Čo je to výrazný rozdiel v kvalite? Na REX budú jazdiť staré Béčka alebo čo? Lebo inak mi je na krátku trasu úplne jedno, či mi príde bmpeer, bdteer alebo Jánošík.
Btw, ZSSK sa zasa raz podarilo vytvoriť ďalšiu tarifnú absurditu.
Od decembra budú medzi Bratislavou a Trenčínom jazdiť v hodinovom takte zrýchlené vlaky s rovnakými zastávkami, jazdnými dobami a všetkým ostatným. Skrátka, žiaden rozdiel. Avšak polovica z nich (tie ktoré idú až do ZA) budú R a druhá polovica (tie ktoré idú len po TN) budú REX. Znamená to teda že len v polovici vlakov bude platiť tarifa Regional a IDS lístky (po Trnavu).
Čo je najhoršie, dochádza tu k náhrade niektorých REXov rýchlikmi, takže rozsah vlakov použiteľných na IDS tarifu z Pezinka sa zníži. Kto ide do práce na ôsmu pôjde REXom a IDS lístok mu platí, kto ide na deviatu pôjde Rkom a IDS lístok mu neplatí. Logicky.
Neviem si predstaviť čo by tam mohlo chýbať. Všetko čo potrebuješ je prečítať údaje z karty (to sa samozrejme deje už dnes) a potom ďalej je to už len vec softwaru čo s tými údajmi spraví. Tu sa v princípe bavíme o tom že by vyhodnocovanie platnosti prebehlo pred zadaním zastávky, nie po. To nie je žiadna veda.
Jediné čo by som videl ako veľmi teoreticky možný problém je absentujúci standby mód čítačky, ale keďže ten mali aj Mijoly (hneď po priložení karty bez akéhokoľvek vstupu vodiča prečítali typ karty a vodičovi ho zobrazili), bol by som prekvapený ak by to Vesny nedokázali.
Potom je to ešte o rýchlosti procesora, s tým Mijoly dosť bojovali, ale Vesny sa mi zdajú celkom rýchle. Ak vyhodnocuješ podľa už zadanej cieľovej zastávky, stačí ti overiť že na karte je CL s príslušnou zónovou a časovou platnosťou, kdežto pri mňou navrhovanom režime potrebuješ zaradom overovať jednotlivé zastávky, čo môže trvať trochu dlhšie. Ale aj keby toto bol problém, stačí vyhodiť môj návrh aby sa zobrazovalo po ktorú zastávku lístok platí a len zistiť či platí medzi aktuálnou a nasledujúcou zastávkou. Ani v IDS JMK pokiaľ viem strojčeky nepíšu kam je až lístok platný (tam to ani celkom nejde spraviť, keďže ich tarifa nie je tak hlúpa ako naša), len zobrazia aké lístky sú ku karte viazané a podfarbia ich podľa platnosti (zelená - lístok je z tejto zastávky platný, oranžová - lístok z tejto zastávky platný nie je platný, ale môže byť platný ak je kombinovaný s iným lístkom, červená - lístok je neplatný).
Obávam sa, že Vesny nie sú tak prepracované ako tie Hermany, čo sú v IDS JMK. Podľa mňa mnohé veci, ktoré by sme chceli aby boli aplikované sa ani nedajú na Vesnách.
"tým, že vodič mimo BA ešte stále aj kontroluje lístky, tak potrebuje vedieť, ktorú zónu má kontrolovať" - Nie, nepotrebuje. Potrebuje vedieť či máš lístok pre zónu kde si + do nasledujúcej zastávky. Ak chceš ísť niekam ďalej načierno, tak to môžeš spraviť aj dnes nahlásením skoršej výstupnej zastávky.
Zrovna v pondelok som dosť jazdil po IDS JMK, kde tiež vodiči regionálnych busov kontrolujú lístky a čuduj sa svete, napriek tomu že som mal lístok na karte, ani raz som výstupnú zastávku nehlásil Celý proces je výrazne rýchlejší a plynulejší. Priložím kartu, vodičovi sa zobrazí aké lístky na nej mám a tým je to vybavené.
V podmienkach IDS BK si to predstavujem tak, že priložím kartu a vodičovi sa zobrazí hláška "Platný lístok do XYZ, 1x obyčajný". Pod tým možnosť "doplatok" ak cestujúci chce cestovať za hranicu zón kde mu lístok platí, alebo dokúpiť ďalšie osoby.
tým, že vodič mimo BA ešte stále aj kontroluje lístky, tak potrebuje vedieť, ktorú zónu má kontrolovať, či je na tom lístku zapísaná(ak si si ten lístok kupoval u Arrivy)/v zónovom dosahu od zóny pípnutia(ak si si ho kupoval v MHD/na nástupišti žst./žz.)
V tomto ohľade mi ešte napadlo: vidí OOD aj druh VHD, v ktorého označovači som si pípol elektronický lístok?
A ešte jedno využitie hlásenia cieľovej zastávky mi napadlo: dá sa podľa toho jednoduchšie zistiť priemerná frekvencia výstupu zo spoja na nejakej zastávke typu PK, Sedláčkov Jarok, Budmerice, Silnica...
Neviem ci toto je spravne riesenie. Ak planuju vyradovat T3G vo velkom ked pridu nove eliny tak by ich teraz mali pouzivat co najviac, aby sa nezopakovalo to co sa stalo s 7757+58. Kedze TV8 tiez rekuperuje tak podla mna by bolo najvhodnejsie aby menej jazdili tie najhorsie zehlicky.
Vyzera skor ze sa dost obmedzila premavka T3G, niektore kusy sa teraz vypravuju dost prilezitostne. Vsetko so zberacom klbom vzad je uz aspon tyzden mimo prevadzky.
Ja mám pri nástupe s platným eCL z iného vozidla niečo niekam prikladať?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ričard
Ualá, číslo príspevku za sto bludišťákov!