Ja by som len upozornil na tú prvú červenú poznámku priamo pod nadpisom kapitoly 5 Štandardy vlakov, kde sa píše, že v priebehu roka 2020 budú ešte dopracované.
Predpredajove papierové jednorazové lístky aj tak moc v regióne ľudia nepoužívajú, lebo ich predaj okrem automatov ci pokladnic na veľkých staniciach neprebieha nikde. A sú drahšie, ako elektronické a ešte drahšie voči tarife ZSSK, takže vôbec nebudú chýbať.
Keď sa ma zaviesť check in/out, tak je naozaj jednoduchšie ujednotit systém, a cekovat sa vždy vo vozidlách ihneď po nástupe, a teda terminal mat vo vlakoch. Lenže to bude celkom finančne náročné, ak majú osadiť aj v klasických voznoch. A aj tak ten obeh vozňov klasických sú také, že z Sgka to ide na R do BB, odtiaľ do ZA a RR naspäť do BA. ZSSK by mala teda pouvažovať na sprístupnenie terminálov aj pre ich tarifu, nech to ma svoje využitie aj inde.
Ako som pisal, preco to nemoze byt "Final stop, please exit the vehicle"? Urcite to nie je dlhsie ako "Konecna zastavka, prosime vystupte" na vyslovenie a je to v "simple english" ktorej by mal porozumiet ktokolvek aj s anglictinou urovne A1/A2
Označovače papierový CL mimo Bratislavy tak či tak končia. Budú len čítačky kariet.
Inak je to zaujímavé, lebo štandardy síce spomínajú kartový terminál ako výbavu vlaku, ale už nie OCL. Čiže na staniciach má byť OCL (potenciálne v kombinácií s terminálmi) a vo vlakoch čítačky kariet. Celé je to nejake divné.
Jediné vysvetlenie čo mi napadá je nasledovné:
- Označovače (BA), resp. kartové terminály (región) budú na všetkých väčších staniciach, kde zastavujú aj vlaky kategórie REX a vyššie + na všetkých staniciach a zastávkach v Bratislave.
- Na menších staniciach a najmä zastávkach označovače/terminály nebudú - tým by sa riešil napr. večný problém v Sv. Jure. Namiesto toho sa terminálmi vybavia vlaky kategórie Os.
Ale bol by to dosť veľký bordel, ak sa na niektoré vlaky bude karta označovať vo vlaku a na iné v označovači...
Please disembark nemá s bežnou slovnou zásobou nič spoločné, nehnevaj sa Oznam má byť všeobecne zrozumiteľný, nie preukazovať hĺbkovú znalosť listovania v Oxford Dictionary...
Osobne sa mi páči verzia, ako to nahovoril ten Novozélanďan pre DPB.
Hm, neviem si predstaviť implementáciu štandardov BID u vlakov kategórie EC/rj, ktoré na svojej ceste absorbujú x ďalších IDS. Ak chceme integrovať aj IC a vyššie, bude nevyhnutné zachovať označovače CL na staniciach - nemusia to byť nutne papierové CL, môžu to byť čítačky kariet.
Väčšinou je to (žiaľ) sprevádzané rozletením dverí kabíny vodiča a spŕškou vulgarizmov. Neverbálny prejav je pri tom prudko internacionálny bez ohľadu na úroveň vzdelania
"please disembark" síce super british a znie to fakt dobre, ale 60 ročnej Maďarke, ktorá vie pomenovať farby a počítať do sto úplne nanič Musíme počítať s tým, že native speakerov je v našej MHD minimum a že drvivú väčšinu Neslovákov tvoria kuchynsky hovoriaci.
Žiaden mrazák nikto nenavrhuje, 23 stupňov nie je mráz. Takúto teplotu máš v obchodoch, reštauráciách, benzínkach a prakticky akomkoľvek inom zariadení, ktoré žije z toho že do neho chodia zákazníci (lebo inak by nechodili). Ja som za posledné roky v podmienkach BA počul už asi úplne všetky argumenty proti normálnemu používaniu klimatizácie. Faktom však zostáva že teplota 25+ stupňov je pre väčšinu ľudí nekomfortná a kým sa bude vo VHD za štandard považovať teplota 30 stupňov tak ľudia minimálne na leto budú presadať do áut.
Papierové lístky budú fungovať na celom území IDS BK, akurát sa budú kupovať na začiatku cesty - jedine v Bratislave, kde toto nie je možné, bude zachovaná možnosť predpredaja. Túto zmenu musíš aj vnímať v kontexte toho že sa zavádza systém check-in / check-out s platobnou kartou, čo je to zjednodušenie odbavenia o ktorom hovoríš - väčšina ľudí už žiadne lístky riešiť nebude.
v prostriedku vhd by sa mohlo spravit to, ze sa oznaci teplejsi a chladnejsi koniec prostriedku a cestujuci by mohli hlasovat nohami.... pri letnych teplach som asi ani v jednom vozidle nezazil zeby som vedel aj trocha zregenerovat z toho tepla, maximalne som sa len trocha menej potil (a to sa zasadne vzdy nastahujem pod vyduch z klimy; obvykle vo vozidlach skoda 29/30T na plosine hned za kabinou vodica)
Medzi get off a get out je síce rozdiel dve písmenká, ale zato významovy je rozdiel obrovský. Nehľadiac na to, že tebou spomínaný "pokyn" sa používa s notorickym f-word. Teda gtfo.
Neviem, podľa mňa keď sa priemerný človek sťažuje, tak číslo linky a čas cesty vie automaticky, a keď to treba upresniť, dvojmiestna poradovka sa pamätá ľahšie než štvormiestne EČ (viď všetky tie sťažnosti s hausnumerami typu 5863), čo sa zavedením šesťmiestnych označení stratí, tak som to myslel.
(Nechcem vyvolať miliónty flame na tému klíma, ale) Vo vychladenom aute si vieš pred výstupom klímu stlmiť/vypnúť a tak sa postupne pripraviť na prechod medzi veľkými rozdielmi. V prostriedku VHD to ale nie je celkom dobre možné, a práve kvôli zvýšenému výskytu "ohrozených" osôb sa mi vidí neprimerané nútiť všetkých cestovať v relatívnom mrazáku a prekonávať našupu 15° rozdiely. Na druhej strane, ak naozaj tropické teploty boli motiváciou takéhoto rozmedzia, mali to lepšie nadefinovať, to súhlasím.
O lístkoch som sa zjednodušene vyjadril, ale fakticky sa mimo mesta papierové lístky naozaj zlikvidujú. Štiknutie si vs. vysvetľovanie vodičovi/sprievodcovi podľa mňa nie sú ekvivalentné úkony - Jednak sa stráca benefit predpredaja (raz kúpim, viac neriešim), jednak nehodilo by sa odbavenie práveže zrýchľovať a zjednodušovať? Lebo štikače v regiobusoch zachádzajúcich do bratislavských zón musia zostať, takže ich znefunkčenie za preškrtnutou tabuľou je tak trocha buzeráciou, myslím si.
A už len moja súkromná domnienka je, že ak budú papierové lístky fungovať len na marginálnom území celého IDS, otvára to možnosti ako ich postupne vytlačiť aj odtiaľ. Nesťažujem sa, lebo trend tam asi smeruje prirodzene, len ma zaskočilo, že sa to rieši už teraz. Veď nemuseli stavať automaty po dedinách, stačilo viac možností zmluvného predaja. Takto bude otázne, načo vôbec držať v obehu takú širokú ponuku papierových CL1C, ak sa budú dať zmysluplne využiť len pri malom množstve (najmä jednosmerných) ciest.
Vo vlakoch. Jednoznačne sa tam uvádza, že kartový terminál musí byť umiestnený pri každom nástupom priestore.
V jednotkách okej, ale v B a Bdt to asi ťažko, a stále majú klasické vozne výrazne zastúpenie v prímestskej železničnej doprave. Aj u REX už uvádzajú, že netreba v klasických voznoch, pritom Rexy vezu tiež desaťtisíc cestujúcich denne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike