Dobry den,chcela by som poprosit a opytat sa preco neni automat na listky,kde je nastupiste 83.Lebo vela ludi nema elektricenku,a ked si chce kupit listok tak musi az elektrickam a zase naspät.Vela ludi by to ocenilo.
dlhe roky som byval na dolnych honoch a aj odtial som velmi zvazoval ci ist na dialnicu na brno cez mesto alebo cez obchvat (tam ale rozdiel vo vahach jednotlivych tras nebol az taky vyrazny v neprospech obchvatu), takze ak to beriem sposobom "podla seba sudim teba" tak +- vsetko co je severne od gagarinky vo vychodnej casti mesta s velkou pravdepodobnostou tranzituje cez centrum a nie po obchvate....
jasne, pre vacsinu tohto uzemia by na ten tranzit bol vyhodnejsi tunel kdesi v pokracovani bajkalskej (pionierska) s vyustenim kdesi v oblasti patronky; avsak ak mozme vidiet ako vyzera vystavba pomerne jednoducheho predlzenia elektrickovej trate v petrzalke (rovina), tak naozaj nemam iluzie o tom ako by vyzerala takato vyslovene vnutromestska komplikovana stavba....
a taktiez beriem ze ten dialnicny tunel v trase D4 ma priamo na cisto vnutromestsku dopravu nie uplne zasadny vyznam (ak uvazujem sucasnu dopravnu infrastrukturu kde zasadne chybaju prejazdy medzi racianskou a vajnorskou tak naozaj by to bolo zaujimave (D4) len pre obyvatelov (z vychodnej casti BA) race a vajnor....
odlahcenie pristavneho mosta len krizovatka D1xD4 nevyriesi, tym co je efektivnejsie pokracovat okolo mesta po D4 sa jej (chybajucej krizovatke) vedia "vyhnut" prejazdom popri Ivanke pri dunaji a aj to tak v sucasnosti robia....
Práveže naopak. Ak sa majú z verejných zdrojov zmysluplne využiť peniaze na riešenie dopravy v Bratislave, tak by to prioritne mali byť severná tangenta a tá spojka Bojnická - Lamač. Tunel na D4 je nateraz zbytočný.
Ďalej len konštatujem, že nakoľko mestské cesty nebuduje štát (ktorý peniaze má (resp. má ako zohnať)) a nie mesto (ktoré tie peniaze nemá), tak výsledkom bude, že sa postaví niečo s výrazne biednym efektom (a najskôr aj úplne mimo Bratislavy).
To je pekná komédia. Páčia sa mi najmä argumenty typu "Jána Jonáša, je zo strany mesta a mestskej časti dlhodobo zanedbávaná, musíme sa spoliehať na pomoc nadnárodného koncernu Volkswagen Slovakia a.s. , čo je obrovskou hanbou pre mesto a mestskú časť, výška investícií Volkswagen Slovakia a.s. vysoko prevyšuje akúkoľvek pomoc zo strany mesta a mestskej časti" a "vybudovanie parkovísk pre občanov, nová kvalitná prístupová cesta, doplnenie osvetlenia, vybudovanie chodníkov, príspevky na detské ihrisko, vybudovanie kontajnerových stojísk, príspevok na lavičky, komunitné záhradky, výsadba nezanedbateľného počtu stromov, zástavky autobusov nebudovalo mesto , ale VW a mesto nie je schopné zabezpečiť ani len čistotu a údržbu", pričom jediné čo tam mesto vlastní je hlavná komunikácia a pozemok pod ňou. Zvyšný priestor "sídliska" je v majetku VW a vlastníka tej ubytovne.
#si a #Valec
Ak správne rozumiem vášmu postoju, tak to beriete zjednodušene asi takto: "nech sa kľudne postaví tunel v navrhovanej trase, pomôže to aspoň trochu, chápeme, že mesto sa finančne na nič obdobné nikdy nezmôže". Tak?
Lenže, s prepáčením, takýto postoj je slepou uličkou. Opomínate dôležité skutočnosti. Napr. to, že tunel môže mať lepšiu (efektívnejšiu) trasu, ktorá by pomohla naraz aj tranzitu aj vnútromestu. Taký variant aj bol posudzovaný a vyšli v ňom aj vyššie intenzity dopravy, ale neodôvodnene (uvádzajú sa veľmi slabé argumenty) bol zamietnutý. Ďalšia vec je cena toho tunela (cca 2 mld. Eur). To nie sú peniaze len zvyšku Slovenska a Bratislava dostane nejakú svoju extra dávku na ďalší tunel. Nie. To sú peniaze aj obyvateľov Bratislavy a tým ten tunel pomôže len úplne minimálne, (resp. môže jej a jej okoliu dokonca z dlhodobého hľadiska ešte uškodiť lebo sem pritiahne nový tranzit, ale to je na dlhšiu diskusiu).
#si
Tvoj príklad užitočnosti spojenia Rače a MČ a obcí na západe M. Karpát je síce pekný, ale bavíme sa o stovkách, možno málo tisícoch vozidlách za deň, čo určite neopodstatňuje stavbu takéhoto tunela v navrhnutej trase. Viem, bol to príklad a relácií sa nájde viac, ale čo sa tam dá ešte pridať? Vajnory, možno časť Nového mesta a Trnávky prípadne obce východne od BA? Stále málo... Áno, potom je tu ešte tranzit V-Z, ale ten je v porovnaní s inými tranzitnými tokmi v tomto regióne úplne marginálny, aj keď sa to na prvý pohľad nezdá.
Odľahčenie Prístavného mosta - ako píšeš, tam pomôže križovatka D1xD4. Tunel nie. Podľa dopravného modelu, ktorý NDS priložila k EIA, tam žiadne odľahčenie vplyvom tunela nemožno očakávať (upozorňujem, že ten model je veľmi pochybný, ale nič lepšie nie je).
Všetkým veľmi silno odporúčam si naštudovať dostupné materiály. Čím viac to budete čítať, tým viac si budete klásť otázky, ktoré tu kladiem. Opäť len musím konštatovať, že je pre mňa zarážajúce, že sa o to nikto nezaujíma. Hlavne mesto Bratislava by sa malo a netváriť sa, že sa ho to netýka. Týka sa ho to viac, ako zvyšku Slovenska, aj keď NDS to prezentuje opačne a to jej vyhovuje. Alebo nech potom NDS spraví aj južnejší tunel alebo severnú tangentu a nenecháva to na mesto, niečo ako severnú verziu Einsteinovej.
Ozaj, zabudol som napísať ešte jeden podstatný detail. NDS plánuje cez ten tunel presmerovať všetok tranzit z D2. Viete si potom predstaviť tie intenzity na D4 južne od budúcej križovatky D1xD4? O tomto dedinky popri D4 ani netušia. Pošleme si tisíce nákladných vozidiel veľkou nadchádzkou cez Bratislavský kraj aj s exhalátmi a vytvoríme zápchy na nových miestach. Mimochodom, ani BSK sa o to nezaujíma, i keď im vyšlo v PUM, že tá trasa tunela je neefektívna. PUM odpočíva v pokoji v šuplíku...
Lebo
a) nie je dlhodobý plán ako napr. vo Viedni
b) zvolili ste partičku, čo sa snaží šetriť na ľuďoch, zatiaľčo svoje súkromné žranice v reštauráciách platia z verejných zdrojov a od svojho príchodu zamestanala už snáď stovky ľudí navyše.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.