Akurát teraz využila sanitka betónový povrch medzi Botanickou a Riviérou.. na križovatke s Devínskou Cestou bola menšia kolóna, zjavne ju videl vodič už z väčšej diaľky
Ďakujem. Predpokladám že to je buď zabudnutý vtip, alebo chýba. Ona tá poznámka by celkovo mala znieť inak, ak už by sa prekladala do angličtiny ("runs via" namiesto "operates through").
inak tie poznamky by mohli byt pre rozne linky/zastavky zjednotene: raz je to "Premava cez Pilu a Cerveny kamen" - pricom v zozname zastavok je to len odhadnutelne, ze kde asi teda zastavuju a nezastavuju jednotlive spoje - a inde zas "premáva cez zastávky takto označené " - pricom su oznacene tieto zastavky v zozname zastavok
Nad týmto presne aj ja vždy rozmýšľam keď vidím tie stĺpy. Vyzerá to ako keby v čase výstavby sídliska plánovali ukončiť uvažovanú trolejbusovú trať po Drotárskej blokovou slučkou cez Martinengovu ale vzhľadom na šírku tej ulice a ostré odbočenia si to neviem veľmi dobre predstaviť.
Mne to hlavne príde rovnaké ako keby sa ZSSK rozhodla že bude prevádzkovať len Bčka a šukafóny, lebo to je lacnejšie ako kupovať nové vozne a jednotky. Nerozumiem prečo sa niekomu zrazu pri NAD zdá tento prístup v poriadku.
Navyše, ak si porovnáme náklady na prevádzku vlaku a autobusu, aj kvalitná NAD by snáď mala byť lacnejšia ako vlak.
Tento prístup by bol úplne ok, keby bol ZSSK plne komerčný a súkromný dopravca. Je síce otázne, či náklady redukovať ausgerechnet na úkor zákazníkov (keď, priznajme si, rezervy sú aj inde) je ta najlepšia stratégia, ale áno, súkromná obchodná spoločnosť si spraví analýzu a zistí, že riziko straty zákazníkov v prípade nekomfortnej NAD je menšie ako náklady na komfortnú NAD, ok je legitímne objednať najväčšie a najlacnejšie šroty.
Lenže ZSSK je akciovka, ktorej jediný akcionár je štát. Zároveň je dodávateľ služby vo verejnom záujme pre štát. Štát má robiť dopravnú politiku, ktorá má vyššie a veľmi jasne definované ciele nielen na národnej, ale aj európskej úrovni. A tam sú priority jasné. Ak by ZSSK v tejto konfigurácií pozeral len na šetrenie nákladov, tak jazdí desatinu výkonu. Samozrejme že na optimalizáciu výkonov je priestor, ale aj na optimalizáciu cashflowu. Robí sa aj to druhé?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mhr1