Ty uz nemas co pokazit..Uz si si umna dost pokazil a netyka sa to tohto!
Je to volba nazora... A vsimol som si, ze ked tu niekto ma iny nazor tak sa idete rozplakat!:-I
S499.1023: Myslim ze si to u Tomasa pokazim, ale naozaj s Tebou plne suhlasim! Pokial viem jazdil si elektricky za FC JD a robil si rusnovodica (S499.1023). Ak sa mylim, oprav ma... A s Marekom Zemlickom si vraj dost podobny (?).
Tak ty mizem aj vykat ked chces:-D By som bol zvedavy z ktorej DPA si:-) A nacom to teda jazdis ked uz ide o to!
A ked ti to je jedno tak sa jednoducho do toho nezapajaj a drz sa stranou!! Zo psychopatmi by si taky rozumny clovek ani nezacal debatu! tak rozumieme si?
Ano mam 17 a co??? Ty asi este menej! CO sa staras do toho??? JA som sa teba nic nepytal tak mi laskavo neodpovedaj!
Kazdy mame svoj nazor! A s tebou sa naozaj nemam o com bavit!
No som zvedavy keby ta predbehlo auto na dalsej zastavke a z auta vystupi Korba!!! Hehe nechci aby som sa teraz nasmial!:-D je to blbost, mohol by si robit co by si chcel bol by si beznadeje a nikto by ti nepomohol! Ako prepac, ale naozaj by si sa neubranil!:-(
Počúvaj šuhajko, mal by som asi tak dve otázky:
1) Koľko máš rokov? Tipoval by som tak 14-17, nevybúrená mladosť a radikálnosť.
2) Si psychicky v poriadku?
Obávam sa, že Ty by si na mieste vodiča MHD nemal čo hľadať, ten VLČÁK Ti totiž je pánom, on Ti dáva prácu, on Ťa živí.
Je jedna vec, že sa na cestujúceh o NEMUSÍ čakať, druhá, že BY SA MALO čakať a tretia, že VODIČ NEMÁ ČO JAZDIŤ S NÁSKOKOM.
Re #24723 Tomáš: No Ty si kompletný psychopat. Teba možno do DPB primú vždy, ale možno tak mastiť podvozky.
Re #24727 Tomáš: To je našťastie úplný nezmysel, vodičov je dosť.
Re #24754 Tomáš: Debil, ktorému je jedno, či chodí skôr, nemá čo robiť na mieste vodiča MHD. A debil, ktorý to ešte verejne proklamuje, patrí do psychiatrickej liečebne.
Re #24762 Tomáš: No ja by som Ti pri takomto boľševickom prístupe k práci prémie nestrhával. Dovidenia, môžete ísť tam, kde Vám budú dávať prácu podľa Vašich predstáv. A myslím si, že keby Tvoj súčasný zamestnávateľ čítal, čo tu plodíš, tak ťa vyhodí, že sa za Tebou ani zaprášiť nestihne.
K pista:-)ciam na podlahe pridam asi len tolko, ze moj kamos bol v New Yorku, cestoval metrom a bol zhrozeny neporiadkom vo vozidlach. Vsade po zemi pohadzane noviny a podobny humus. Tak si myslim, ze MHD v BA je na tom este dobre.
Rýchlou jazdou sa moc nedoženie. Dôležité je krátenie pobytov na zastávkach. Kto zbytočne vetrá vozidlo, má potom problémy s časmi. A zaujímavé je to, že väčšinou práve tí, čo na ľudoprázdnych zastávkach čakajú na Zjavenie, ptom niekde inde odmietajú počkať.
I.
Rada by som pridala niečo málo i zo svojho pohľadu - nech sa páči, tu to je:
Je pravda, že za tých pár posledných rokov, de facto rádovo od toho 1990ho bratislavská MHD prešla toľkými zmenami, ako máloktorá MHD vo vyspelých metropolách! Nerada to spomínam z tohto pohľadu, ale integrácia do západných štruktúr je realitou a mnohí zákazníci MHD porovnávajú to, čo majú "doma, s tým, čo vidia inde - a je to logické a pochopiteľné, a úplne samozrejmé!
Realita je však aj to, že stovky zmien v MHD od spomínaného obdobia nekolidujú so zmenou myslenia zákazníka! Mnohí terajší zákazníci MHD majú vodičov a dopravu zafixovanú po mnoho "totalitných" rokov, čo sa nemenila...kedy bol koľkokrát taký nedostatok vodičov, že dopravný podnik prijímal okrem svedomitých ľudí (mnohí pracujú v beuse dodnes ) aj VŠETKO, čo aspoň trochu vyzeralo, že by mohlo šoférovať autobus...a ak to priamo pred nadriadeným nepľulo na zem a "nehviezdičovalo" cestujúcich!!! Mnohí z dnešných zákazníkov majú zafixované toto...a je jasné, že pokiaľ sa takémuto okruhu cestujúcich čo len raz stane, že mu spoj ujde spred nosa...NEEXISTUJE rozumný argument, aby videl MHD v lepšom svetle!!!
Mnohí z vás tu zúčastnených vedia, že ja osobne sa po veľaaaaa rokoch strávených "po boku" "svojich" busov možno konečne oficiálne zapojím "do rodiny" týchto ľudí. Spomínam to pre dôvod, ktorým chcem poznamenať, že dobre, takmer dôverne poznám všetko, čo práca tohto druhu obnáša!!! Nikdy som sa nezamýšľala nad možnosťou byť vodičom autobusu DP z pohľadu nejakej romantiky alebo niečoho podobného-nikdy mi to tak totiž nebolo podané ani som to tak nepozorovala... Tento rok to bude už 16 rokov po boku Divízie Autobusy DP. Viem sama najlepšie, čo táto práca obnáša...poznám ju od základov a možno preto som na "svojich vodičov" tak veľmi hrdá! Tú prácu nemôže robiť niekto, kto ňou nežije....totiž:nevydržal by to. Poznala som za tie roky veľa ľudí, ktorí sa zamestnali u autobusov z rôznych dôvodov. Mnohí nevydržali ani rok...
Za pomerne krátke obdobie prešla Divízia Autobusy mnohými zmenami. Vodiči tiež. V samej podstate je vodič bratislavského autobusu DODNES pre mnohých cestujúcich nielen vodičom-ale i oprávneným, dokonca POVINNÝM informovať, čakať, byť trpezlivý za každých okolností, správať sa úctivo k zákazníkovi bez ohľadu na okolnosti, byť tým pádom psychológom...a ešte k tomu všetkému zvládnuť v často nemožných podmienkach 9-18 metrové 10 tonové vozidlo s vyše stovkou rôzne naladených živých bytostí bez ujmy na všetkých stranách...+ dodržiavanie predpisov, dopravných, interných, ľudských...a prísť presne načas....Netreba zabudnúť ani na ťažkú situáciu MHD ako takej...pe vodiča to znamená byť týmto všetkým + vygazdovať s tým, čo jediné má k dospozícii...s busom časom starším ako Mária Terézia...
K špine: vodič často nedokáže byť len tak ľahostajný...a po "pistáciových hodoch" vo vleku na úkor svojej bezpečnostnej prestávky zametá...ak teda má čím...aktuálny stav býva jedna metla na X busov...
Záver: ak sa mi už tento rok podarí stať sa premávajúcim zástupcom svojho prevádzkovateľa, teším sa na všetky vyššie popísané potešenia-a taktiež na svojich cestujúcich. Dúfam, že budú spokojní! :o)
linky premavajuce relativne riedko su vacsinou linky ktore nebyvaju prilis plne, takze tam sa skor da nieco "nahnat" a co sa tyka tej rychlosti, pokial viem, tak v BA je maximalna povolena rychlost draznych vozidiel 50 km/h a za 60ku uz mozu vodicov buzerovat, ale viac by ti vedel povedat beus...
No vidíš, takže sám potvrdzuješ, ak Ťa vodiči väčšinou počkajú, tak potom musia vedieť, že čakaním na Teba sa vedia časovo zariadiť. S tým strhnutím prémií si neprotirečíš? Veď keď je niekde rovný dobrý úsek, tak tam asi nebude žiadne obmedzenie a ísť 60-kou porušenie predpisu nie je.
hej a potom mu pre zmenu strhnu premie za to ze siel s elinou 60... (aj ked to bolo na rovnom a dobrom useku )
PS: nemam skusenosti s tym, ze by ma pri spojoch ktore chodia zriedkakedy (alebo aj pri poslednych odchodoch) vodic nepockal, pokial ma vidi dobiehat na spoj. (a pokial mi zdrhne v pripade linky s 10 minutovym intervalom, cert to vem, pojde dalsi... aj ked to nepotesi...)
No nie v každom smere sú cesťáky typu "3 - 4 min.". Myslím si, že chronometráže nie je potrebné príliš meniť. V súčasnosti sú oproti minulosti chronometráže aj tak poskracované. Ak Igorko tvrdí, že na bývalej L12 z Pošne do Dúbravky bola jazdná doba 56 min., slimačí vodiči to zvládali za 40 a ostatní za 35 min., znamená to, že aj pri súčasných chronometrážach existujú rezervy. Samozrejme tým nechcem povedať, že sa má vodič vyrútiť do zákruty 50-kou, ale spôsobom jazdy zvládnuť meškanie hlavne na rovných a bezpečných úsekoch.
Našiel som Tebou spomínané údaje v sekcii "Články" a "Prevádzkové údaje", sú veľmi obsiahle a zaujímavé. Akurát tam chýba presne to, čo by som potreboval. Údaje o jednotlivých linkách.
hmm lenze to co ty vravis je ma vyznam iba v pripade ze sa zrealnia chronometraze, pretoze inac v pripade prilis natiahnutych casov bude mat neskonale vlecenie sa vozidiel na linke ako dosledok iba ak odliv cestujucich...
A aj tak asi najrozumnejsie je ak premavaju vozidla na linke dost husto, tak mat cestak typu "kazde 3 - 4 minuty" a nemat tam presne odchody a v takomto pripade je aj to cakanie na dobiehajucich dost od veci, kedze za chvilku by im prisiel dalsi spoj...
S tými vzdialenosťami by to bolo určite zaujímavé obohatenie. Nielen ja by som si počítal nejaké štatistiky, ale určite by len pre zaujímavosť hocikto mohol chcieť vedieť, aká je vzdialenosť z miesta nástupu po výstup. Niekedy to napovie viac ako čas, ktorý je uvedený len na celé minúty.
Keby čakanie na dobiehajúceho cestujúceho malo byť pravidlom, nenamietal by som. Aj keď vodič mešká, vždy má nejakú rezervu, že môže ísť napr. rýchlejšie a dobehnúť svoj čas. Je to ako na železnici. Koľkokrát sa mi stalo, že výstup/nástup cestujúcich na stanici presiahol čas odchodu a predsa sprievodca vlak odpíska až keď všetci nastúpia. Z Brna som raz cestoval do BA s EC, ktorý meškal 30 min. Musel ísť rýchlejšie, pretože do BA sme dorazili už len s 10 min. meškaním. Mne sa raz dokonca v KE podarilo presvedčiť výpravcu (v spolupráci s hlavným výpravcom), že sa čakalo na príchod R v smere od Žiliny a kamoš tak stihol prestúpiť na už aj tak meškajúce IC do Budapešti. Kvôli jednému človeku!Tomu sa hovorí prístup! Ďalšia vec je tá, že meškanie sa dá vždy odôvodniť, náskok je neodpustiteľný. Bolo by dobré inštalovať systém kontrolných čidiel, aký funguje v Prahe. Ak má vodič náskok (hoci aj pár sekúnd pred celou minútou), zaznamená sa to (aj to oznámi vodičovi) a ten už rovno vie, že bude mať za to strhnutú príslušnú čiastku. Keď vodiči neviedia mať trochu sebadisciplíny, treba na nich takto.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si
PS: nemam skusenosti s tym, ze by ma pri spojoch ktore chodia zriedkakedy (alebo aj pri poslednych odchodoch) vodic nepockal, pokial ma vidi dobiehat na spoj. (a pokial mi zdrhne v pripade linky s 10 minutovym intervalom, cert to vem, pojde dalsi... aj ked to nepotesi...)