Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: luky133 #229688:
Však z pohľadu stavebného povolenia je jedno, kto čo zrealizuje. Kľudne by to mohlo začať výmenou označníka na jednej zastávke. 😁
Reakcia na: MatejBA #229687:
No ak ma pamäť neklame tak s ním ešte stále nie je podpísaná oficiálna zmluva keďže sa kontroluje / kontrolovala dokumentácia. 😁
Reakcia na: luky133 #229686:
Cize modernizacia moze zacat kedykolvek? Ci este treba verejne na zhotovitela? 😁
Modernizácia Karloveskej radiály oficiálne začala 19.12.2018 a ani o tom nevieme. 🙂 Mesto vzalo svoju žiadosť o predĺženie stavebného povolenia späť nakoľko začalo stavebné práce (oprava prepadnutého poklopu na šachte) a tým pádom nebolo potrebné vykonať znovu konanie o predĺženie stavebného povolenia nakoľko sa začalo so stavebnými prácami. Inak povedané niekto mal dobrý nápad, že opravu prepadnutého poklopu na Molecovej označia ako práce súvisiace s modernizáciou KV radiály - pekná právna kľučka. Čím sa vyhli pripomienkam jedného domovníka v konaní o predĺžení stavebného povolenia. 🙂

Čo je linka 218?
Zaujalo ma (ne)spojenie verejnou dopravou na Slovakiaring a do Malkia parku tam. Jeden spoj iba cez pracovné dni 6:50 h. http://portal.cp.sk/Data/pdf/L201408_190301_60129.pdf

Kedy tam v roku premáva nejaká mimoriadna linka kvôli nejakým pretekom?
Reakcia na: Peon #229681:
Do vyberka sa da dat aj 5-rocna zaruka. Ale autorizovany servis ju prirodzene riesit nebude a neexistujuci dodavatel tiez nie...
Reakcia na: dupe #229680:
"... alebo zobrat garazovku a riskovat ze za pol roka uz nebude existovat a co potom s 2-rocnou zarukou?"

V autorizovanom servise by to nezobrali v rámci záruky v takom prípade? Btw, pri nákupe na firmu je záruka iba 1 rok.
Reakcia na: Solider #229679:
V case, ked sa bezne vsade kupovali skladackove pocitace, som v jednej organizacii bol prizvany do komisie. Bola to doba, ked sa nesmeli pocitace presne specifikovat napr. pri procesore, ale udaval sa vykon z benchmarku + pozadovane vlastnosti. Proste divadielko. Uviedlo sa ze CPU musi byt x64, mat 2/4 jadra a mat L2/L3 cache o nejakej minimalnej velkosti...

Pri jenom takom vyberku nam prisla obalka aj z garazovky, o ktorej nikto pred tym nepocul, ale podrazili cenu o 10% oproti vsetkym ostatnym. A teraz pride dilema: objednat od rokmi overeneho overeneho dodavatela, kde nikdy nebol problem s reklamaciou a cena je na urovni o 5% nizsia ako velkoobchodne ceny beznych velkoskladov, alebo zobrat garazovku a riskovat ze za pol roka uz nebude existovat a co potom s 2-rocnou zarukou? Uz raz sme sa napalili ked sa nemenovana zabehnuta firma zmenila z s.r.o. na a.s. a naraz uz reklamacie neprijimali, pretoze oni su UPLNE INA FIRMA.

Takze sa detailne prestudovala ponuka od garazovky. Ked ma ponuka 10 stran tabuliek, chybicka sa vzdy najde. Garazovka nedodrzala parametre, bola vyradena. Samozrejme nas kontaktovali, ze parametre dodrzia, aj za cenu ze pojdu do straty. Proste NUTNE potrebuju mat referencie ze dodavali do statnych organizacii, aby sa mohli zapojit do naozaj velkych tendrov...

Ale to sme v komisii sedeli normalny ludia, bez snahy o tunelovanie...
Reakcia na: Valec #229676:
Nevyberá vždycky cez verejné obstarávanie, často je to cez prieskum trhu, boli tam nastavené rôzne limity. To však nič nemení na veci, že tam evidentne boli namontované nastrčené firmy, cez ktoré sa tuneloval rozpočet.
Reakcia na: MatejBA #229677:
Popravde, detaily VO nepoznám (a ani nechcem poznať). Vy ste ale zrejme nenakupovali tie servery po desiatkach až tisícoch.

V uvedených príkladoch ale napríklad:
- porovnávajú sa ceny z dvoch rôznych období,
- porovnáva sa vysúťažená cena s cenou aktuálne dostupnou (sa medzičasom mohla znížiť a DPB mohol mať zmluvu uzavretú),
- nie je známe, či dodávateľ s nižšou cenou vie dodať požadované množstvo v požadovanom čase,
- sú výrobky, ktoré nie sú až tak bežne dostupné na trhu (napr. koľajová brzda).

Otázne je, či pri toľkých nákupoch vôbec niekto preveruje zmenu cien po uzavretí zmluvy, alebo proste vyhlási obstarávanie, uzavrie zmluvu a viac sa nestará.

Týmto nikoho neobhajujem a ak niekto niečo zanedbal, má byť patrične potrestaný. Len vravím, že na výsledok vplýva množstvo faktorov, takže porovnanie nie je také jednoduché, aby sa zmestilo do tabuľky o štyroch stĺpcoch. Obzvlášť, ak sa do toho montuje jeden konkrétny predseda odborov.
Reakcia na: Valec #229676:
Urcite? Lebo ked som pracoval na jednej nemenovanej univerzite, tak pokial vysutazeny dodavatel ponukol cenu vyssiu ako "je bezna cena na trhu" (resp. ktora sa dala bezne zohnat cez cenove ponuky), tak sme mohli odmietnut nakup a kupit lacnejsie inde.

Napriklad jeden server nam vysiel v sutazi na 34000 bez DPH (cena nie je uplne presna, je to 3 roky dozadu), pricom ine zname firmy (ako Agem ci Alza napriklad) nam to vedeli dodat pod 30000 bez DPH, tak sme mohli kupit inde a stacilo dolozit vyssiu vysutazenu cenu + 3 ine ponuky a vsetko bolo v sulade zo zakonom (aspon tak tvrdilo oddelenie, ktore riesilo pravne veci ohladne obstaravani).
Reakcia na: Ike #229674:
Ja by som doplnil ešte jeden fakt.... DPB vyberá dodávateľa na základe verejného obstarávania. Ak z neho vzišiel najlepšie dodávateľ, ktorý ponúkol sumu hoc aj 3x vyššiu ako udáva výrobca, tak nie je veľmi iných možností. Bez ohľadu na to, čo nejaký anonymný zamestnanec napísal na Facebooku.
Reakcia na: Joyki #229673:
O aku trasu islo, kde chcel nadiktovat vsetky zony?
Reakcia na: Petto #229669:
Na základe anonymného zamestnanca? Obávam sa že veci nie sú také jednoduché.
Reakcia na: 810zssk #229671:
To píšem práve, že ja som si doteraz myslel, že oni v prípade alternatívnych trás musia ťukať zóny jednotlivo, preto po mne chce, aby som tie zóny vedel, ale tak keď vravíš, že tak to nefunguje, tak potom neviem, prečo po mne chceli už viacerí zoznam precestovaných zón. Asi podľa toho teda identifikujú alternatívnu trasu - konkrétne tú moju. (cítim sa teraz ako Peon 😂 )

AndyNO - v prípade cesty do Bratislavy nechceli (myslel som si, že vedia naspamäť), ale keď som cestoval naprieč niekde po kraji, v regióne s kombináciou viacerých liniek, tak to už chceli - Reca-Báhoň-Pezinok -
Reakcia na: Joyki #229670:
Keď si vypýtaš lístok napr. z Kráľovej p.S. do BA s prestupom v Senci na ŽST tak vodič len v počítači vyberie možnosť "do zóny" a zadá zónu 100...to je všetko. Neviem prečo chcú od ľudí aby mu diktovali zóny.
Reakcia na: Joyki #229670:
Ale ja ani nechapem kde tie zony zadaval. Lebo tak ako poznam funkciu vydaja listka do zony tak je tam len zadanie cielovej zony + pripadne vyber z ponuknutych tras (ak ich je viac). Ale neviem tam o ziadnej funkcii kde by vodic zadaval vsetky zony po trase. Naozaj tam tukal jednu za druhou?

Ani to po mne nikto nikdy nechcel. Vzdy som povedal prestupnu zastavku, cielovu zonu a to bolo vsetko.
Reakcia na: 810zssk #229652:
Áno, zrejme zadával zóny, a ešte mi predtým povedal, že dúfam viem čísla zón, cez ktoré plánujem cestovať (plus pomalý emtrest, čiže so mnou stratil 3 min. a skoro som nestihol prestup na vlak). Možno mu to potom dopočítalo, ale od začiatku tarify IDS sa s týmto stretávam, že musím pri kombinovaní diktovať zóny, i keď v prvom roku som sa s tým stretával častejšie, teraz už len zriedkavo. Možno ten vodič žije ešte v tom, že to musí cestujúci diktovať, pričom stroj mu to vie vyrátať. Ja som si doteraz myslel, že to tak funguje...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.