7911+7912? To je predsa Mylanov Misakov voz. Zeby tak velmi zvonil... Ale boh vie ci tam bol.
Hehe, mal som s nim tento tyzden dobru srandu. Dosiel ako vzdy so 7911+7912, nastpul som na Marianskej smer Raca. Nastupoval som cez prve dvere na B voze. Akosi kukuam kukam, ale tie druhe sa nie a nie zavret, zatvorili sa iba kusok, ostali zaseknute. Taka pani ich dotlacila. Samozrejme ze som k nim isiel. Ked sme sa zacali zobiehat, tak sa svojvolne zas otvorili, cca pri pri rychlosti 15 km/h. Nato voz vypol jazdu. Okamzite som tie dvere zatlacil a isli sme dalej. Na Americkom nam. voz zhasol... Prisiel Milan, porypal sa v kabinke B voza a dvere ostali permanentne zatvorene. Ja som sa uz bal ze nas vyhodi a odide do Krasnan. Tak som ho v duchu pochvalil, lebo sa mi to pacilo. Co sa mi vsak menej pacilo bol fakt, ze (ako vzdy) chytil sexiu na Americkom namesti.... Hehe. Nechapem preco, ale tak vsetci Krabusti pravidelne tahaju obluk... Asi by si mali zvyknut, ze suprava T6A5 ma zberac ovela dalej ako kachna....
Súhlasím s tým, že v BA sa akosi málo zvoní. Ja sa denne prevážam v Košiciach a keď občas zavítam k vám, vždy mám dojem, že vaše eliny sú nejaké "nemé".
Nový Čas 24.1. 2004 pripisujem aj pre wapistov
Časom by vo vozidlách mal mať každý cestujúci svoju stoliku
Budeme sa v autobusoch menej tlačiť
Na cestujúcich v hromadnej doprave čakajú lepšie časy. Dopravný ponik chce nakúpiť autobusy, pridať spoje, skrátiť intervaly. Cieľom je, aby sa cestujúci v dopravných prostriedkoch menej tlačili. "Ľudia sa tlačia. Vozidlá trpia preťažovaním, zvyšuje sa spotreba pohonných látok, dochádza k vyššiemu opotrebovaniu pneumatík," konštatuje riaditeľ rezortu prevádzky a techniky Bronislav Weigl. Obsaditeľnosť vozidiel sa v ranných špičkách vysoko prekračuje. Zatiaľ stále viac cestujúcich stojí ako sedí. Zmenu by mohli cestujúci pocítiť už v priebehu niekoľkých rokov. Dopravný podnik plánuje nakúpiť vyše sto nízkopodlažných autobusov. Tým bude možné pridávať viaceré linky a skrátiť intervaly medzi spojmi a cestujúci sa budú menej tlačiť. Ako povedal Weigl, ideálne by bolo, keby intervaly nepresiahli dvadsať minút. V špičke by zase nemali byť väčšie než desať alebo dvanásť minút. V autobusoch by mala sedieť polovica cestujúcich, v električkách 33 percent. Weigl je presvedčený, že časom v sedlovej oprave a doprave počas víkendu bud každý cestujúci sedieť, tak ako je to v Európe. Zmeny čakajú aj vodičov. Tí by mali dostať uniformy a tiež sa budú musieť učiť cudzie jazyky.
Doplené tabuľkou obsaditeľnosť vozidiel dnes a v budúcnoti:
Električka ólo 162 - 95
El. kĺbová 220 - 135
Trolejbusy sólo 82 - 55
Tr. kĺbové 150 - 97
Autobusy sólo 94 - 63
A kĺbové. 150 - 96
(Ako fotka je SU15 s textom: "Možno práve takéto autobusy sa onedlho objavia v bratislavských uliciach." Žeby NČ vedel niečo viac ako my?)
Treba už len veriť, že sa to podarí. A je dobré vedieť, že na DPB a.s. vedia čo je potrebné pre lepšiu MHDčku. Na začiatok to stačí.
Andy: No v katalógu je napísané: "Vozidlá označené šedou farbou a šikmým písmom sú vyradené. " Z toho som si vivodil, že tie, ktoré sú označené červenou sú evidované ako vozy DPB. Takže som dedukoval zle? Lebo potom by mohlo byť iné označovanie. Napríklad zelenou existujúce vozy no nie vo vlastníctve DPB. Nech je vidieť, ktoré vozy DPB ešte vlastní, ktoré už nevlastní ale existujú a ktoré neexistujú. Možno to nie je dobrý nápad, čo ja viem. Ale pri mojom občasnom bádaní by mi to pomohlo, lebo by som nemusel otvárať všetky busy a hneď by som vedel koľko busov ešte z daného typu máme.
1. Ale ved ja nehovorim, ze sa maju z pravidiel robit vynimky. Keby za mnou prisiel vodic s poznamkou, ze v prepravnom poriadku je zakazane konzumovat vo vozidle, tak by som okamzite prestal. Mne len vadila Tomasova rovnica "jediaci cestujuci = znecistujuci cestujuci".
2. Ja som nehovoril, ze je to nejake ociernovanie DPB, to vobec nie -- ja ani nie som zastancom drzania jazyka za zubami... Len tu ktosi davnejsie napisal, ze DPB sa na tuto stranku pozera ako na bandu deciek, ktorych trapia uplne p***viny (alebo tak nejako)...
Vies Matko ja si myslim, ze tych prispevkov som sem dal hodne. A je to max. Trapne uz dalej zo seba robit sasa!:-) Myslim, ze polovicku ludi som si pohneval, ale vazim si aspon tych co mi nepovedali, ze som taky a taky. Su tu dvaja:-) Oni vedia ktory a tych si ja vazim:-)(Teda su to ty co mi slusne povedali, ze co si myslia, ok takych beriem)
Tomas: ale ved pred par dnami si mi robil ty toto iste (podobne) na disp.fore a ked som sa chcel ospravedlnit tak: "to by bolo teraz pre teba najlahsie vycuvat z toho". to boli tvoje slova.
Ale co uz kaslime na to! Priatelstvo a dovera spaja!
Chlapi som vam povedal, ze sa vam ospravedlnujem! Hadzu somnou hormony ci ako ste to napisali!!
Tak sa k tomu nevracajme este raz ak to chcete vidiet takto tak sa vam OSPRAVEDLNUJEM SA
Tak ak ste taky tolerantny ako ste pisali tak bude tolerantny aj voci mne:-D
galiysoha: Ale pochop že v nariadeniach nemôžeš robiť výnimky. Ako ten vodič zistí, že akurát ty nespravíš vo voze bordel.
Re #24786 , #24789 a tie ostatné si: nemáš ty niečo spoločné s dopravcom keď hlaáš argumenty ako sa to nedá?
Re #24812 Tomas: Jedna minuta naozaj neznamená nič. No keď si to dáš do súvisu s tým, že ak voz príde načas tak je spokojný cestujúci, ktorý ak príde načas na zastávku nastúpi a nečaká ďalších Xminút. V dnešnom svete mobilných a internetových technológii, keď si cestujúci na svojom mobile, PC (A BA má asi 85% penetráciu) môže na wape/webe pozrieť presný odchod linky a tak sa preňho MHDčka môže stať takmer rovnako pohodlná ako IAD. Pretože ak príde na parkovisko auto tam je, ak ho nekradnú. Ak si ľudia zvyknú, že keď prídu na zastávku vtedy kedy majú a voz tam bude vtedy kedy má, tak si dovolím povedať, že z velkej časti máme mi dopravný fandovia, ekológovia, enviromentalisti,... vyhraté
Andy: Ja som minule videl vodiča, ktorý na Legionárskej pri príchode do zastávky zazvonil a to preto, že v opačnom smere stála elina. Zachránil tým nervy jednej pani, ktorá sa práve rozhodla ísť bez pozretia spoza eliny. Ale inak vodiči nejako zabudli zvoniť. Ja keby som jazdil leinu tak tiež zvoním ako šialený. Patrí to ku koloritu mesta, zazvoniť si na autá, nepozorných chodcov a zvonec robí svoje a vynúti si pozornosť
Re #24777 galiyosha: Ale toto, nie je obviňovanie DPB. Ako DPB môže zabezpečiť správne chovanie vodičov? Ani reštrikcie často nepomôžu. DPB sa darí striedať vodičov 1:1 teda nejaký oddíde a ďalšieho príjmu. Keby táto práca bola oveľa lepšie platená a stala sa z nej lukratívna tak si DPB môž vyberať. Teraz musia prijať každého kto splní základné podmienky - vodičák a psychická oddolnosť a spôsobilosť. Myslím si, že teraz je veľa dôležitejších problémov a jeden z nich je aby DPB zabezpečilo sociálnym programom, kvalitnými chronometrážami, príjemným pracovným prostredím. A ak splní tieto podmienky DPB by mal začať žiadať od vodičov slušnosť, vystupovanie, vzhľad zovňajšku, záujem na práci, ktorú robí a chcenie robiť ju dobre a načas. To neznamená, že nie je veľa vodičov, ktorí niektoré podmienky spĺňajú už teraz, no je ich málo, ktorí spĺňajú všetky.
Ale napríklad aj vo Viedni som sa stretol s meškaním vozov a to všetkých na Ringu a to 2 minúty v nedeľu. A to že cestovanie v tých ich historičákoch je nepríjemnejšie ako v našich T3kách je fakt. A keby som si mal vybrať ako zdravý človek čo chcem skôr aby mi prišlo, tak si pred ULF vyberem K2S, bo na tých sedačkách v ULFe sa nedá sedieť. Je to tvrdé a nepohodlné.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo