Autor v Bratislave bol. V prvom videu (toto je už 2. na tú tému) je aj pár záberov z Bratislavy, na ktorých idú trolejbusy cez armatúry výrazne pomalšie ako v iných mestách. V Bratislave sa trolejbusy často šuchtú aj cez "moderné" križovatky. Dôvodov bude viac a nekvalitné trolejové vedenie nebude vždy tým hlavným dôvodom pre zbytočne pomalú jazdu.
15:19 jazda svižná, bez výhybiek
15:30 zbytočne šuchtá jazda, trolejbus sa tam bezdôvodne vlečie
15:48 tiež nie je práve rýchle, ak porovnám podobné zábery na podobných križovatkách z Čiech a Moravy
Lepšie zábery z Bratislavy asi neurobil. Ani neviem kde by ich mal spraviť. Trolejbusy v Bratislave sú naozaj pomalé pri jazde cez zákruty, výhybky a kríženia. Často asi preto, lebo vodiči sú tak naučení jazdiť.
Pretože asi autor v Bratislave nebol.
Video dokumentuje, že se dá rýchle jazdiť aj po pevnom vedení, aj po podvesných armatúrach, aj po príšernej brnenskej infraštruktúre, ak je v poriadku údržba a nastavenie vozidiel adekvátne parametrom infraštruktúry (v Brne napríklad jazdia s omnoho vyššími prítlakmi, aby sa zberače udržali na parovode).
Určite by sa aj v Bratislave dali natočiť podobne efektné zábery, keby sa vybrali vhodné miesta.
Tie vlaky tam jazdili. Volali sa night liner.. No nevedeli pobrať nárazový dopyt z koncertov. V bežné dni tiež jazdili slušne plné. Po zaslaní sťažností na kapacitu ich v ďalšom GVD radšej zrušili úplne.
Nie, platili by sme si jeden a nie z Viedne, ale z Marcheggu.
Ten vlak cez Kittsee nás nestojí nič a viac-menej sem jazdí len preto že je potrebný na obsluhu obcí v Rakúsku.
Čo sa osobákov inými smermi týka, nie je v bratislavskom regióne asi väčšieho podporovateľa rozvoja nočnej dopravy ako som ja. Viedeň je ale predsalen výrazne väčšie mesto a dopyt Viedeň - BA sa pohybuje v trochu iných číslach ako BA - Malacky.
Ako s tým súvisia rakúske elektrické jednotky a Petržalka? Na REXoch cez Marchegg jazdia dieselové rušne a konvenčné vozne, pričom na slovenskom území ich vezie personál ZSSK.
V Petržalke nie je určené, na ktoré koľaje môžu rakúske jednotky premávať. Či už staršie Talenty, alebo novšie CityJety, vedia jazdiť aj pod 25kV. To, že jazdia takmer výlučne k 1. nástupišťu na 8. a 10. koľaj, je dané jednak historicky (ľudia si už zvykli z čias, kedy sa mohlo jazdiť len tam) a tiež aj usporiadaním kolajiska (vlak idúci z/do Kittsee k 1. nástupišťu neblokuje cestu pre vlak idúci z/do Rusoviec).
Cityjet jazdiaci na R81 po Marchegg vie jazdiť aj pod 25Kv, kedže takto je napájaná trať Raaberbahn od Neusiedlu na juh. Ak by nevedel, bol by to dosť prúser nakoľko práve kvôli možnosti elektrických vlakov sa cezhraničný úsek elektrifikuje.
Railjet tiež 5-6 rokov dozadu nemal povolenie na prevádzku u ŽSR a čuduj sa svete, vozidlo bolo možné schváliť aby mohlo chodiť aj ďalej ako po Petržalku.
Aj dnes v úseku Marchegg - BA hl.st jazdí na REX 8 slovenský personál. Prečo by to pri tom jednom-dvoch nových spojoch malo byť inak?
A majú rakúske elektrické jednotky pečiatku ďalej ako po Petržalku? Má ŽSR vhodné napájanie na ďalších úsekoch pre rakúske elektrické jednotky?
V Petržalke je tiež pevne určené na ktorých koľajach sa môžu tieto jednotky pohybovať.
Majú rakúšania rušňovodičov, ktorí majú skúšky na osobné vlaky na území SR? Petržalka je prihraničná stanica, čiže skúšky platia rakúšanovi iba po Petržalku.
Treba preto poznať aj to, čo bežný cestujúci nevidí.
Zopakujem to znova, tie vlaky neexistujú kvôli Bratislave, po ceste je tam X ďalších obcí. Už bolo vysvetlené že vlak cez Marchegg by bol pre obsluhu Bratislavy oveľa atraktívnejší. To však neznamená že ÖBB teraz useknú existujúci vlak v Kittsee kde zrejme ani nemajú zázemie pre personál. Sú to dve úplne rôzne linky.
ano, je a bolo by vhodne sa nad tym aj zamysliet a troska podla vysledku postupovat.... aj ked vzhladom na zalostny stav zeleznicnej infrastruktury, stav vozidiel a nedostatok personalu nejake vyrazne zlepsenie v najblizsich rokoch nie je mozne ocakavat aj keby zrovna bola vola a k dispozicii bezodny mesec....
Podobné úvahy je možné robiť aj na iných tratiach, kde sú ešte horšie ponuky spojov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A