Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #232618:
V určitom rozsahu súhlasím a už roky zastávam názor že investícia do nového komplexného infosystému (od tvorby grafikonu až po dispečing) by mala byť prioritou. Na druhej strane, kedysi si DPB tie verejné systémy (napr. CP na webe DPB) nechával prakticky zadarmo dodávať od imhd a malo to rádovo vyššiu kvalitu (ktorú dáta na imhd napokon dodnes majú). Potom si vymyslel trucpodnik, prešiel na FS a teraz to tak aj vyzerá.

Pokiaľ ide o kvalitu dát vo vyhľadávačoch, tam je kameňom úrazu existencia dvoch zdrojov dát. Keď grafikonista vytvorí CP, ten sa následne zadáva do dvoch infosystémov. Jeden slúži primárne pre palubáky, teda prirodzene musí obsahovať kompletné dáta (vrátane všetkých výjazdov, dojazdov, ale napr. aj označení vozidiel a podobne) a správne dáta, lebo presne podľa nich jazdí vodič v reálnej prevádzke. Druhý slúžil historicky najma pre ZCP (preto tam nie sú napr. dojazdy mimo trasu a z času na čas dokonca aj odchylky proti tomu ako sa reálne jazdí), ale neskôr sa začal používať aj pre takmer všetko ostatné. Z nejakeho dôvodu DPB pre svoj web, Google Maps aj väčšinu externých vyhľadávačov používa dáta z toho druhého zdroja. A preto ich má väčšina zdrojov, vrátane webu DPB, zlé.

Riešením je aby sa zrušilo prepisovanie CP do X systémov, ale aby sa obstaral jeden robustný software ktorý bude mať všetky požadované funkcie pre grafikonistov a kde priamo grafikonista jedným klikom vygeneruje a odošle kompletný a správny CP vo všetkých formátoch. A tí uštrení prepisovači sa môžu použiť na tvorbu výlukových CP, ktoré sa dnes nerobia.
Reakcia na: Valec #232618:
To by hádam mohlo byť čoskoro minulosťou - DPB plánuje vyhlásiť VO na kompletne novú webovú stránku, ktorá bude prehľadnejšia, lepšie poskytovať informácie o rôznych mimoriadnostiach a pod. (Teraz už len dúfať, že to nedopadne rovnako ako nový web ZSSK).

A čo je ešte pozitívnejšie, DPB sa taktiež vyjadril že pracuje na novom riešení informačného systému vo vozidlách 🙂
Reakcia na: 810zssk #232616:
To len dokladuje, s akými biednymi systémami na DPB pracujú. Z biedneho infosystému excelentné výsledky nevytrieskas ani keby si ako chcel. Preto chápem aj Ikeho vyjadrenia.
Reakcia na: juraj76 #232613:
Stránka DP je tá podľa ktorej večerné električky zo stanice končia na Úrade vlády a posledná 21 príde na autobusku o 24:27? 😂
Na stránky dpb nechodí nik, asi ani zamestnanci dpb, všetci sú tu 😅
Reakcia na: juraj76 #232613:
Ako by povedal Ike: „Rozsah dopravných informácií nebol nikdy tak obšírny ako je teraz.“. 👍
Reakcia na: martin TT #232611:
Stránka DP je na tom ešte lepšie! Tam dokonca chýba úplne celá linka- 9. Tú nikde nenájdete!
Reakcia na: martin TT #232611:
Odchody nájdeš iba v plánovači ciest..
Chýbajú tu aj iné linky , ktoré vychádzajú na svoje trasy..
Dobrý deň, neviem prečo tu nie sú vypísané odchody linky č. 59 z Vozovne Jurajov dvor ,výjazdové spoje Ja viem že a ak sa nemýlim keď chodievam pozerať tie spoje poobede cez školský rok tak prvý ide o 13 : 12 ,ďalší o 13 : 22 a potom o 13 : 57 ten iba po Račianske mýto. Ale teší ma že väčšinou Karosy 741 CNG lebo u nás v Trnave už dávno také autobusy do jazdili (posledný roku 2011)
Reakcia na: Ámos #232599:
Robíš sprostého komunistu naschvál? Akú hodnotu by ten pozemok mal bez vecného bremena, to je to, o čom sa tu bavíme.
Reakcia na: baran #232607:
Pri stavbách električkových dráh to nie je, ale myslím, že v tomto prípade to vyplýva z toho, že ide o stavbu súvisiacu s prenosom elektriny (pravdepodobne vzhľadom §39 251/2012 Z. z.).
Reakcia na: N/A #232606:
Veď ja som za poriadnu údržbu, o tom žiadna, ale odmietam sa tváriť, že jej absenciu vynahradíme náhodnými výmenami. Tobôž ak nedôjde k nijakému skvalitneniu, len sa vymení priemyselný šedivý stĺp za sviežejší šedivý stĺp.
Reakcia na: Ámos #232599:
Mňa by hlavne zaujímalo, aký je titul zákonného vecného bremena, nakoľko nemám vedomosť o tom, že zákon o dráhach pozná zákonné vecné bremeno pod stavabami električkových dráh.
Reakcia na: Viko #232603:
Slúžiť možno dokážu aj naďalej, no ich povrch už vyzerá značne úboho. Keď nič iné, aspoň ich mohli pretrieť (do antracitovej alebo inej normálnej farby).
Reakcia na: gejza #232604:
Pobavila ma pasáž o tom, ako meškajú kvoli zlému stavu tratí. Akosi zabudol, že oni tomu stavu neprispôsobili CP a ešte si vymýšľajú nereálne nezmysly typu 30s pobyty v pohronských staniciach... Nech sa potom nečudujú, prečo sa im tam pravidelne rozsýpa celý grafikon.
Reakcia na: Kotlár #232598:
A nie je to trocha rozmar, vymieňať plnohodnotne funkčné stĺpy, keď evidentne dokážu slúžiť aj naďalej?
Reakcia na: Ámos #232601:
Tu je ale zrejmé, že to dlhé roky vlastnili normálni nešpekulantskí súrodenci a výsledkom ich nešpekulenstva bolo, že im (resp. ich dedovi) mesto desaťročia ukazovalo prostredník a prakticky im - ako si správne poznamenal - zobralo pozemok, ktorý sa stal nepoužiteľným a bezhodnotným. Až potom sa po vyše 30 rokoch od vzniku problému v zúfalstve uchýlili k takémuto "mafiánskemu" riešeniu. V tomto prípade to úplne chápem, podporujem a dúfam že sa dočkajú spravodlivého riešenia.
Reakcia na: yellowcaptcha #232600:
Nie, povazujem konanie, respektíve nekonanie mesta (podla clanku) od 2004 za otrasne.

Mali sa vysporiadať cestne a ferovo s pôvodnými majitelmi. Spekulantov však mam na salame. Ti nech si dalej trpia vecne bremeno na pozemku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.