Aj teba som sa nieco pytal??? Vazim si ludi a az moc.. A ludia to zneuzivaju:-)...
Budte KURV* taky laskavy a namna nereagujte ok???
Si myslite co chcete!
Ty to fakt nemas v hlave v poriadku. Prstudoval som si cele tvoje prispevky a neostava mi nic ine len skonstatovat, ze s tebou trieska puberta a myslis si, ze len ty si ten naj... Ale zatial si naj ale nieco ie, ked nedokazes ani kusok ucty k starsim (lepsie povedane o dost starsim, ktory by ti mohol byt mozno aj otcom). Som zvedavy ako budes reagovat na svoje prispevky o takych 10 - 15 rokov. Alebo ked sa tato diskusia toho docka a ked ti bude neaky ufrflany pubertak tak tupo a sprosto odpovedat. Asi budes vrazdit prispievatelov. Spadol si u mna na dno. A mozes tu Colorovi vypisovat ...neviem co ale ten chalan je priblizne vo tvojom veku, ale je to intelekt ktory sa vie bavit z ludmi.
Color: pokial viem tak M.Z. a S499.1023 boli spolu svoji kolegovia .
K udajom o vzdialenostiach sa nechcem co sa tyka BA vyjadrovat. Co sa tyka ostatnych miest, mozne by bolo vselico, len neviem, ci by bolo efektivne doplnat to do CP. Radsej mozes raz za cas hodit udaje do KE-fora
Nieee, jazdil som tramwaye najprv Cífer, ptom JD a potom trolley busy najprv Trnávka a potom HROBUSTov, rušňovodiča som nikdy nerobil. Či som s BigMacom podobný, to neviem, neviem, som síce podobne vypasený ale o dosť väčší.
Inak s BigMacom sme vymysleli takéto:
POZVÁNKA NA PREŠKOLENIE VODIČOV NA VEDENIE VOZIDIEL TYPU K2.
1) Nahadzovanie riadenie a zvonenie
2) Vetranie vozidla v zastávke
3) Mľaskanie linkovým stykačom
4) Mohutné pribrzdenie
5) Vyrazenie meniarne
6) Odbrzďovanie stredného podvozku
7) Kuplovanie iným vozidlom K2
Tlačenie do vozovne
9) Podhodenie výhybky
10) Nakoľajovanie a ukončenie dojazdu do vozovne so sprievodom vozidla LAND ROVER
11) Spisovanie zápisnice
Ty uz nemas co pokazit..Uz si si umna dost pokazil a netyka sa to tohto!
Je to volba nazora... A vsimol som si, ze ked tu niekto ma iny nazor tak sa idete rozplakat!:-I
S499.1023: Myslim ze si to u Tomasa pokazim, ale naozaj s Tebou plne suhlasim! Pokial viem jazdil si elektricky za FC JD a robil si rusnovodica (S499.1023). Ak sa mylim, oprav ma... A s Marekom Zemlickom si vraj dost podobny (?).
Tak ty mizem aj vykat ked chces:-D By som bol zvedavy z ktorej DPA si:-) A nacom to teda jazdis ked uz ide o to!
A ked ti to je jedno tak sa jednoducho do toho nezapajaj a drz sa stranou!! Zo psychopatmi by si taky rozumny clovek ani nezacal debatu! tak rozumieme si?
Ano mam 17 a co??? Ty asi este menej! CO sa staras do toho??? JA som sa teba nic nepytal tak mi laskavo neodpovedaj!
Kazdy mame svoj nazor! A s tebou sa naozaj nemam o com bavit!
No som zvedavy keby ta predbehlo auto na dalsej zastavke a z auta vystupi Korba!!! Hehe nechci aby som sa teraz nasmial!:-D je to blbost, mohol by si robit co by si chcel bol by si beznadeje a nikto by ti nepomohol! Ako prepac, ale naozaj by si sa neubranil!:-(
Počúvaj šuhajko, mal by som asi tak dve otázky:
1) Koľko máš rokov? Tipoval by som tak 14-17, nevybúrená mladosť a radikálnosť.
2) Si psychicky v poriadku?
Obávam sa, že Ty by si na mieste vodiča MHD nemal čo hľadať, ten VLČÁK Ti totiž je pánom, on Ti dáva prácu, on Ťa živí.
Je jedna vec, že sa na cestujúceh o NEMUSÍ čakať, druhá, že BY SA MALO čakať a tretia, že VODIČ NEMÁ ČO JAZDIŤ S NÁSKOKOM.
Re #24723 Tomáš: No Ty si kompletný psychopat. Teba možno do DPB primú vždy, ale možno tak mastiť podvozky.
Re #24727 Tomáš: To je našťastie úplný nezmysel, vodičov je dosť.
Re #24754 Tomáš: Debil, ktorému je jedno, či chodí skôr, nemá čo robiť na mieste vodiča MHD. A debil, ktorý to ešte verejne proklamuje, patrí do psychiatrickej liečebne.
Re #24762 Tomáš: No ja by som Ti pri takomto boľševickom prístupe k práci prémie nestrhával. Dovidenia, môžete ísť tam, kde Vám budú dávať prácu podľa Vašich predstáv. A myslím si, že keby Tvoj súčasný zamestnávateľ čítal, čo tu plodíš, tak ťa vyhodí, že sa za Tebou ani zaprášiť nestihne.
K pista:-)ciam na podlahe pridam asi len tolko, ze moj kamos bol v New Yorku, cestoval metrom a bol zhrozeny neporiadkom vo vozidlach. Vsade po zemi pohadzane noviny a podobny humus. Tak si myslim, ze MHD v BA je na tom este dobre.
Rýchlou jazdou sa moc nedoženie. Dôležité je krátenie pobytov na zastávkach. Kto zbytočne vetrá vozidlo, má potom problémy s časmi. A zaujímavé je to, že väčšinou práve tí, čo na ľudoprázdnych zastávkach čakajú na Zjavenie, ptom niekde inde odmietajú počkať.
I.
Rada by som pridala niečo málo i zo svojho pohľadu - nech sa páči, tu to je:
Je pravda, že za tých pár posledných rokov, de facto rádovo od toho 1990ho bratislavská MHD prešla toľkými zmenami, ako máloktorá MHD vo vyspelých metropolách! Nerada to spomínam z tohto pohľadu, ale integrácia do západných štruktúr je realitou a mnohí zákazníci MHD porovnávajú to, čo majú "doma, s tým, čo vidia inde - a je to logické a pochopiteľné, a úplne samozrejmé!
Realita je však aj to, že stovky zmien v MHD od spomínaného obdobia nekolidujú so zmenou myslenia zákazníka! Mnohí terajší zákazníci MHD majú vodičov a dopravu zafixovanú po mnoho "totalitných" rokov, čo sa nemenila...kedy bol koľkokrát taký nedostatok vodičov, že dopravný podnik prijímal okrem svedomitých ľudí (mnohí pracujú v beuse dodnes ) aj VŠETKO, čo aspoň trochu vyzeralo, že by mohlo šoférovať autobus...a ak to priamo pred nadriadeným nepľulo na zem a "nehviezdičovalo" cestujúcich!!! Mnohí z dnešných zákazníkov majú zafixované toto...a je jasné, že pokiaľ sa takémuto okruhu cestujúcich čo len raz stane, že mu spoj ujde spred nosa...NEEXISTUJE rozumný argument, aby videl MHD v lepšom svetle!!!
Mnohí z vás tu zúčastnených vedia, že ja osobne sa po veľaaaaa rokoch strávených "po boku" "svojich" busov možno konečne oficiálne zapojím "do rodiny" týchto ľudí. Spomínam to pre dôvod, ktorým chcem poznamenať, že dobre, takmer dôverne poznám všetko, čo práca tohto druhu obnáša!!! Nikdy som sa nezamýšľala nad možnosťou byť vodičom autobusu DP z pohľadu nejakej romantiky alebo niečoho podobného-nikdy mi to tak totiž nebolo podané ani som to tak nepozorovala... Tento rok to bude už 16 rokov po boku Divízie Autobusy DP. Viem sama najlepšie, čo táto práca obnáša...poznám ju od základov a možno preto som na "svojich vodičov" tak veľmi hrdá! Tú prácu nemôže robiť niekto, kto ňou nežije....totiž:nevydržal by to. Poznala som za tie roky veľa ľudí, ktorí sa zamestnali u autobusov z rôznych dôvodov. Mnohí nevydržali ani rok...
Za pomerne krátke obdobie prešla Divízia Autobusy mnohými zmenami. Vodiči tiež. V samej podstate je vodič bratislavského autobusu DODNES pre mnohých cestujúcich nielen vodičom-ale i oprávneným, dokonca POVINNÝM informovať, čakať, byť trpezlivý za každých okolností, správať sa úctivo k zákazníkovi bez ohľadu na okolnosti, byť tým pádom psychológom...a ešte k tomu všetkému zvládnuť v často nemožných podmienkach 9-18 metrové 10 tonové vozidlo s vyše stovkou rôzne naladených živých bytostí bez ujmy na všetkých stranách...+ dodržiavanie predpisov, dopravných, interných, ľudských...a prísť presne načas....Netreba zabudnúť ani na ťažkú situáciu MHD ako takej...pe vodiča to znamená byť týmto všetkým + vygazdovať s tým, čo jediné má k dospozícii...s busom časom starším ako Mária Terézia...
K špine: vodič často nedokáže byť len tak ľahostajný...a po "pistáciových hodoch" vo vleku na úkor svojej bezpečnostnej prestávky zametá...ak teda má čím...aktuálny stav býva jedna metla na X busov...
Záver: ak sa mi už tento rok podarí stať sa premávajúcim zástupcom svojho prevádzkovateľa, teším sa na všetky vyššie popísané potešenia-a taktiež na svojich cestujúcich. Dúfam, že budú spokojní! :o)
linky premavajuce relativne riedko su vacsinou linky ktore nebyvaju prilis plne, takze tam sa skor da nieco "nahnat" a co sa tyka tej rychlosti, pokial viem, tak v BA je maximalna povolena rychlost draznych vozidiel 50 km/h a za 60ku uz mozu vodicov buzerovat, ale viac by ti vedel povedat beus...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
I.