Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #246828:
Si si istý?
https://www.youtube.com/watch?v=Phy_dZoJHGs

V Rakúsku to funguje ako u nás.
Reakcia na: S499.1023 #246818:
Môžem potvrdiť, občas som stál za Wolfsthalom smer Wien a čakal na prejazd S7. Závory íšli hore splu so zrušením červeného blikania. Považujem to za oveľa lepší systém ako je u nás.
Reakcia na: ceres #246823:
Odpovede od zamestnancov dráh sú najväčším zdrojom dezinforámcií, tak ich tu nebudem šíriť. Možno rýchliková laminátka vie viacej, venoval sa tomu, snáď napíše.
Reakcia na: david11 #246825:
A miesto vandalov vozy budú trpieť vodičmi. Ako asi pred dvadsiatimi rokmi, kedy sa za zastávkou "Borská" našlapla jazda, výbehom pri cca. 65 km/h sa prešlo cez sekciu v "esíčku", následne plná jazda. Istá nemenovaná zrýchľovačová súprava T3SUCS. Dolu Karloveskou sme predbehli odťahovaciu Aviu (ktorá si to valila dolu Karloveskou čo to dá), ktorej vodič neveriacky otočil hlavu k tramvaji, takmer mu vypadla cigareta z huby. Ručička rýchlomeru sa dávno oprela na hodnote 80 km/h a súprava ďalej zrýchľovala. Zvuk prevodoviek ktorý som nikdy predtým ani potom nepočul. GPS v mobile vtedy nebolo, ale môj osobný odhad je, že sme to rozbehli na 110 km/h. Asi 50 metrov pred zastávkou Nad Lúčkami bol pustený pedál jazdy. Hodilo nás to o predné okno, prúd prípravy 350A. Očakával som, že pangorgraf pred nás spadne do koľajiska. Našťastie tam bola ešte reťazovka. Prešľapnutie jazdy = príprava vynulovaná, do dvoch sekúnd vyletela znovu na 350A. Nasledovala plná EDB = 360A. Do oblúku sme vleteli asi 70 km/h. V zastávke Jurigovo nám. sa vo vozidle začal šíriť smrad. V oblúku na Molecovej sme zastavili, otvorili všetky dvere a nechali voz vyvetrať a zrýchľovač vyfúkať. Odporové články zrýchľovaču museli pri prejazde zastávkou Nad Lúčkami svietiť ako žiarovka.

Toľko k jazdám "na prázdno".
Reakcia na: ceres #246824:
Áno a pekne naprázdno z Dúbravky ako kedysi 🙃🙃
Reakcia na: 810zssk #246822:
Presne, dojazdy zrušiť, aby to cestujúci nezneužívali !1!!
Reakcia na: upravovač fotiek #246794:
Je to off-topic, ale vie mi niekto veci znalý vysvetliť, prečo je taká nekonečná červená na priecestiach v Petržalke na Kopčianskej? Tam sa signalizácia spustí hneď ako je postavená cesta na Kittsee, aj keď regionalexprescúg nach vín ešte spokojne kvasí s pár minútami do pravidelného odchodu na nástupišti alebo ako?
Reakcia na: S499.1023 #246819:
...kým na dennej linke zaťahujúcej o jednej ráno vandali nezničia nič 🙂
Reakcia na: S499.1023 #246818:
Čo som si teraz pozrel videá na Youtube, tak v Rakúsku vždy zhasla červená až po zdvihnutí závor. Z toho, čo je z Európy na YT dostupné, zhasínajú/prestávajú blikať červené svetlá ešte pred tým len v Nemecku, Švajčiarsku a Bulharsku.

Ale keď sme pri tom, našu situáciu by to úplne neriešilo, keďže v zákone máme výslovne zakázané vchádzať na priecestie počas zdvíhania závor.
Reakcia na: S499.1023 #246819:
Nie je dôvodom aj kapacita uzla Lazarská?
Reakcia na: Mhr1 #246811:
V Prahe sú samozrejme na nočáky potrebné súpravy (alebo KT8 či 15T), minimálne na prvé rozjazdy a pi/so a so/ne celonočne. Jediným dôvodom nasadzovania sól je Šotošurovský a jeho mantra, že by druhé vozy alebo zadnú časť dlhých vozov ničili vandali.
Reakcia na: 3pa3ck3 #246810:
Áno, aby sa závory zdvíhali až po doblikaní svetelnej signalizácie. je to tak v DE, AT etc.. Tam môžeš vojsť pod zdvíhajúce sa závory.
Reakcia na: Petto #246815:
Ako meskaju? Sak musia byt do konca roka hotove.
Reakcia na: Petto #246815:
Tak minimálne by sa patrilo začať obsluhovať nemocnicu, kde ešte fungujú prístroje a aj personál tam majú..
Reakcia na: SGP135 #246814:
A co sa ma vlastne menit ? Ale chapem asi preco. Meskaju 27Tr tak nemozu menit L61 a nasledne ani L63 a na nu naviazane linky na zapade.
Reakcia na: TeBeCe #246806:
Nebudú. Reforma západnej časti mesta sa odkladá na neskôr. Presný termín ešte nie je stanovený.
Reakcia na: 3pa3ck3 #246810:
Predpokladám že závory by mali ísť hore až spolu s vypnutím červených blikajúcich svetiel.
Reakcia na: Mhr1 #246811:
Nočné električky má dosť miest, len mimo Prahy tam necítia potrebu vypravovať historické vozidlá. Podobnosť s Bratislavou čisto náhodná 🙂
Reakcia na: N/A #246767:
Na toto je základná odpoveď, ktorú bohužiaľ mnohí veľmi neovládajú. Ide o to, že ak nevieš, ako ďalej, pozri sa, ako to robia u susedov. Maďarsko ani Rakúsko krátke vozy neobjednávajú. V Česku už len Liberec, Most a Praha, v ostatných mestách sa zdá, že éra krátkych vozov skončila. Ale aj v mestách, kde ich majú, jazdia väčšinou vo dvojiciach. Ostrava - podobne ako na Slovensku Košice - už kupuje nové električky dĺžky 1,5 voza, kĺbové (zhruba odpovedajúce našim "kačiciam", sú len o trošku dlhšie).
Most a Liberec sú špecifické - veľká kapacita tam naozaj po väčšinu dňa nie je potrebná. No a Praha je úplné špecifikum - šotoušovsko-potrebné. Pre šotoušov: T3 je večná. Potrebné sú na nočné električkové linky (ktoré inak majú len máloktoré mestá) a na pár sólo liniek cez deň (t.č. 2, 13, niekedy aj 21). Ale nové vane sa tu robia bez zásuvky mnohočlenného riadenia vpredu (cca 15 rokov po Bratislave prišli na to, že čelný voz vpredu nepotrebuje zásuvku a je tam - ako v BA - stierač), ale vzadu ju majú. Čiže aj tu sa počíta s ich jazdou v súpravách, teda možnosť vytvoriť kapacitnejší vlak. No a v mestách, kde sú potrebné len kapacitnejšie vlaky, tak načo kupovať malé električky? Bratislavu nie je možné porovnávať s Mostom či Libercom a pri neexistencii nočnej električkovej dopravy či sólo liniek ani s Prahou.
Reakcia na: S499.1023 #246809:
Čo presne chceš zmeniť? Aby sa v takomto prípade závory ani nezdvíhali?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.