Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Beus #24844:

No a potom nech mi chalani tvrdia, aké sú bratislavské električky rýchle... Asi som pochopil správne, ak vodič ostro vyberá zákrutu, že keď nemôže ísť po rovine viac ako 50 km/h, tak si to rovnakou rýchlosťou vyberie aj v zákrute. Proste len viac škody ako úžitku. Čo sa týka chronometráži a rýchlostí, v tomto sú si BA a KE podobné. V KE je obmedzenie max. rýchlosti tiež na 50 km/h (na rýchlodráhe 60 km/h), akurát limit prekročenia je +2 km/h. Za každý ďalší km nad limit pri kontrole karty sa strháva 50,- Sk z prémií. Na rýchlodráhe sa toleruje viac, vodiči jazdia priemerne 70-75 km/h.

V prípade náskokov Ťa fakt obdivujem. Ešte som nevidel vodiča, ktorý by pri posledných spojoch nešiel s náskokom. Pritom v KE si niektorí trúfajú na 3-4 min. náskoky aj v špičke.

Ak dobieham na spoj a vodič ma nepočká, viem to pochopiť, je to moja chyba. Ale ak vodič zavrie dvere, čaká na "voľno" a neotvorí ani po naznačení, že chceš nastúpiť, tak to považujem za vrchol drzosti, zvlášť, ak má ešte aj náskok. Našťastie takých je málo a väčšinou sú to ľudia, ktorí chcú dať najavo svoju nadradenosť (z titulu, že napr. doma ich žena drží pod papučou... 🙂 ).
Reakcia na: Vladimír #24841:

Škoda len, že posledný mohykán, pán Kysilka, už odišiel do dôchodku. Ten, keď išiel smerom k Nám. osloboditeľov, tak vyzváňal na všetko, čo sa pohlo. 🙂 Najkrajšie zážitky s ním mám, keď už pred križovatkou Štúrova-Mojmírova vyzváňal vždy v úseku 100 metrov pred chodníkom vedúcim k zastávke električky. Tu je totiž živý plot a neraz tu došlo ku kolízii s chodcami. Uniformovaný Kysilka s brigadírkou si takto vždy vynútil pozornosť celého námestia.
Reakcia na: S499.1023 #24805:
Hehe, dobreee:) Ja sice cingam za FC Kacerovo, ale dobre som sa na tom zasmial, lebo bohuzial u nas taki vodici su, no nastastie nie vsetci 🙂 A niektorym by sa fakt take skolenie (ako odstrasujuci priklad, ako sa to nema) zislo :))
Zaujimalo by ma ale, co presne je mohutne pribrzdenie, pripadne navod nan, lebo K2 su zname svojou lenivostou, ako v jazde tak aj v brzde 🙂 Teda, cest vynimkam, ktorych je bohuzial stale menej...

Inac, k tej debate o chronometrazach a rychlostiach:
Podla predpisu D1/1 je max. rychlost elektrickoveho vlaku na trati 50km/h, cize ak ides rychlejsie, porusujes predpis. V praxi to vyzera tak, ze sa kontroluju karty (na ktore palubak zapisuje kolko ides, s akym meskanim/predstihom, atd...) a toleruje sa 10%, takze ak ides nad 55, uz riskujes ze si ta zavolaju do dopravnej kacelarie (a nad 59 to urobia zarucene) a mas par stovak z premii v cudu. Takze dohanat meskanie rychlou jazdou na dlhych rovnych a bezpecnych usekoch sa uz neda, kedysi to slo...
S cakanim na dobiehajucich je to asi tak, ze podla mestskeho prepravneho poriadku cestujuci je pripraveny na zastavke nastupit do vozidla - dobiehajuci sa za cestujuceho nepovazuje. Samozrejme, ked je vodic aspon trochu clovek, tak toho dobiehajuceho pocka (a ked sa co i len trochu pozera pred seba a do zrkadla, tak VIDI co sa deje), lebo vie ze tych 5 sekund co tym strati, zvycajne aj tak nic neznamena, lebo za rohom je semafor, na ktorom aj tak bude cakat dalsich 30-60s. Ja mam vo zvyku pockat, ked vidim aspon aku-taku snahu dobehnut. Necakam len vo vynimocnych pripadoch - napr. ked meskam a stal som na semafore cely cyklus - dalsie volno si uz jednoducho nenecham ujst, alebo ked som uz cakal tolko dobiehajucich, ze tam stojim prilis dlho. Uz aj to sa mi stalo - prisiel som s 5-kou ku Blumentalu v nedelu rano okolo 8:00 - skoncila omsa. Situacia typu "no zbohom" - zastavka prepchata, a ludia (zvacsa starsi) dobiehli z kostola v suvislom prude. Po asi 2 minutach statia co plynule nastupovali stale dalsi a dalsi ma to uz fakt omrzelo (a asi aj tych, co tam tie 2 minuty sedeli/stali v stojacom voze), nasiel som mensiu medzeru medzi dobiehajucimi a zdrhol som, to sa uz fakt nedalo. A este zasadne necakam ked viem ze v tesnom zavese za mnou ide dalsi voz tym istym smerom, to by bolo odo mna sproste - zdrzoval by som seba, ludi v mojom voze, a este aj ten voz za mnou.
Co sa tyka naskoku/meskania, suhlasim ze vodic by nemal ist zo zastavky skor (a ked ja robim posledne spoje, ZASADNE nejdem skor). Problem je vsak v tom, ze mame uplne nafigu chronometraze. Momentalne su rozdelene do 4 casovych pasiem: 5:00-6:00, 6:00-18:00, 18:00-21:00 a 21:00-5:00, co je, sami uznate, viac nez nedostatocne. (Ked mi niekto chce povedat ze o 6:30, v rannej spicke, ked su plne zastavky a plne vozy, a v kazdej zastavke stojim tolko, ze by som si aj odskocit stihol, mam mat rovnake chronometraze ako o 11:30, ked vozim viac-menej vzduch a do zastavky pridem, zistim ze nikto dnu-nikto von, a odidem, tak...) Takze to vyzera tak, ze na obed (a tiez okolo 19:00-21:00) musim ist max. 30 a vetrat na kazdej zastavke, aby som nesiel skor, a zase v spicke sa mozem aj potrhat, a niekedy sa to fakt neda stihnut v tych casoch. Ak by boli NORMALNE chronometraze (cize take, ktore sa v akejkolvek dennej dobe akurat stihaju, alebo tesne nestihaju), tak prosim, bol by som aj za postihy za predcasny odchod, ale pri tychto nasich je to ozaj nemyslitelne...ked musim z Race po vozovnu ist 35-40, aby som neusiel kolegom ktori su po fajronte, potom pustit 1 semafor pri Zvaraku, dalsi na Racku, a pre istotu este 1 na Americkom/Kollarovom nam., tak to podla mna fakt normalne nie je 🙂 Takze ak niekoho niekedy nachytate ist v sedle s 1-2 minutovym naskokom, nebudte nanho zli, on chce tiez len jazdit ako clovek, a nie ako slimak. 🙂
Reakcia na: J #24839:
Veruze pan direktor, raz budeme vsetci aj sediet, ale to az vtedy, ked vy budete lezat 🙂
Reakcia na: Andy #24822:

7911+7912? To je predsa Mylanov Misakov voz. 🙂 Zeby tak velmi zvonil... Ale boh vie ci tam bol.
Hehe, mal som s nim tento tyzden dobru srandu. Dosiel ako vzdy so 7911+7912, nastpul som na Marianskej smer Raca. Nastupoval som cez prve dvere na B voze. Akosi kukuam kukam, ale tie druhe sa nie a nie zavret, zatvorili sa iba kusok, ostali zaseknute. Taka pani ich dotlacila. Samozrejme ze som k nim isiel. Ked sme sa zacali zobiehat, tak sa svojvolne zas otvorili, cca pri pri rychlosti 15 km/h. Nato voz vypol jazdu. Okamzite som tie dvere zatlacil a isli sme dalej. Na Americkom nam. voz zhasol... Prisiel Milan, porypal sa v kabinke B voza a dvere ostali permanentne zatvorene. Ja som sa uz bal ze nas vyhodi a odide do Krasnan. Tak som ho v duchu pochvalil, lebo sa mi to pacilo. Co sa mi vsak menej pacilo bol fakt, ze (ako vzdy) chytil sexiu na Americkom namesti.... Hehe. Nechapem preco, ale tak vsetci Krabusti pravidelne tahaju obluk... Asi by si mali zvyknut, ze suprava T6A5 ma zberac ovela dalej ako kachna.... 🙂
Reakcia na: J #24827:
Súhlasím s tým, že v BA sa akosi málo zvoní. Ja sa denne prevážam v Košiciach a keď občas zavítam k vám, vždy mám dojem, že vaše eliny sú nejaké "nemé". 🙂
Nový Čas 24.1. 2004 pripisujem aj pre wapistov
Časom by vo vozidlách mal mať každý cestujúci svoju stoliku
Budeme sa v autobusoch menej tlačiť
Na cestujúcich v hromadnej doprave čakajú lepšie časy. Dopravný ponik chce nakúpiť autobusy, pridať spoje, skrátiť intervaly. Cieľom je, aby sa cestujúci v dopravných prostriedkoch menej tlačili. "Ľudia sa tlačia. Vozidlá trpia preťažovaním, zvyšuje sa spotreba pohonných látok, dochádza k vyššiemu opotrebovaniu pneumatík," konštatuje riaditeľ rezortu prevádzky a techniky Bronislav Weigl. Obsaditeľnosť vozidiel sa v ranných špičkách vysoko prekračuje. Zatiaľ stále viac cestujúcich stojí ako sedí. Zmenu by mohli cestujúci pocítiť už v priebehu niekoľkých rokov. Dopravný podnik plánuje nakúpiť vyše sto nízkopodlažných autobusov. Tým bude možné pridávať viaceré linky a skrátiť intervaly medzi spojmi a cestujúci sa budú menej tlačiť. Ako povedal Weigl, ideálne by bolo, keby intervaly nepresiahli dvadsať minút. V špičke by zase nemali byť väčšie než desať alebo dvanásť minút. V autobusoch by mala sedieť polovica cestujúcich, v električkách 33 percent. Weigl je presvedčený, že časom v sedlovej oprave a doprave počas víkendu bud každý cestujúci sedieť, tak ako je to v Európe. Zmeny čakajú aj vodičov. Tí by mali dostať uniformy a tiež sa budú musieť učiť cudzie jazyky.

Doplené tabuľkou obsaditeľnosť vozidiel dnes a v budúcnoti:
Električka ólo 162 - 95
El. kĺbová 220 - 135
Trolejbusy sólo 82 - 55
Tr. kĺbové 150 - 97
Autobusy sólo 94 - 63
A kĺbové. 150 - 96

(Ako fotka je SU15 s textom: "Možno práve takéto autobusy sa onedlho objavia v bratislavských uliciach." Žeby NČ vedel niečo viac ako my?)

Treba už len veriť, že sa to podarí. A je dobré vedieť, že na DPB a.s. vedia čo je potrebné pre lepšiu MHDčku. Na začiatok to stačí.
Reakcia na: J #24837:
To posli mailom dekovi, mozno nad tym porozmysla.
Andy: No v katalógu je napísané: "Vozidlá označené šedou farbou a šikmým písmom sú vyradené. " Z toho som si vivodil, že tie, ktoré sú označené červenou sú evidované ako vozy DPB. Takže som dedukoval zle? Lebo potom by mohlo byť iné označovanie. Napríklad zelenou existujúce vozy no nie vo vlastníctve DPB. Nech je vidieť, ktoré vozy DPB ešte vlastní, ktoré už nevlastní ale existujú a ktoré neexistujú. Možno to nie je dobrý nápad, čo ja viem. Ale pri mojom občasnom bádaní by mi to pomohlo, lebo by som nemusel otvárať všetky busy a hneď by som vedel koľko busov ešte z daného typu máme.

Re #24833 galiyosha: O.K. tak si rozumieme 🙂
Tomas: ok tomasko. Ja si ta vazim. Ja som nepisal na tuto temu v podstate nic (okrem mojho predchadzajuceho prispevku). A mna si si este nepohneval. 🙂
Reakcia na: J #24779:
A co na tom nesedi? Vsak ked je nieco ciernym, tak to uz fyzicky neexistuje. Ked cervenym, tak fyzicky existuje.
Reakcia na: J #24827:


1. Ale ved ja nehovorim, ze sa maju z pravidiel robit vynimky. Keby za mnou prisiel vodic s poznamkou, ze v prepravnom poriadku je zakazane konzumovat vo vozidle, tak by som okamzite prestal. Mne len vadila Tomasova rovnica "jediaci cestujuci = znecistujuci cestujuci".

2. Ja som nehovoril, ze je to nejake ociernovanie DPB, to vobec nie -- ja ani nie som zastancom drzania jazyka za zubami... Len tu ktosi davnejsie napisal, ze DPB sa na tuto stranku pozera ako na bandu deciek, ktorych trapia uplne p***viny (alebo tak nejako)...
Reakcia na: Mat3j #24830:
Vies Matko ja si myslim, ze tych prispevkov som sem dal hodne. A je to max. Trapne uz dalej zo seba robit sasa!:-) Myslim, ze polovicku ludi som si pohneval, ale vazim si aspon tych co mi nepovedali, ze som taky a taky. Su tu dvaja:-) Oni vedia ktory a tych si ja vazim:-)(Teda su to ty co mi slusne povedali, ze co si myslia, ok takych beriem)
Reakcia na: Mat3j #24830:
ocuj, aj pre teba plati ze uz stacilo...
Tomas: ale ved pred par dnami si mi robil ty toto iste (podobne) na disp.fore a ked som sa chcel ospravedlnit tak: "to by bolo teraz pre teba najlahsie vycuvat z toho". to boli tvoje slova.

Ale co uz kaslime na to! Priatelstvo a dovera spaja! 🙂
Chlapi som vam povedal, ze sa vam ospravedlnujem! Hadzu somnou hormony ci ako ste to napisali!!
Tak sa k tomu nevracajme este raz ak to chcete vidiet takto tak sa vam OSPRAVEDLNUJEM SA
Tak ak ste taky tolerantny ako ste pisali tak bude tolerantny aj voci mne:-D
Reakcia na: Tomáš #24809:
Uraza ma ak urazas ludi, ktorych si vazim
galiysoha: Ale pochop že v nariadeniach nemôžeš robiť výnimky. Ako ten vodič zistí, že akurát ty nespravíš vo voze bordel.

Re #24786 , #24789 a tie ostatné si: nemáš ty niečo spoločné s dopravcom keď hlaáš argumenty ako sa to nedá?


Re #24812 Tomas: Jedna minuta naozaj neznamená nič. No keď si to dáš do súvisu s tým, že ak voz príde načas tak je spokojný cestujúci, ktorý ak príde načas na zastávku nastúpi a nečaká ďalších Xminút. V dnešnom svete mobilných a internetových technológii, keď si cestujúci na svojom mobile, PC (A BA má asi 85% penetráciu) môže na wape/webe pozrieť presný odchod linky a tak sa preňho MHDčka môže stať takmer rovnako pohodlná ako IAD. Pretože ak príde na parkovisko auto tam je, ak ho nekradnú. Ak si ľudia zvyknú, že keď prídu na zastávku vtedy kedy majú a voz tam bude vtedy kedy má, tak si dovolím povedať, že z velkej časti máme mi dopravný fandovia, ekológovia, enviromentalisti,... vyhraté

Andy: Ja som minule videl vodiča, ktorý na Legionárskej pri príchode do zastávky zazvonil a to preto, že v opačnom smere stála elina. Zachránil tým nervy jednej pani, ktorá sa práve rozhodla ísť bez pozretia spoza eliny. 🙂 Ale inak vodiči nejako zabudli zvoniť. Ja keby som jazdil leinu tak tiež zvoním ako šialený. Patrí to ku koloritu mesta, zazvoniť si na autá, nepozorných chodcov a zvonec robí svoje a vynúti si pozornosť 🙂

Re #24777 galiyosha: Ale toto, nie je obviňovanie DPB. Ako DPB môže zabezpečiť správne chovanie vodičov? Ani reštrikcie často nepomôžu. DPB sa darí striedať vodičov 1:1 teda nejaký oddíde a ďalšieho príjmu. Keby táto práca bola oveľa lepšie platená a stala sa z nej lukratívna tak si DPB môž vyberať. Teraz musia prijať každého kto splní základné podmienky - vodičák a psychická oddolnosť a spôsobilosť. Myslím si, že teraz je veľa dôležitejších problémov a jeden z nich je aby DPB zabezpečilo sociálnym programom, kvalitnými chronometrážami, príjemným pracovným prostredím. A ak splní tieto podmienky DPB by mal začať žiadať od vodičov slušnosť, vystupovanie, vzhľad zovňajšku, záujem na práci, ktorú robí a chcenie robiť ju dobre a načas. To neznamená, že nie je veľa vodičov, ktorí niektoré podmienky spĺňajú už teraz, no je ich málo, ktorí spĺňajú všetky.
Ale napríklad aj vo Viedni som sa stretol s meškaním vozov a to všetkých na Ringu a to 2 minúty v nedeľu. A to že cestovanie v tých ich historičákoch je nepríjemnejšie ako v našich T3kách je fakt. A keby som si mal vybrať ako zdravý človek čo chcem skôr aby mi prišlo, tak si pred ULF vyberem K2S, bo na tých sedačkách v ULFe sa nedá sedieť. Je to tvrdé a nepohodlné.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.