Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3pa3ck3 #233219:
Ako som pisal, preco to nemoze byt "Final stop, please exit the vehicle"? Urcite to nie je dlhsie ako "Konecna zastavka, prosime vystupte" na vyslovenie a je to v "simple english" ktorej by mal porozumiet ktokolvek aj s anglictinou urovne A1/A2 🙂
Reply on: Viko #233217:
Len to, čo hlási v DPB, je zbytočne dlhé
Reply on: S499.1023 #233216:
Označovače papierový CL mimo Bratislavy tak či tak končia. Budú len čítačky kariet.

Inak je to zaujímavé, lebo štandardy síce spomínajú kartový terminál ako výbavu vlaku, ale už nie OCL. Čiže na staniciach má byť OCL (potenciálne v kombinácií s terminálmi) a vo vlakoch čítačky kariet. Celé je to nejake divné.

Jediné vysvetlenie čo mi napadá je nasledovné:
- Označovače (BA), resp. kartové terminály (región) budú na všetkých väčších staniciach, kde zastavujú aj vlaky kategórie REX a vyššie + na všetkých staniciach a zastávkach v Bratislave.
- Na menších staniciach a najmä zastávkach označovače/terminály nebudú - tým by sa riešil napr. večný problém v Sv. Jure. Namiesto toho sa terminálmi vybavia vlaky kategórie Os.

Ale bol by to dosť veľký bordel, ak sa na niektoré vlaky bude karta označovať vo vlaku a na iné v označovači... 😕
Reply on: 810zssk #233211:
Please disembark nemá s bežnou slovnou zásobou nič spoločné, nehnevaj sa 😃 Oznam má byť všeobecne zrozumiteľný, nie preukazovať hĺbkovú znalosť listovania v Oxford Dictionary...
Osobne sa mi páči verzia, ako to nahovoril ten Novozélanďan pre DPB.
Reply on: Joyki #233197:
Hm, neviem si predstaviť implementáciu štandardov BID u vlakov kategórie EC/rj, ktoré na svojej ceste absorbujú x ďalších IDS. Ak chceme integrovať aj IC a vyššie, bude nevyhnutné zachovať označovače CL na staniciach - nemusia to byť nutne papierové CL, môžu to byť čítačky kariet.
Reply on: Ike #233214:
a nielen v Bratislave ....
Reply on: 810zssk #233213:
Väčšinou je to (žiaľ) sprevádzané rozletením dverí kabíny vodiča a spŕškou vulgarizmov. Neverbálny prejav je pri tom prudko internacionálny bez ohľadu na úroveň vzdelania😂
Reply on: Ike #233212:
Rozumiem tomu argumentu, presne preto by som nepoužíval to "all change". Disembark sa mi už zdá byť všeobecne zrozumiteľné, ale môžem mať zlý pohľad.

V každom prípade si myslím že väčšina pochopí o čo ide už z toho "final stop" 🙂
Reply on: 810zssk #233211:
"please disembark" síce super british a znie to fakt dobre, ale 60 ročnej Maďarke, ktorá vie pomenovať farby a počítať do sto úplne nanič 🙂 Musíme počítať s tým, že native speakerov je v našej MHD minimum a že drvivú väčšinu Neslovákov tvoria kuchynsky hovoriaci.
Reply on: MatejBA #233210:
Najkrajšie je britské "all change" 🙂 Ale z pohľadu všeobecnej zrozumiteľnosti je imho najlepšie niečo ako "please disembark".
Reply on: Ike #233207:
Tak ale nebolo by stale lepsie pouzit "Final stop, please exit the vehicle"? 🙂
Reply on: Viko #233206:
Žiaden mrazák nikto nenavrhuje, 23 stupňov nie je mráz. Takúto teplotu máš v obchodoch, reštauráciách, benzínkach a prakticky akomkoľvek inom zariadení, ktoré žije z toho že do neho chodia zákazníci (lebo inak by nechodili). Ja som za posledné roky v podmienkach BA počul už asi úplne všetky argumenty proti normálnemu používaniu klimatizácie. Faktom však zostáva že teplota 25+ stupňov je pre väčšinu ľudí nekomfortná a kým sa bude vo VHD za štandard považovať teplota 30 stupňov tak ľudia minimálne na leto budú presadať do áut.

Papierové lístky budú fungovať na celom území IDS BK, akurát sa budú kupovať na začiatku cesty - jedine v Bratislave, kde toto nie je možné, bude zachovaná možnosť predpredaja. Túto zmenu musíš aj vnímať v kontexte toho že sa zavádza systém check-in / check-out s platobnou kartou, čo je to zjednodušenie odbavenia o ktorom hovoríš - väčšina ľudí už žiadne lístky riešiť nebude.
Reply on: Viko #233206:
v prostriedku vhd by sa mohlo spravit to, ze sa oznaci teplejsi a chladnejsi koniec prostriedku a cestujuci by mohli hlasovat nohami.... pri letnych teplach som asi ani v jednom vozidle nezazil zeby som vedel aj trocha zregenerovat z toho tepla, maximalne som sa len trocha menej potil (a to sa zasadne vzdy nastahujem pod vyduch z klimy; obvykle vo vozidlach skoda 29/30T na plosine hned za kabinou vodica)
Reply on: MatejBA #233201:
Medzi get off a get out je síce rozdiel dve písmenká, ale zato významovy je rozdiel obrovský. Nehľadiac na to, že tebou spomínaný "pokyn" sa používa s notorickym f-word. Teda gtfo. 🙂 👍
Reply on: 810zssk #233203:
Neviem, podľa mňa keď sa priemerný človek sťažuje, tak číslo linky a čas cesty vie automaticky, a keď to treba upresniť, dvojmiestna poradovka sa pamätá ľahšie než štvormiestne EČ (viď všetky tie sťažnosti s hausnumerami typu 5863), čo sa zavedením šesťmiestnych označení stratí, tak som to myslel.

(Nechcem vyvolať miliónty flame na tému klíma, ale) Vo vychladenom aute si vieš pred výstupom klímu stlmiť/vypnúť a tak sa postupne pripraviť na prechod medzi veľkými rozdielmi. V prostriedku VHD to ale nie je celkom dobre možné, a práve kvôli zvýšenému výskytu "ohrozených" osôb sa mi vidí neprimerané nútiť všetkých cestovať v relatívnom mrazáku a prekonávať našupu 15° rozdiely. Na druhej strane, ak naozaj tropické teploty boli motiváciou takéhoto rozmedzia, mali to lepšie nadefinovať, to súhlasím.

O lístkoch som sa zjednodušene vyjadril, ale fakticky sa mimo mesta papierové lístky naozaj zlikvidujú. Štiknutie si vs. vysvetľovanie vodičovi/sprievodcovi podľa mňa nie sú ekvivalentné úkony - Jednak sa stráca benefit predpredaja (raz kúpim, viac neriešim), jednak nehodilo by sa odbavenie práveže zrýchľovať a zjednodušovať? Lebo štikače v regiobusoch zachádzajúcich do bratislavských zón musia zostať, takže ich znefunkčenie za preškrtnutou tabuľou je tak trocha buzeráciou, myslím si.
A už len moja súkromná domnienka je, že ak budú papierové lístky fungovať len na marginálnom území celého IDS, otvára to možnosti ako ich postupne vytlačiť aj odtiaľ. Nesťažujem sa, lebo trend tam asi smeruje prirodzene, len ma zaskočilo, že sa to rieši už teraz. Veď nemuseli stavať automaty po dedinách, stačilo viac možností zmluvného predaja. Takto bude otázne, načo vôbec držať v obehu takú širokú ponuku papierových CL1C, ak sa budú dať zmysluplne využiť len pri malom množstve (najmä jednosmerných) ciest.
Reply on: Joyki #233204:
Ja pre REXy vynimku z terminalu nevidim. Je tam niekolko odchyliek, ale toto medzi nimi neviem najst.
Reply on: 810zssk #233200:
Vo vlakoch. Jednoznačne sa tam uvádza, že kartový terminál musí byť umiestnený pri každom nástupom priestore.
V jednotkách okej, ale v B a Bdt to asi ťažko, a stále majú klasické vozne výrazne zastúpenie v prímestskej železničnej doprave. Aj u REX už uvádzajú, že netreba v klasických voznoch, pritom Rexy vezu tiež desaťtisíc cestujúcich denne.
Reply on: Viko #233202:
"Naozaj je treba šesťmiestne poradovky?" - To závisí od toho ako sa budú číslovať služby. Ak tak ako v DPB, tak netreba. Ak tak ako napr. v DPMB treba, lebo napr. na linke 98 môže byť zároveň 98/2 aj 44/2 🙂 Druhej vete nerozumiem, využiteľné to je rovnako. Ale kurzové čísla imho slúžia práve najmä na interné účely. V reklamácií keď tak skôr evidenčné.

"ak bude vonku 40 stupňov, nie je v rozpore s hygienickými normami a sedliackym rozumom vyžadovať, aby to klíma uchladila na 24" - Hygienické normy nepoznám, ale auto kde sa dá nastaviť 30 stupňov som ešte nevidel a predsa skoro všetci tú klímu používajú. Tak ako je štandard napísaný je napr. v pohode ak je vonku 20 stupňov a vo voze 27 (teda klasická DPB prevádzka klimatizácie ktorá sa riadi tým koľko je vonku a nie tým koľko je dnu).

"check in/check out dúfam bude len možnosť pre EP a nie povinnosť pre užívateľov PCL" - Jasné. Pre PCL tam nie je žiadna zmena.

"Likvidácia papierových JCL ma prekpavuje" - Pozor, papierové PCL sa nerušia. Len už nebude možné s lístkom z predpredaja začať cestu mimo 100+101. Naďalej si ale v regiozónach budeš vedieť kúpiť lístok s okamžitou platnosťou u vodiča, na stanici, alebo vo vlaku.
Reply on: 810zssk #233196:
Vďaka za výcuc, vyzerá to fajn 🙂 Ale pri pár veciach sa predsalen pristavím.
Naozaj je treba šesťmiestne poradovky? Nestáva sa potom z toho čisto prevádzková informácia bez reálnej možnosti využiť ju cestujúcim v reklamácii/sťažnosti?
Klíma je ošemetná - na jednej strane by sa zdalo, že je priestor nainštalovať slabú jednotku, ale zas ak bude vonku 40 stupňov, nie je v rozpore s hygienickými normami a sedliackym rozumom vyžadovať, aby to klíma uchladila na 24?
Opatrenia s lístkami - check in/check out dúfam bude len možnosť pre EP a nie povinnosť pre užívateľov PCL, bol by to obrovský krok späť 😕 Likvidácia papierových JCL ma prekpavuje, ale tak holt, doba sa mení rýchlejšie, než sa zdá.
Reply on: 810zssk #233198:
"hlásenie okonečnej zastávke: „Zastávka , konečná zastávka, prosíme vystúpte. / Final stop , please get off"

Dufam, ze to je len na ukazku v dokumente, lebo to znie tak trochu ako "konecna, palte vsetci do p..." 😂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.