Reply on: Viko #233206:
Žiaden mrazák nikto nenavrhuje, 23 stupňov nie je mráz. Takúto teplotu máš v obchodoch, reštauráciách, benzínkach a prakticky akomkoľvek inom zariadení, ktoré žije z toho že do neho chodia zákazníci (lebo inak by nechodili). Ja som za posledné roky v podmienkach BA počul už asi úplne všetky argumenty proti normálnemu používaniu klimatizácie. Faktom však zostáva že teplota 25+ stupňov je pre väčšinu ľudí nekomfortná a kým sa bude vo VHD za štandard považovať teplota 30 stupňov tak ľudia minimálne na leto budú presadať do áut. Papierové lístky budú fungovať na celom území IDS BK, akurát sa budú kupovať na začiatku cesty - jedine v Bratislave, kde toto nie je možné, bude zachovaná možnosť predpredaja. Túto zmenu musíš aj vnímať v kontexte toho že sa zavádza systém check-in / check-out s platobnou kartou, čo je to zjednodušenie odbavenia o ktorom hovoríš - väčšina ľudí už žiadne lístky riešiť nebude.
Viko
(Nechcem vyvolať miliónty flame na tému klíma, ale) Vo vychladenom aute si vieš pred výstupom klímu stlmiť/vypnúť a tak sa postupne pripraviť na prechod medzi veľkými rozdielmi. V prostriedku VHD to ale nie je celkom dobre možné, a práve kvôli zvýšenému výskytu "ohrozených" osôb sa mi vidí neprimerané nútiť všetkých cestovať v relatívnom mrazáku a prekonávať našupu 15° rozdiely. Na druhej strane, ak naozaj tropické teploty boli motiváciou takéhoto rozmedzia, mali to lepšie nadefinovať, to súhlasím.
O lístkoch som sa zjednodušene vyjadril, ale fakticky sa mimo mesta papierové lístky naozaj zlikvidujú. Štiknutie si vs. vysvetľovanie vodičovi/sprievodcovi podľa mňa nie sú ekvivalentné úkony - Jednak sa stráca benefit predpredaja (raz kúpim, viac neriešim), jednak nehodilo by sa odbavenie práveže zrýchľovať a zjednodušovať? Lebo štikače v regiobusoch zachádzajúcich do bratislavských zón musia zostať, takže ich znefunkčenie za preškrtnutou tabuľou je tak trocha buzeráciou, myslím si.
A už len moja súkromná domnienka je, že ak budú papierové lístky fungovať len na marginálnom území celého IDS, otvára to možnosti ako ich postupne vytlačiť aj odtiaľ. Nesťažujem sa, lebo trend tam asi smeruje prirodzene, len ma zaskočilo, že sa to rieši už teraz. Veď nemuseli stavať automaty po dedinách, stačilo viac možností zmluvného predaja. Takto bude otázne, načo vôbec držať v obehu takú širokú ponuku papierových CL1C, ak sa budú dať zmysluplne využiť len pri malom množstve (najmä jednosmerných) ciest.