Reakcia na: Viko #237873:
Ide mi o tom, že v jednom príspevku jeden prispievateľ (a teraz nemyslím nikoho konkrétneho) povie, že na L51 o 22:00 musí byť 15 min. interval, kvôli atraktivite voči používaniu auta a o pár príspevkov ďalej neuvedie, že o 24:00 z toho istého dôvodu stačí 30 minútový.Tak chcem vedieť, prečo osobu rozhodujúcu sa na cestu do/z práce použiť MHD alebo auto má v jednej dobe stačiť 15 min. a v druhej raz toľko.
Lebo ak sa ja rozhodujem, tak skôr budem náchylný počkať dlhšie v podvečernom čase, kedy je vonku viac ľudí a teda aj pocitovo bezpečnejšie, ako okolo polnoci,kedy chcem byť čo najskôr doma. Rozhodne pri rozhodovaní nebudem brať v úvahu, že teraz je noc, preto si podvedome znížim svoj dopyt po službe. Práve naopak, skôr dám väčšiu váhu pohodliu a rýchlosti celej prepravy aj na úkor vyššej ceny.
Ako osobe, ktorej zvlášť leží na srdci blaho VHD sa ale musím obzerať aj po ekonomickej stránke (či sa to niekomu páči alebo nie), lebo inak by som celý systém VHD priviedol do krachu. A ak mám navrhovať supertangenciáne nočné linky, alebo atraktívnejšie intervaly, musím v tom vidieť aj reálny (nie len fiktívny) dopyt po takejto službe. Lebo len peknými rečami nepochodím. Potom je to už politické rozhodnutie, či tie peniaze za výsledok stoja.
Mesto, ktoré dáva cca 25% svojich výdavkov len na verejnú dopravu (a napriek tomu je vnímaná ako nedostatočná) musí (podľa mňa) veľmi dobre zvážiť sú prínosy toho ktorého návrhu.
Urbanway 2423
- umožnenie skoršieho nástupu (aj s odpočtom na displeji, ak by sa podarilo, tak aj s tým tlačením času odchodu na CL (to samozrejme spropagovať, aby sa ľudia nebáli, že im ujdú minúty z CL), keď sa už dali v Solarisoch zobraziť prestupy, tak toto by hádam nebol problém) aspoň do pristavených vozov na Hl. st.
- trochu civilizovanejšie zastavovanie na Hl. st. (niektoré spoje zastavajú na ceste a človek vystupuje do vedľajšieho busu), príp. spoje, čo sa idú hneď pristaviť na nástupište by podľa mňa mohli zobrať cestujúcich až priamo na nástupište a až tam ich vysadiť
- garantované čakanie N72 na všetky spoje z Hl. st.
- vypravovanie nových tbusov na N44, N47, N72
Okrem toho by sa mohli konečne zaviesť aj kontroly CL (a propagovať to vyššou bezpečnosťou v nočákoch) s tým, že by s nimi chodila aj SBS, ktorá by neprispôsobivých vyhadzovala (toto by bolo trochu drahšie).