Na toto je základná odpoveď, ktorú bohužiaľ mnohí veľmi neovládajú. Ide o to, že ak nevieš, ako ďalej, pozri sa, ako to robia u susedov. Maďarsko ani Rakúsko krátke vozy neobjednávajú. V Česku už len Liberec, Most a Praha, v ostatných mestách sa zdá, že éra krátkych vozov skončila. Ale aj v mestách, kde ich majú, jazdia väčšinou vo dvojiciach. Ostrava - podobne ako na Slovensku Košice - už kupuje nové električky dĺžky 1,5 voza, kĺbové (zhruba odpovedajúce našim "kačiciam", sú len o trošku dlhšie).
Most a Liberec sú špecifické - veľká kapacita tam naozaj po väčšinu dňa nie je potrebná. No a Praha je úplné špecifikum - šotoušovsko-potrebné. Pre šotoušov: T3 je večná. Potrebné sú na nočné električkové linky (ktoré inak majú len máloktoré mestá) a na pár sólo liniek cez deň (t.č. 2, 13, niekedy aj 21). Ale nové vane sa tu robia bez zásuvky mnohočlenného riadenia vpredu (cca 15 rokov po Bratislave prišli na to, že čelný voz vpredu nepotrebuje zásuvku a je tam - ako v BA - stierač), ale vzadu ju majú. Čiže aj tu sa počíta s ich jazdou v súpravách, teda možnosť vytvoriť kapacitnejší vlak. No a v mestách, kde sú potrebné len kapacitnejšie vlaky, tak načo kupovať malé električky? Bratislavu nie je možné porovnávať s Mostom či Libercom a pri neexistencii nočnej električkovej dopravy či sólo liniek ani s Prahou.
Veď práve preto tá červená bliká až do konca Schrankenöffnungsvorgangu, lebo môže medzičasom do približováku ďalší vlak a závory sa opäť zatvoria a to bez predzváňania. Ja síce apelujem na to, aby sa to zmenilo ale zabezpečovácke gumy ma ubíjajú argumentom o skrátení času otvorenia priecestia na frekventovaných tratiach.
A ešte jedna poznámka - viď moju predchádzajúcu reakciu. Z nej vyplýva, že konkrétne za tieto meškania DPB nemôže. A stránka imhd je, čo sa týka sťažností, niečo ako lampáreň, môžeš si tu vyliať srdce so sťažnosťami, ale efekt = 0, keďže toto nie sú stránky Dopravného podniku Bratislava...
Pomôže. Všetko sa pred BA odkloní na prázdnu D4. Samozrejme, že pre smer CZ by bol tunel omnoho lepší a chyba, že ho nerobia. Premávka cez Sitinu a most Lanfranconi sa dosť zahusťuje.
Vzdialenosť križovatiek D1xR7 a D2xD4 je po R7 a D4 väčšia len o pár stoviek metrov (podľa Google Maps je to pre smer Maďarsko 600 m a smer Rakúsko 300 m). Takže samotnému Prístavnému mostu križovatka D1xD4 nejako výrazne nepomôže (iba úseku D1 Zlaté Piesky - Nivy), keďže už teraz sa dá obísť (tranzit Trnava - Malacky neuvažujem, tam pomôže jedine Tunel Karpaty)
Ranný zážitok v Senci s Arrivou: jeden vodič nahnevano nadáva na AS druhému, nech uhne z nástupišťa. Totiž pristavená 539 má odchod v 34. minúte, ale stojaca 645 v 37., a majú spoločné nástupište (dimenzovane pre jeden autobus). Stačilo trochu vycúvať a ísť preč inou cestou.
Potom my sme pribrzdili na nacestnej zastávke smer železničná stanica, ale cestujúca neprejavila za 1 sekundu - v momente pohľadu vodiča na ňu záujem nastúpiť (keďže čakala na ktorúkoľvek linku idúcu na stanicu v tom čase, a je ich niekoľko, nemá favorita a klikala si app lístok v mobile), tak išiel ďalej. Darmo utekala za nami.
Už 10 rokov a nami IDS BK, a akoby sa nič nezmenilo v premávke.
❗️ Čiastočne zmeny liniek 720, 730 a 740 od 4.9.2023 ❗️
Podrobný popis zmien:
1. zavádza sa linka 710 s intervalom 30 minút v špičke (60 minút počas školských prázdnin) a 120 minút v sedle a vo voľné dni s trasou Astronomická - Šípová - Píniová - Ráztočná - Most pri Bratislave - Malinovo - Tomášov - Vlky
2. linka 720 bude premávať po nezmenenej trase z AS Nivy s intervalom 20 minút v rannej špičke a 30 minút v poobednej špičke, rušia sa dva sedlové spoje s minimálnou obsadenosťou
3. linka 730 bude premávať s nezmeneným intervalom a s upravenou trasou Astronomická - Šípová - Píniová - Ráztočná - Most pri Bratislave - Štvrtok na Ostrove - Čakany - Zlaté Klasy
4. linka 740 bude premávať po nezmenenej trase z AS Nivy s intervalom 20 minút v rannej špičke, 30 minút v poobednej špičke a 60 minút v sedle a počas voľných dní
Zhrnutie:
1. pre obyvateľov pozdĺž Ráztočnej ul. sa vytvorí nové priame spojenie na konečnú električkovej linky 9 (Astronomická) v intervale 20 minút v špičke (30 minút počas školských prázdnin) a 60 minút v sedle a počas voľných dní - preklad liniek 710 a 730
2. pre obyvateľov pozdĺž Podunajskej ul. sa upraví interval spojov na 10 minút v rannej špičke, 15 minút v poobednej špičke a 60 minút v sedle a počas voľných dní s nezmenenou trasou po Svornosti, Gagarinovej a Prievozskej na AS Nivy
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mhr1
Most a Liberec sú špecifické - veľká kapacita tam naozaj po väčšinu dňa nie je potrebná. No a Praha je úplné špecifikum - šotoušovsko-potrebné. Pre šotoušov: T3 je večná. Potrebné sú na nočné električkové linky (ktoré inak majú len máloktoré mestá) a na pár sólo liniek cez deň (t.č. 2, 13, niekedy aj 21). Ale nové vane sa tu robia bez zásuvky mnohočlenného riadenia vpredu (cca 15 rokov po Bratislave prišli na to, že čelný voz vpredu nepotrebuje zásuvku a je tam - ako v BA - stierač), ale vzadu ju majú. Čiže aj tu sa počíta s ich jazdou v súpravách, teda možnosť vytvoriť kapacitnejší vlak. No a v mestách, kde sú potrebné len kapacitnejšie vlaky, tak načo kupovať malé električky? Bratislavu nie je možné porovnávať s Mostom či Libercom a pri neexistencii nočnej električkovej dopravy či sólo liniek ani s Prahou.