Reakcia na: Viko #237873:
Ide mi o tom, že v jednom príspevku jeden prispievateľ (a teraz nemyslím nikoho konkrétneho) povie, že na L51 o 22:00 musí byť 15 min. interval, kvôli atraktivite voči používaniu auta a o pár príspevkov ďalej neuvedie, že o 24:00 z toho istého dôvodu stačí 30 minútový.Tak chcem vedieť, prečo osobu rozhodujúcu sa na cestu do/z práce použiť MHD alebo auto má v jednej dobe stačiť 15 min. a v druhej raz toľko.
Lebo ak sa ja rozhodujem, tak skôr budem náchylný počkať dlhšie v podvečernom čase, kedy je vonku viac ľudí a teda aj pocitovo bezpečnejšie, ako okolo polnoci,kedy chcem byť čo najskôr doma. Rozhodne pri rozhodovaní nebudem brať v úvahu, že teraz je noc, preto si podvedome znížim svoj dopyt po službe. Práve naopak, skôr dám väčšiu váhu pohodliu a rýchlosti celej prepravy aj na úkor vyššej ceny.
Ako osobe, ktorej zvlášť leží na srdci blaho VHD sa ale musím obzerať aj po ekonomickej stránke (či sa to niekomu páči alebo nie), lebo inak by som celý systém VHD priviedol do krachu. A ak mám navrhovať supertangenciáne nočné linky, alebo atraktívnejšie intervaly, musím v tom vidieť aj reálny (nie len fiktívny) dopyt po takejto službe. Lebo len peknými rečami nepochodím. Potom je to už politické rozhodnutie, či tie peniaze za výsledok stoja.
Mesto, ktoré dáva cca 25% svojich výdavkov len na verejnú dopravu (a napriek tomu je vnímaná ako nedostatočná) musí (podľa mňa) veľmi dobre zvážiť sú prínosy toho ktorého návrhu.
Viko
Dopravným plánovačom sa nechce presviedčať partnerov, že jazdiť v noci nemá byť len o "nie sme tu na vozenie ľudí z diskoték". Súčasní zákazníci si odskúšali, že nočáky sa im oplatia len v špecifických prípadoch. Potenciálnych dnešný stav ženie buď k obmedzovaniu mobility, alebo k nepoužívaniu mhd.
Preto my diskutujúci momentálne uvažujeme (v duchu webu o podpore verejnej dopravy), ako možno upraviť vstupné parametre tak, aby výsledok bol oproti dnešku spoločensky priaznivejší. A ak správne chápem, ty ako človek, ktorému by malo zvlášť ležať na srdci blaho VHD, sa tomu priečiš - akoby sme nemohli diskutovať o systéme, ktorému sa aj nadšenci v rámci možností vyhýbajú, a ktorý za nedostatočný pokladá i sám dopravca, keďže popri ňom živí služobáky pre svoj personál.
Úprimne, nerozumiem, o čo ti ide.