zaviest take dlhe linky autobusovej dopravy. Vozidlo sa moze "otocit" aj na stavebnych vyhybkach priamo na trati. Napr. ked je vyluka iba niekde na konci Dubravky, netreba autobusovu dopravu az z Borskej, ale iba od miesta, kde sa pracuje. Nevyhodou je polovicna obsaditelnost, kedze vzdy bere cestujucich iba prvy vozen. Je to nahrada za obojstranne elektricky, ktore v bratislave nemame (teraz odhliadnuc od historickych). Nesmieme vsak zabudnut, ze jedna solo tramvaj ma obsaditelnost klbovehou smradobusu...
Reakcia na: S499.1023 #25827:

Tebou vymenovane mesta mali pred elektrickou trakciu trakciu konsku. A tu bol proste predpis v Rakusko-uhorsku, ktory nariadoval vsetkym konskym draham 1435-ku. Iba to, co bolo stavane priamo ako elektricka mohlo mat 1000 a aj to tak bolo. Neviem ci budapest, ale Kosice a tusim aj Brno mali konske tramvaje. A ak nie konske, tak urcite parne (Brno, Budapest). Preto 1435 v tychto mestach. Vtedajsie normy a predpisy boli proste take.
Reakcia na: Andy #25857:
Aha, no už chápem, kde nastal skrat... 🙂 Tomáš nie je Tomi '-)
Reakcia na: Tomi #25855:
Však o nič nejde, len som na to upozornil. Tá stránka bola aktualizovaná 7.10.2002, takže išlo mi len o Andyho tvrdenia, ktoré sú protichodné.
Reakcia na: Sarko #25856:
Aha, prepac, som si pomylil prispevky. Som mslel, ze o ekobuse hovorite 🙂
Reakcia na: Andy #25853:
Ako buď taký dobrý a klikni si na čísla príspevkov #24604 (môj) a #25831 (Tomiho) ešte raz...
Reakcia na: Andy #25854:
keby nebol, tak by som ho pochvalil 🙂 ... vsetko je tu dobre, len ten banner sa cely trasie 🙂
Re #25848 Sarko: fakt a som si to vobec nevsimol

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.