Reakcia na: Joyki #244066:
Ono by nezaškodilo, si ten štandard prečítať celý, lebo aj takéto vyhotovenie ho spĺňa. Výška má byť minimálne taká, aby bolo možné pri dodržaní podchodzej výšky umiestniť 10 základných modulov - 5 má hlava označníka, 1 je názov zastávky, 1 je infosegment a 3 sú linkové tabuľky. Štandard tiež umožňuje umiestňovať segmenty aj na protiľahlú stranu.Kým si DPB zvolil jednotne maximálnu výšku stĺpika s umiestňovaním segmentov na len jednu stranu, Arriva si zvolila menší stĺpik s umiestňovaním segmentov na obe strany.
V danom konkrétnom prípade je na označníku 11 segmentov, takže ten 11. musí ísť pri danej výške na druhú stranu. Dodávateľ, ktorý toto skladal dokopy, zvolil (podľa mňa celkom logické) riešenie v rámci ktorého rovnomerne rozložil segmenty na obe strany, teda že na opačnej nie je len 1 samostatný segment. Ďalším riešením by bolo dať tam len čísla liniek, čím by sa všetko zmestilo len na 3 linkové segmenty, ktoré na jednu stranu vyjdú.
Vitrínky sú už kompletizované, druhá polovica okresu Pezinok ich dostane rovno pri inštalácii, Senec a Šamorín už rovno aj s finálnymi cestovnými poriadkami. Na ostatné označníky sa budú inštalovať dodatočne, všetko by malo byť hotové do konca mesiaca.
Celý označník patrí Arrive, BIDka koordinuje miesta osadenia a dodáva grafické podklady.
Ike
Aký je pre Teba ako dopravcu 0000, a. s., ktorý chce komerčne podnikať na trati 120 rozdiel medzi stavom:
a) keď vo verejnom záujme vykonáva dopravu ZSSK s hustým taktom a ty v ňom nevieš nájsť bonitnú dieru,
b) keď vo verejnom záujme vykonáva dopravu RegioJet spolu s Arrivou s hustým taktom a ty v ňom nevieš nájsť bonitnú dieru.
Či sa robia súťaže alebo nie, časové polohy vždy určuje štát. Dokonca na tento účel vznikol po 13 rokoch od zákonnej povinnosti Plán dopravnej obslužnosti. Vstupom na strane komerčného dopravcu vo verejnom záujme (na základe výsledku súťaže) bude kvalita a cena za vlkm. Časové polohy bude stále určovať štát.