Reakcia na: 810zssk #237864:
Uvidíme či budeš toto tvrdiť keď budeš mať vlastnú rodinu (ženu, deti). Áno čerstvé pečivo a povedzme zeleninu ovocie + drobnosti vieš priniesť domov každý deň pešo, ale objem toho nakupovaného ti bude prudko rásť. A zrazu to nebude jedna taška každý deň, ale dve, tri a nakoniec zistíš že tým jedným veľkým nákupom kde zaparkuješ auto, naplníš vozík a v rovnakom OC ešte skočíš kúpiť 2 balíky plienok atď., časovo aj cenovo výrazne ušetríš. A druhá vec, keď sa budeš musieť starať už aj o niekoho iného ako o seba (nemyslím to osobne) , tak toho času na každodenné pobehovanie po obchodoch mať nebudeš (vlastná skúsenosť).
Viko
Kombináciu dopravných prostriedkov osobne chápem tak, že napr. ľudia z dedín, ktorí auto k životu potrebujú, sa ním ráno odvezú na P+R na stanici, v meste vystúpia a last mile absolvujú pešo/kolobežkou/MHD.
Ľudia priamo v dobrom meste by ideálne vôbec nemali auto potrebovať - každodenné dochádzanie na krátke vzdialenosti im predsa pokryje zdieľaná mobilita, nákup veľkých predmetov zabezpečí kuriér alebo hoci aj sám kupujúci na kargobajku, nájazdy na Tesco nebudú potrebné lebo paleta obchodov&služieb je poruke. Keďže sme ale desaťročia stavali (a tu tvrdohlavo naďalej staviame) rozťahané monofunkčné štvrte, kde za všetkým treba dochádzať, stali sme sa odkázanými na nejakú formu kompromisu. Myslím si, že práve dobrá ponuka rôznych foriem mobility v meste i mimo neho dokáže aspoň ľudí z centra a okolitých častí (KV, Pe sever, NM, Z Ružinova) ľudí presvedčiť, že plechová škatuľa im je navyše - keď im pokryješ drvivú väčšinu denných ciest, nebudú kupovať auto kvôli letnej dovolenke. Tí ostatní kľudne nech sčasti zostanú dochádzať autom ak sa im to lepšie oplatí, vo výsledku aj tak získame kopec vzácneho priestoru v uliciach.