Cakanie na dobiehajucich je ine v tom, ze casti zakaznikov vyhovies (tym dobiehajucim) a inym zase nie (tym, ktori boli zdrzani). Vzdy to zavisi od konkretnej situacie, linky, frekvencie, garancie prestupov.
Prozakaznicke je urcite pockat v situacii, ked ide spoj v naskoku, ked uz nema ziadne nadvaznosti alebo ked je na najblizsom semafore cervena...
Postazovat sa co vsetko je nafigu by bolo najjednoduchsie. Rad sa zapojim do diskusie, ako by to slo inak. Idealne je poucit sa z toho, co funguje lepsie a neopakovat to, co funguje horsie.
Prozakaznicky pristup by bolo aj cakanie na dobiehajucich
Nedavno tu bol fotoupdate zo Sevilly, kde maju iba predny transparent s cielom linky a aj bocny je iba cislo. Aj oproti nim mame lepsi system s bocnym transparentom a v pripade novych elektriciek aj zadnym.
Pre niektorích cestujúcich by mohol byť transparent tak veľký ako je čelné sklo a aj tak by nečítali kam to ide.Potom,blbé reči,že prečo ma ten ...uj na Borskej vyhadzuje z autobusu.
Som za treba píliť mozgy v DPB a isto sa nájdu aj nejaké vyradené transparenty zo starých električiek a Karos,páni vysielačkári sa potešia,že majú opäť prácu nazvyš.
napriklad elektricky smer raca za racianskym mytom, staci na to aby spoj na blumental prisiel nacas a ze nie je kolajova trat pred krizovatkou zarvata autistami (na to by ale stacilo aby si tam pomahaci aspon obcas plnili to co maju a neschovavali sa kdesi v krikoch s radarom....)
Myslím,že je minimum obdobia keď vozidlo stojí na zastávke dve minúty z dôvodu náskoku.Zkresané grafikony zapríčiňujú skôr meškanie ako náskok.
Uveď príklad kde sa to stáva pravidlom,že sa vetrá 2 minúty.
Pri hlásení je nevýhoda, že na zadnom displeji je iba číslo - ak prestupuješ alebo dobiehaš, cieľovú stanicu nevidíš. Možno ak by si ju videl, tak by si ani nedobiehal, lebo spoj nejde tam kam potrebuješ.
@3pa3ck3: Situácia, keď je posledná zastávka kratšej verzie zároveň priebežnou dlhšej, je myslím iba 32/33. Pri zavretí jedného oka aj 31/39 a 91/191 (v oboch prípadoch dlhšia linka jednosmerne nezastavuje na nástupnej zastávke kratšej linky).
Hlasenie je dobre riesenie, len to treba spravit tak aby to nehlasilo na kazdej zastavke, ale len v uzloch a na poslednej zastavke pred rozdelenim trasy. Nechapem preco to spustali v takejto nepodarenej verzii, pocuvat to na kazdej zastavke je fakt peklo.
Podľa mňa tu stačí aplikovať jednoduché pravidlo - ak je posledná zastávka kratšej verzie zároveň priebežnou dlhšej (vrátane rovnakého nástupišťa - pozri X5 a Borská), tak číslo je jedno. Ak to neplatí, má každá varianta svoje vlastné číslo.
V dispečerskom fóre sa objavila informácia o hlásení konečných aj na L21.
Musím povedať, že sa mi toto riešenie s hlásením konečných zastávok prestáva páčiť. Nebolo by jednoduchšie napr. označiť štvorku v smere Zlaté piesky / ŽST N.M. číslami 4 a 14, alebo 4 a 4N alebo akokoľvek inak a tým rozlíšiť, kam ide? Určite praktickejšie vidieť to aj na zadnom displeji než to počúvať znova a znova na každej zastávke (keď už to teda vraj nejde urobiť tak, aby sa to hlásilo iba na poslednej spoločnej zastávke)
Zjednodušovať linkové vedenie áno, ale nie za každú cenu. Lebo v prípade viacerých konečných, aký je rozdiel medzi linkami 4, 20, 21 a 80 a s trochou odvahy napr. kombináciami 31/39, 30/37, 83/84, 32/33, 61/74 a podobne (91/191 a 92/192 už ani nehovorím).
Zdá sa mi, že ideme z extrému do extrému... ako rozmýšľam, tak veru neviem, komu pomohla zrušená sedmička nahradená v rovnakej trase skrátenou trojkou vedenou na Vinohrady ako dojazd.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jadran