Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #233227:
Už sa DPB vzdal číslovania podľa vozovní? 😮
Reply on: Valec #233227:
Ďakujem za upresnenie. 👍 🙂
Reply on: N/A #233226:
Nebudú, dožijú so súčasnými číslami. Rada 4000 bude preto zatiaľ voľná.
Ak som to z dokumentu správne pochopil, podľa doplnku F/1, tak vozidlá Petržalky budú prečíslované, keďže pre autobusy sa používa číslovanie 1000 - 3999, trolejbusy 6000 - 6999 a eliny 7000-7999.
Reply on: Valec #233222:
Som si jej vedomý, ale bral som to tak že aj keď nejde o finálnu verziu, tak nejake rácio/plán za tým asi je, keďže to nie je len sucho skopírované z autobusovej časti, ale ten vlakový štandard je odlišný.
Reply on: Joyki #233221:
Tak hlavne v regióne nemajú predpredajové lístky moc zmysel, keďže vo väčšine prípadov je možné správny CL kúpiť aj priamo na začiatku cesty (výhodou sú niektoré druhy CL u SL, ktoré buď vodič nemôže vydať, alebo často nevie - príhody s kupovaním 24h. CL v Lajnse sú menej než veselé :)).

Naopak, výhodou univerzálnej akceptácie je že keď už lístok máš, použiješ ho hocikde. Mne takto v servise auta dávajú pri každej návšteve 30-minútové lístky, ktoré v BA nevyužijem lebo mám električenku, tak to potom míňam v regióne 😁
Reply on: MatejBA #233220:
Moze 🙂
Reply on: 810zssk #233218:
Ja by som len upozornil na tú prvú červenú poznámku priamo pod nadpisom kapitoly 5 Štandardy vlakov, kde sa píše, že v priebehu roka 2020 budú ešte dopracované.
Reply on: 810zssk #233218:
Predpredajove papierové jednorazové lístky aj tak moc v regióne ľudia nepoužívajú, lebo ich predaj okrem automatov ci pokladnic na veľkých staniciach neprebieha nikde. A sú drahšie, ako elektronické a ešte drahšie voči tarife ZSSK, takže vôbec nebudú chýbať.
Keď sa ma zaviesť check in/out, tak je naozaj jednoduchšie ujednotit systém, a cekovat sa vždy vo vozidlách ihneď po nástupe, a teda terminal mat vo vlakoch. Lenže to bude celkom finančne náročné, ak majú osadiť aj v klasických voznoch. A aj tak ten obeh vozňov klasických sú také, že z Sgka to ide na R do BB, odtiaľ do ZA a RR naspäť do BA. ZSSK by mala teda pouvažovať na sprístupnenie terminálov aj pre ich tarifu, nech to ma svoje využitie aj inde.
Reply on: 3pa3ck3 #233219:
Ako som pisal, preco to nemoze byt "Final stop, please exit the vehicle"? Urcite to nie je dlhsie ako "Konecna zastavka, prosime vystupte" na vyslovenie a je to v "simple english" ktorej by mal porozumiet ktokolvek aj s anglictinou urovne A1/A2 🙂
Reply on: Viko #233217:
Len to, čo hlási v DPB, je zbytočne dlhé
Reply on: S499.1023 #233216:
Označovače papierový CL mimo Bratislavy tak či tak končia. Budú len čítačky kariet.

Inak je to zaujímavé, lebo štandardy síce spomínajú kartový terminál ako výbavu vlaku, ale už nie OCL. Čiže na staniciach má byť OCL (potenciálne v kombinácií s terminálmi) a vo vlakoch čítačky kariet. Celé je to nejake divné.

Jediné vysvetlenie čo mi napadá je nasledovné:
- Označovače (BA), resp. kartové terminály (región) budú na všetkých väčších staniciach, kde zastavujú aj vlaky kategórie REX a vyššie + na všetkých staniciach a zastávkach v Bratislave.
- Na menších staniciach a najmä zastávkach označovače/terminály nebudú - tým by sa riešil napr. večný problém v Sv. Jure. Namiesto toho sa terminálmi vybavia vlaky kategórie Os.

Ale bol by to dosť veľký bordel, ak sa na niektoré vlaky bude karta označovať vo vlaku a na iné v označovači... 😕
Reply on: 810zssk #233211:
Please disembark nemá s bežnou slovnou zásobou nič spoločné, nehnevaj sa 😃 Oznam má byť všeobecne zrozumiteľný, nie preukazovať hĺbkovú znalosť listovania v Oxford Dictionary...
Osobne sa mi páči verzia, ako to nahovoril ten Novozélanďan pre DPB.
Reply on: Joyki #233197:
Hm, neviem si predstaviť implementáciu štandardov BID u vlakov kategórie EC/rj, ktoré na svojej ceste absorbujú x ďalších IDS. Ak chceme integrovať aj IC a vyššie, bude nevyhnutné zachovať označovače CL na staniciach - nemusia to byť nutne papierové CL, môžu to byť čítačky kariet.
Reply on: Ike #233214:
a nielen v Bratislave ....
Reply on: 810zssk #233213:
Väčšinou je to (žiaľ) sprevádzané rozletením dverí kabíny vodiča a spŕškou vulgarizmov. Neverbálny prejav je pri tom prudko internacionálny bez ohľadu na úroveň vzdelania😂
Reply on: Ike #233212:
Rozumiem tomu argumentu, presne preto by som nepoužíval to "all change". Disembark sa mi už zdá byť všeobecne zrozumiteľné, ale môžem mať zlý pohľad.

V každom prípade si myslím že väčšina pochopí o čo ide už z toho "final stop" 🙂
Reply on: 810zssk #233211:
"please disembark" síce super british a znie to fakt dobre, ale 60 ročnej Maďarke, ktorá vie pomenovať farby a počítať do sto úplne nanič 🙂 Musíme počítať s tým, že native speakerov je v našej MHD minimum a že drvivú väčšinu Neslovákov tvoria kuchynsky hovoriaci.
Reply on: MatejBA #233210:
Najkrajšie je britské "all change" 🙂 Ale z pohľadu všeobecnej zrozumiteľnosti je imho najlepšie niečo ako "please disembark".
Reply on: Ike #233207:
Tak ale nebolo by stale lepsie pouzit "Final stop, please exit the vehicle"? 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.