Tie tvoje technologické a organizačné limity sú rovnaké ako v Karlovke. Tam sa tiež jazdí vo vláčikoch.
Jediný problém bol Blumentál. Tam mali byť klasické zastávky alebo vylúčená IAD. Opačným smerom je to zase pojazd IAD po trati a namiesto jeho zrušenia sa ešte predĺžil až pred bývalé kino Obzor.
Vláčiky sú tam aj dnes pre uvedené dôvody a blbo nastavené chrono a CP.
Niekto sa šuchce a púšťa zámerne volno na križovatkách, niekto vetrá a niekto to má v paži...
To tvoje riešenie používať kapacitnejšie vozidlá by som bral ak by sme ich mali. No na tie sa zatiaľ ani súťaž či výberové konanie nechystá.
Z čoho chceš poskladať trojičky, keď ani dvojičiek nie je dosť?
Určite nie. Teraz ide L7 v závese väčšinou meškajúcej L5 už od Poštovej. Čiže L5 berie dopyt po komplet svojom intervale bez toho , aby väčšiu časť odviezla L7.
Pár krát za deň sa stane , že meškajúcu L5 predbehne a hneď je to vidieť v rozložení substrátu v spojoch.
Smer do mesta je to ešte väčší fail , keď vyráža poobede z Vinohradov prázdna hneď za L3 , ktorá si už vezie dopyt z Rače a ďalší stále naberá smer Petržalka.. Pritom majú identickú trasu po SNP.
nie, nestacilo - musel by si mat k nemu nejaky pravny vztah (vlastnit, mat dlhodobo v prenajme a pod.) + zabezpecit aby k jednemu miestu bola vzdy len jedna registracia....
zastavit (ci spomalit) rast poctu aut to pomoct moze ale na toto by sa mi o dost viacej pacilo to co maju tusim v Tokiu - ze k tomu aby si si mohol prihlasit auto, musis vydokladovat ze ho mas kde parkovat (ale toto taktiez len obmedzi narast poctu novoprihlasovanych vozidiel)
Ze pocet aut klesne si myslim na zaklade skusenosti z inych miest kde sa to zaviedlo a tiez na zaklade logiky. Ludia auta hromadne predavat nezacnu, ale zacnu uvazovat nad tym na ake cesty ich pouziju a mozno sa podari zastavit/spomali rast ich poctu.
Treba ale povedat ze Karlova Ves je ina tym ze boli zvyhodneni rezidenti u seba doma, ale inde fungovali po starom. Pri celomestskej politike bude mnohym znemoznene napr. cestovat autom do prace a podobne, takze od 90 percentnej podpory to bude mat daleko. Nicmenej, stale verim ze vacsina Bratislavcanov po zavedeni bude pocitovat pozitivne efekty a parkovaciu politiku podporovat.
Preco by to nebolo za 49 eur mozne? Vsak podmienka tych 49 eur (A nasledne 150 a 500) je trvaly pobyt, z ktoreho ma mesto dalsi prijem a tym moze vykryt pripadne straty (+ dalsi prijem z mimoBA ludi na parkovnom)
A mam pocit, ze to prezivas viac, ako blahovisti ci dlhodielencania
Krásny príklad je Židovská ulica, kde sa ľudia sťažujú na zrušenie parkovacích miest. Jedna vec je pochybenie pri procese stavebného konania (to majú občania pravdu), druhá vec je obsah riešenia. Mám parkovaciu kartičku Staré Mesto (nie BPS) a parkovanie v Starom Meste je jednoduchšie ako na sídlisku. Nehovoriac o tom, že v prípade Židovskej bolo parkovisko presunuté na ulicu, ktorá je vzdialená asi v takej vzdialenosti, akú obyvateľ na sídlisku považuje za "parkovanie hneď pri dome".
Poriadok vo verejných priestoroch jednoducho musí byť.
Parkovacia politika je nevyhnutnost, ktora uz mala byt zavedena davno.
To ze fungovat bude sa da analogicky preukazat na bratislavskej ZOO. Ako to tam vyzera v bezny víkend a ako je to, ked je vstup zdarma pocas podujatia Bratislava pre vsetkych. Dnes parkovanie funguje v rezime Bratislava pre všetkých.
Skusenosti s rezidencnym parkovanim na DD hovoria jasne. Vecer o 19tej su stale volne parkovacie miesta a 90% rezidentov nechce system menit.
Hysteria a panika tak nie je na mieste, ved podobny (dokonca by som povedal prisnejsi)rezim, ako navrhovany funguje v SM. Len s tym rozdielom, ze prachy idu sukromnikovi.
Akakolvek parkovacia politika bude lepsia, ako udrzanie starus quo.
Aká represia, preboha? Všetko, čo navrhuješ, je samozrejme možné. Ale nie za 49,- EUR ročne ale za 490,- EUR ročne. A to by sa Blahoidi a Dlhodielčania posrali do výšky.
A ked auta ostanu odparkovane pred bytovkami, bude im stacit v dany den iba jedno parkovacie miesto, nie dve a zaroven budu prejazdnejsie cesty pre MHD. A toto napriklad bude platit aj pre sluzobne auta, ktorer sa pravdepodobne prestanu parkovavat pred domom vedla "domaceho" auta.
mnoho rodín prehodnotí potrebu mať 2 autá. Utlmenie dopravy navyše zníži riziko MHD uviaznuť v dopravných zápchach + zníži sa dopyt po nových vozidlách (namiesto "hurá už mám 18, kupujem si Fabiu Junior za 1000 €" bude "oci, občas mi požičiaš tvoje auto?"). A v neposlednom rade sa očakáva zvýšený dopyt po bratislavskom trvalom pobyte, čo v rámci fiškálnej decentralizácie znamená viac príjmov do BA rozpočtu.
Vallo má jedinečnú šancu ukázať, že to ide a nepokašlať to ako v Košiciach s EEI. Ide na to dobre, ale možností, kde to môže dokašlať je veľa.
na zaklade coho si myslis ze pocet aut klesne ? myslis ze ludia zacnu predavat auta ? aj pokial ich budu menej vyuzivat, tak asi ostanu odparkovane pred bytovkami.... a "represia" v podobe spoplatnenia a regulacie bez spristupnenia zachytnych parkovisk pri kapacitnych radialach len este rozsiri tento problem do oblasti ktore tymto problemom v prvom kole nie su postihnute (staci sa pozriet co sa deje napriklad v takej Prahe pri zavadzani parkovacich zon....)
ten 4minutovy interval na L7 (alias vlak kazde 2 minuty kedze L3 a L5 ma 8 minutovy interval) je ale z organzacneho hladiska urcite lepsi (je to len o tom aby sa niektory vodic prilis nesuchtal) ako sucasna kombinacia 4-2-2-4-2-2-4.... kde vzdy ten co pojde po tej 4 minutovej diere bude brat vyrazne vacsi balik a bude sa zdrzovat viac na zastavkach... inac mam taky dojem ze v minulosti to bolo prekladane sposobom 3-3-2-3-3-2-.... (idealne 5-7-3-5-7-3-...) co by bolo tiez z hladiska tejto radialy lepsie (ale zas to naraza na nepravidelnost pri prechode do sedla ale hlavne na preklad na inych radialach)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA
A mam pocit, ze to prezivas viac, ako blahovisti ci dlhodielencania