Kde som povedal, zeby Regio linky boli len po Patronku? Povedal som len, aky interval maju podla iMHD v useku kde jazdia spolu. Napriklad 215 a 219 by si mohol kludne potiahnut pod Most SNP alebo Euroveu a lepsie obsluzit aj Centrum nahradou za 30 a 37, a zlepsit dostupnost regionu z centra/Karlovky/Devina/Mlynskej Doliny/Zoo. A zo 4 liniek by boli 2 a uspora. A nehrozi ti tam o moc vacsie zdrzanie ako v mestskych spojoch (jedno je z Marianky, druhe z Borinky/Stupavy)
Patronka je velka zastavka, ale podla mna nie vhodna na ukoncenie celeho Zahoria. Most SNP/Lafranconi (s parkovanim pre busy pod mostom)/Kollarovo nam. by mali byt taktiez na zvazenie, pretoze tam jednoducho nemas kapacitu vsetko odparkovat/ukoncit. To iste od Samorina, Senca, Pezinka - ukoncit to na prvej vacsej zastavke nie je vzdy riesenie, lebo bud uz teraz nosny system nestiha alebo tam bude nie uplne logicke prerusenie spoja.
Preto som navrhoval nahradit MHD spojmi zo Zahoria - ludia nemusia prestupovat a pri dostatocnej kapacite (+ skutocne rozumnom dodrziavani nastupu vsetkymi dverami) im je jedno ci pride 37 alebo 215.
Lamač a ZB sú dosť veľké MČ na to, aby mali aspoň jeden priamy spoj do centra a nielen regiobusy po Patrónku a 2 vymetáky. Zrovna 37 by mohla byť veľmi dobrým expresným spojom do centra.
Bolo by na Patrónke miesto pre všetky linky z Malaciek? Niektoré spoje by mohli ísť aj do obratiska 130 pri Kauflande, ale aj tak by sa tam v špičke asi všetky linky nezmestili.
Ak by sa skrátili 520, 540, 550 a 565 po Záhumenice, tak zmestili by sa v špičke do 3 a 7 aj ľudia z PAD? Časť síce jazdí električkou už teraz, ale 3 a 7 už veľa miesta pre ďalších cestujúcich nemajú.
610, 620, 630 a 632 by bolo lepšie viesť po Rožňavskej a ukončiť ich až na Bajkalskej, odkiaľ jazdí viac liniek ako 4 a tiež by to mohlo odľahčiť 53, ktorá by sa mohla zredukovať.
7xx linky by mali aspoň v špičke viesť až na AS (príp. k Novému SND), pretože trolejbusy by to asi nezvládali. V budúcnosti by mohol byť prestupný terminál aj pri OC Slovnaftská, kadiaľ raz povedie električka.
Mimo špičky má skrátenie regionálnych liniek zmysel, ale v špičke by to v niektorých smeroch spôsobovalo zbytočné problémy.
Ja som to myslel prave naopak. Zrusit 37, nahradit ju regio spojmi a Zahorsku vymetat napriklad 216 a 36 k TIOP Bory a na elektricku. Rovnako aj Lamac - jeden vymetak smer Bory, druhy vymetak smer napriklad Nemocnica Kramare a mozno maximalne L63.
Rovnako aj ine Regio spoje v oblastiach co som pisal - taka 53 by kludne mohla byt nahradena 525 ci 527 aspon v casti trasy a vo zvysku by bola zrusena.
To by potom 37 musela ísť ráno na 7/8 minút, ak by sme chceli useknut tak skoro regiobusy, aby to bolo atraktívne
7-8/ 15/ 10 //15
Aby to pokrylo aj dopyt a zároveň aby ľudia mali chuť prestúpiť do 37...
Useknutie na Patrónke je menej škodlivé, široká ponuka spojov
Od Race useknut PAD na Zahumeniach, Od ZP by som udelil niekde pri VJD
Ďalšie useknutie pri cintoríne Vrakuňa ...
Samozrejme by bolo dobré ponúknuť MHD spojenie, ktoré by poskytlo náhradu.
Otazka je, preco by sa mali rusit len Regio busy v meste? Nemala by nastat optimalizacia, kde ak by to bolo vyhodnejsie zrusili by sa linky MHD a nahradili by ich Regio linky?
Napriklad taka 37 vs Regio zo Zahorskej.
Cez skolsky rok ti ide 37 v intervale 12/20/15//20
215+219+245+250+251+269 ti od Krcov po Patronku idu 4-5/15-30/7,5//15.
Jasne v tomto SADistickom mode s nahodnymi casmi to nie je idealne, ale na to mame IDS BK aby to zorganizovalo. Ked im tam jazdi 6 regio liniek + 216 mozu potiahnut k borom k TIOP/elektricke.
Rovnako aj 53 by mohla byt zrusena a s mensimi upravami nahradena Regio resp. cast Vajnor/Race. To iste Vrakuna/Podunajske.
Vsak predsa mame jednotny system, jeden listok, jedny pravidla, tak preco by sa mala udrziavat dogma "mesto MHD, region primestu"? V Prahe to tak tusim nemaju.
Ja poznám z praxe len smer Záhorie. Tu si viem predstaviť, že by všetky linky končili na Patrónke, odkiaľ je prestup a hrane na všetky smery. Trasa Patrónka-ASMN je 5,5km, teda na jedno kolo by sa ušetrilo 11 km. Pri 84 spojoch za deň v prac. dňoch to činí 924 vzkm/deň. Avšak ak by končili spoje z regiónu Senec na Zlatých pieskoch, kde #častejšieakometro má interval 15 min cez prázdniny a víkendy, tak asi žiadna výhra. To by bolo porovnateľné s tým, že by stupavské linky končili na Krčoch.... Teda z východných smerov by mali ísť asi aspoň po Bajkalskú
Budú tam stále diaľkové linky, takže aj stanica. Ťahanie regiobusov do centra je pre mesto ako Bratislava beztak unikátna hlúposť - a my sa to ešte aj platíme nehorázne poplatky prevádzkovateľovi stanice.
Naco? Nadpis hovori jasne, snad novinari nezavadzaju v nadpisoch, neklamu, nesnazia sa o clickbaity. Verim, ze nadpis mi povedal vsetko podstatne a nezavadzal ma.
"Modernú autobusovú stanicu NIVY pre cestujúcich chcú ZRUŠIŤ!"
Možno s tým nebudete súhlasiť, ale čo keby proste straty DPB, magistrátu a VÚC zaplatila Ruská Federácia ako prikázané reparácie na to čo RF pácha vo svete a hlavne na Ukrajine? Lenže toho sa dočkám asi tak v roku 2200.
Fyzicky rušiť nie. Ale papierovo, že tam linky nepôjdu, áno. Možno to bude podporené aj tým, že rozpočet VÚC nie je v ideálnej kondícií vďaka zásahom Matoviča ako financmajstra, tak sa budú škrtať isté úseky paralelné s MHD. Pri meškaniach, ktoré PAD v intraviláne BA naberá by to malo význam a aj prínos. Minimálne v istej zdravej miere. Zas nie chirurgické rezy, ktoré spôsobia pokles počtu cestujúcich, ktorých je podľa mňa beztak menej než by bolo treba na obhájenie niektorých spojení.
Prečítal si si viac ako nadpis? Autobusku samozrejme nikto rušiť nejde, článok je o potenciálnom presmerovaní regiobusov mimo nej.
Otázka je - z článku to nie je zrejmé - či je konceptom presmerovanie tých busov niekde inde okolo Nív, alebo aj skrátenie liniek po okrajové prestupné uzly.
(1) Priestupku sa dopustí ten, kto
h) ohrozí alebo naruší plynulosť a bezpečnosť dopravy na dráhe alebo spôsobí nehodu porušením povinnosti podľa tohto zákona
(2) Za priestupok podľa odseku 1
a) písm. a) až h) sa uloží pokuta od 50 eur do 500 eur,
(3) V blokovom konaní sa uloží za priestupok podľa odseku 1
a) písm. a) až h), j) a k) pokuta od 10 eur do 60 eur,
Pokuta je stálo málo. Za každú minútu (vrátane prvej), počas ktorej trmavaj nemôže prejsť, 1000€. A hotovo. Žiadna diskusia. V prípade nezaplatenia prepadnutie vozidla do majetku mesta, ktoré ho následne vydraží.
Už ani petržalský spoj pre CZŠ na Gercenovej nejazdí?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Arrivaderci
Patronka je velka zastavka, ale podla mna nie vhodna na ukoncenie celeho Zahoria. Most SNP/Lafranconi (s parkovanim pre busy pod mostom)/Kollarovo nam. by mali byt taktiez na zvazenie, pretoze tam jednoducho nemas kapacitu vsetko odparkovat/ukoncit. To iste od Samorina, Senca, Pezinka - ukoncit to na prvej vacsej zastavke nie je vzdy riesenie, lebo bud uz teraz nosny system nestiha alebo tam bude nie uplne logicke prerusenie spoja.
Preto som navrhoval nahradit MHD spojmi zo Zahoria - ludia nemusia prestupovat a pri dostatocnej kapacite (+ skutocne rozumnom dodrziavani nastupu vsetkymi dverami) im je jedno ci pride 37 alebo 215.