Povedzme si ale to, že to pomenovanie béusák je už historicky tak zaužívané, že neviem si už iné ani predstaviť. Dopadlo by to rovnako ako s depom, aj tak to všetci voláme ďalej vozovňa.
Nielen sami seba, preziva to utesene aj vo vseobecnej populacii. Zatrub na Hlavnej stanici na taxik blokujuci prejazd a dostane sa ti srdecneho: "Sa nepjb, kkt beusacky!!!" od drozkara vyzerajuceho tak na tridsat.
Keďže podľa zoznamu liniek je pisateľ zo starej Trnávky (alebo tam cestuje) a pre DPB použil ešte predrevolučnú skratku DPMB, je možné, že v časoch jeho mladosti v 60.-80. rokoch sa vodiči ešte nazývali BEUSáci.
Prepacte, seriozna otazka, ktora vam urcite pride hlupa, ale ja sa vzdy na tomto fore dozviem nejaky novy pojem: co su to ti beusaci? Nikdy som ten termin nepocul, len teraz za tri dni uz tretikrat. Zistil som si ze BEUS bola spolocnost ktora vlastne bola pra-pra-pra-predchodca dnesneho DPB a ktora skoncila posobenie v roku 1948. Cize predpokladam ze beusaci su stari vodici vozidiel BEUSu. Seriozne netusim ako by nejaki taki ludia mohli este zit, nieto este aby sa ich niekto pytal na nazory o zmene trasy nejakej linky. Alebo mi chcete povedat ze vodici MHD seba z nejakeho bizarneho dovodu stale oznacuju pojmom nerelevantnym uz vyse 75 rokov?
pokiaľ chceš poďakovať o čosi srdečnejšie, kontaktuj prosím info@dpb.sk alebo volaj 02 / 5950 5950 alebo primator@bratislava.sk .... toto nie sú stránky DPB a.s. a ani regionálnej kancelárie PS ...
Prečo Vy nebratislavčania vo vedeni DPMB, sústavne meníte bratislavčanmi zaužívané trate, či sú to električky, trolejbusy alebo aj autobusy. Kto to má stále znášať! Choďte do čerta! Spýtajte sa starých BEUSákov, alebo urobte anketu , ako to plánujete urobiť a čo my na to. Seriete ma! Ako teraz 61,63,64. Čo ste zblbli?
dobre, podme na to cisto prakticky.... byvam v raci, akykolvek pohyb smer lamac, dubravka, zahorska, stupava alebo dialnica smer brno realizujem cez mesto.... je to o viac nez 10 km pre mna kratsie ako sa trmacat cez vajnory na obchvat a riskovat upchaty pristavny most....
aj dialnicny variant cez tunel pod karpaty by bol aspon pre mna kilometricky obdobny ceste cez mesto aj pre oblasti v severozapadnej casti mesta a vzhladom na vyssiu povolenu rychlost v trase aj rychlejsi....
a pri dobudovani krizovatky D1xD4 by si videl aj nemale znizenie zataze na pristavnom moste co by pomohlo aj vnutromestskej doprave (vratane VHD po nom premavajucej)....
a ano, ono by to pytalo tie tunely (trasy) oba, ale tak ako Ti napisal Valec v #247492 tak treba tlacit aspon za to co ma vyssiu sancu na realizaciu....
a (opat moje osobne fantazie) v idealnom pripade ked by uz v lokalite bol zostaveny raziaci stroj, by bolo dobre okrem 2 cestnych rur vyrazit aj tretiu zeleznicnu (a zaroven by vsetky tieto rury mohli mat spolocnu zachranarsku) a spravit cez nu spojku z trate 110 (asi od stanice zohor, aj ked idealnejsia by bola dnv kvoli trati do AT, len tam si neviem dobre predstavit zaustenie) na trate 120 (pk alebo jur) a 130 (ivanka pri dunaji alebo bernolakovo) pre nakladnu dopravu, cim by sa odbremenila bratislavska hlavna stanica od casti nakladneho tranzitu...
len teda okrem mojej velkej fantazie by toto vyzadovalo aj spolupracu a optimalizaciu nakladov medzi jednotlivymi organmi statnej spravy a statnych spolocnosti (nds a zsr), co je asi privelka utopia....
Samozrejme, že vnútornej doprave nijako nepomôže, nanajvýš ju odbremení od nejakej časti tranzitu. Vnútromestskej doprave oveľa viac pomôže Severná tangenta (Račianske mýto - Pionierska - Pražská/Brnianska) a to aj v kontexte petície za riešenie Šancovej a tiež predĺženie Bojnickej na Račiansku a ďalej s tunelom do Lamača ku križovatke I/2 s II/505.
Ale tieto stavby by muselo riešiť mesto (ktoré na to € nemá), zatiaľ čo diaľničný tunel stavia štát ktorý má úplne iné finančné možnosti. A potom je jedno, ktorá stavba koľko pomôže, podstatné je kde "pustiť žilou".
A keďže Bratislava nie je Slovensko, tak sa radšej odpreferuje Šoroška pre 9.000 vozidiel za deň, než by sa riešila cesta ktorý by využívalo 4x toľko.
Ja nehovorím že NDS má najlepšie plány, mestu by pomohlo, keby sa netranzitovalo a určite aj lepšie železničné trate a samozrejme zvýšená kvalita MHD. Síce vozidla sa nakupujú lepšie ale mám pocit že trend MHD klesá nejako a železničný detto. To znamená že veľa áut je z dôvodu zlej VHD a mentality, ktorá tu je nastavená
#Ma178rek a #si
Stále nerozumiem. Čiže po postavení toho tunela pôjdu podľa vašej teórie autá v smere V-Z (alebo naopak) cca 2x tak dlhou trasou, aká je dnes po obchvate cez Einsteinovu? To sa im možno oplatí 2-3 krát do roka, keď je v meste úplný kolaps. Zvyšok času určite nie. Navyše by ten tunel musel byť nespoplatnený, o čom pochybujem, že nebude.
Moja pointa je to, že v súčasnosti navrhnutá trasa tunela Karpaty (Rača-Z. B.) vnútromestu nič nepomôže. (Dokonca nepomôže ani inde a niekde dokonca uškodí, ale to je zase trochu iná téma.) Všetci akoby brali automaticky, že trasa, ktorú presadzuje NDS, je super a lepšej niet. Lenže keď sa to postaví takto, tak to mestu nič nepomôže a asi až potom budú všetci prekvapení a začnú volať po ďalšom tuneli... Je zarážajúce, že aj mesto je s tým OK. Nehovoriac o tom, že keby sa 2 mld. Eur naliali radšej do železničnej infraštruktúry v BA a okolí, tak by tu bola verejná doprava, a tým aj všeobecne doprava, o niečom inom.
Jedine, že by NDS počítala s tým, že sa to reálne postaví o 50-100 rokov. To už možno tá súčasná trasa bude mať väčší zmysel. To je ale samozrejme fikcia.
Tieto závery máš nepochybne podložené detailnou anál lízou. Ja ale vidím, že hejterom týpu zákazník sa darí kvalitu diskusného fóra tiež niekam smerovať.
No to je predsa jednoduché.
je treba vydeliť
- stupeň korupcie s politickým vedením a
- rýchlosť slimáka /vyspelosť stavebných firiem / so záujmom o ekonomický rast Slovenska.
No a už sú učitelia zúfalí. Všetci stále iba prepadávajú v tejto škole života a oni zas nemajú odmeny.
Vzhľadom na to, že sa za ostatné 3 roky podarilo zlepencu nasmerovať štát rovno do bankrotu, je tento projekt na najbližších 30 rokov úplne mimo reality.
Dnes by to bol druhý najdlhší dvojrúrový* cestný tunel v Európe.
[*opravené]
doprava v severnej polovici mesta v trase zapad <-> vychod ktora aspon podla mojho odhadu nie je uplne mala Ti tranzituje v sucasnosti cez mesto (pretoze je to vyrazne kratsie ako oblukom po obchvate cez petrzalku a aj ked to je v meste upchate tak vdaka vyrazne mensej vzdialenosti je to takmer vzdy aj rychlejsie).... ak tento v podstate zbytocny tranzit chces dostat mimo mesto, tak potrebujes nejak prekonat hreben karpat.... v tej chvili ako bude aspon jeden z danych tunelov, uvidis vyrazny rozdiel v zatazeni napriklad takej sancovej, jaskovho radu a pod.....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ma178rek