Neber to ako chytanie za slovíčka, ja som sa stretol s rôznymi návrhmi.
Taký prepočet sa nikdy nerobil, pri doterajšej údržbe regiooznačníkov by k tomu zrejme ani neboli vhodné dáta. Navyše ťažko povedať, koľko z ceny za km tvoria náklady na údržbu označníkov.
Myslel som samozrejme označník, nemusíš ma chytať za slovíčka
Rozumiem, že na to nie sú kapacity, ale nie som presvedčený, že to je najlepší cieľový stav. Nevieš, či sa robil prepočet, či je lacnejšie, aby si túto službu zahrnul do nákladov dopravca a každý podnet na ich stav sa mu presmerovával, alebo aby kvôli nej rozšírila činnosť priamo BID?
Ak, tak by malo zmysel, aby sa BIDka spravovala celý označník (a môžeme sa baviť o tom, či len v regióne alebo aj v meste), nie len o stĺpik. Na to však treba ľudí aj priestory. Nič z toho v čase vyhlasovania súťaže ale BIDka nemala (a nemá ani dnes).
Čo s nimi bude po roku 2031 dnes ťažko odhadovať.
Mne osobne nejako nevadia tieto rozloženia ako to má Arriva spravené. Asi to bude aj tým, že už počas súťaže DPB som videl, že táto možnosť tam je. No podľa mňa stálo za zváženie, že miesta kde to bude takto rozdelené mohol byť celý ten symbol vozidla uprostred. Neviem či som zrozumiteľný no nebol by namontovaný na strane ale v strede. Bolo by to podľa mňa o niečo lepšie ako toto ale hovorím, mne osobne nevadí ani toto nejako.
Ono by nezaškodilo, si ten štandard prečítať celý, lebo aj takéto vyhotovenie ho spĺňa. Výška má byť minimálne taká, aby bolo možné pri dodržaní podchodzej výšky umiestniť 10 základných modulov - 5 má hlava označníka, 1 je názov zastávky, 1 je infosegment a 3 sú linkové tabuľky. Štandard tiež umožňuje umiestňovať segmenty aj na protiľahlú stranu.
Kým si DPB zvolil jednotne maximálnu výšku stĺpika s umiestňovaním segmentov na len jednu stranu, Arriva si zvolila menší stĺpik s umiestňovaním segmentov na obe strany.
V danom konkrétnom prípade je na označníku 11 segmentov, takže ten 11. musí ísť pri danej výške na druhú stranu. Dodávateľ, ktorý toto skladal dokopy, zvolil (podľa mňa celkom logické) riešenie v rámci ktorého rovnomerne rozložil segmenty na obe strany, teda že na opačnej nie je len 1 samostatný segment. Ďalším riešením by bolo dať tam len čísla liniek, čím by sa všetko zmestilo len na 3 linkové segmenty, ktoré na jednu stranu vyjdú.
Vitrínky sú už kompletizované, druhá polovica okresu Pezinok ich dostane rovno pri inštalácii, Senec a Šamorín už rovno aj s finálnymi cestovnými poriadkami. Na ostatné označníky sa budú inštalovať dodatočne, všetko by malo byť hotové do konca mesiaca.
Celý označník patrí Arrive, BIDka koordinuje miesta osadenia a dodáva grafické podklady.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Kým si DPB zvolil jednotne maximálnu výšku stĺpika s umiestňovaním segmentov na len jednu stranu, Arriva si zvolila menší stĺpik s umiestňovaním segmentov na obe strany.
V danom konkrétnom prípade je na označníku 11 segmentov, takže ten 11. musí ísť pri danej výške na druhú stranu. Dodávateľ, ktorý toto skladal dokopy, zvolil (podľa mňa celkom logické) riešenie v rámci ktorého rovnomerne rozložil segmenty na obe strany, teda že na opačnej nie je len 1 samostatný segment. Ďalším riešením by bolo dať tam len čísla liniek, čím by sa všetko zmestilo len na 3 linkové segmenty, ktoré na jednu stranu vyjdú.
Vitrínky sú už kompletizované, druhá polovica okresu Pezinok ich dostane rovno pri inštalácii, Senec a Šamorín už rovno aj s finálnymi cestovnými poriadkami. Na ostatné označníky sa budú inštalovať dodatočne, všetko by malo byť hotové do konca mesiaca.
Celý označník patrí Arrive, BIDka koordinuje miesta osadenia a dodáva grafické podklady.