Možno už konečne niekomu svitne, že stanice by mal vlastniť štát, resp. samosprávy aby sa nestalo to, že si z poplatkov za vjazd autobusov pre verejnosť spraví niekto ryžu.
Hej? Ani som si nevšimol, keďže cestujem so slúchatkami ale ako otravné to bolo, keď ti celú cestu prekecalo hlásenie zastávok. Človek chcel zavrieť a oči, "rozjímať" a prd z toho.
Priznám sa, že nie som fanúšik takejto hybridnej premávky, lebo "uprednostniť prepravu detí" je dosť problematicky implementovateľné.
Ale položím protiotázku. Ak by na tej linke bol taký dopyt, že by v prípade zrušení obmedzenia hrozilo, že nebude poberať ľudí, čo takto sa zamyslieť nad tým, že ju asi treba plne integrovať do systému s rozumným intervalom?
Neviem ako plné jazdia školáky, ale:
a) nemám problém s prednostnou prepravou žiakov
b) neviem si predstaviť že by na náhodný školák jazdiaci 1-2 krát za deň prišiel taký dav iných cestujúcich že by to zrazu nepobralo ľudí
Súhlasím že školáky na Mokrohájsku sú trochu iný prípad, ak by tam hrozilo že dôjde k porušeniu bodu B, tak tam si viem predstaviť vylúčenie prepravy.
Ak by v tých spojoch boli uprednostnená preprava detí (v prípade že by bol ten spoj plný), tak by to nemal byť problém. Jedine Š2, 4 a 5 by som, vzhľadom na dĺžku ich trás (aj keď by mali všetky zastávky na znamenie, tak by sa im o dosť predĺžila jazdná doba) a väčší počet handicapovaných cestujúcich (autobus by mohol byť preplnený, čo by bolo v tomto prípade na škodu), ponechal ako neverejné.
Pri tejto debate čo tu vediete mi opakovane napadá otázka akú ujmu by kto utrpel keby tie linky normálne publikoval a spravil verejnými (rovnako ako sú verejné napr. linky do VW).
Oficiálne nie, jedine že by to vodič nekontroloval (rovnako ako pri zmluvnej doprave). Myslím si, že napr. školákovi by to asi prešlo, aj keď by chodil do inej školy, dospelému asi skôr nie.
...bežných cestujúcich neprepravujú... pokiaľ má niekto informáciu, odkiaľ kam to chodí a vyhovuje mu časová poloha, nemôže to využiť? Keď som tým ešte pred 7 rokmi chodil, nikto sa ma na vzťah k objednávajúcej škole nepýtal.
Chápem. Ja by som si tuto vedel predstaviť napríklad preklad liniek 37, 215 a 219 medzi Mostom SNP a Záhorskou.
Príklady odchodov spod mosta v poobednej špičke:
Linka 37: 00 15 30 45
Linka 215: 07 37
Linka 219: 22 52
Za takýchto okolností si viem predstaviť zrušenie linky 30 Lamač by povymetala linka 130 s posilneným intervalom. Samozrejme, predpokladom toho, aby to fungovalo, by bola možnosť nástupu všetkými dvermi aj do regionálnych autobusov v smere von z mesta.
Preto si myslim, zeby si to IDS BK malo prejst svojimi statistikami a zistit co sa da a co nie. Napriklad prave 30/37/215/219+dalsie linky je nieco, co by dobry IDS mal vediet sklbit tak, aby nebol subeh, aby bola dobra ponuka a bolo to atraktivne a zaroven to cele davalo ekonomicky zmysel.
Stale sa bavime o setreni, ale riesenim nemoze byt "zabit" vsetky regionalne linky z jedneho smeru na 1 zastavke a vsetko nasilu potlacit do MHD. To sa iba preleju peniaze/naklady/problemy z Arrivy na DPB.
Otázne je, ako to zorganizovať. Po zrušení 30 a 37 by asi nestačila súčasná kapacita regiobusov zo Záhoria. A obdobne na opačnom konci mesta. To znamená, že by Arriva potrebovala kúpiť nové autobusy a DPB by zasa mal autobusy nazvyš. Alebo by Arriva odkúpila voľné autobusy od DPB?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.