Chápe niekto, prečo na Karadžičovej smer sever pred križovatkou s Mlynskými nivami je len jeden pruh v smere "rovno"? Má to nejaký zmysel? Asi si všetci všimli, že sa tam tvoria dlhé kolóny a zápchy sa prenášajú aj na okolité ulice. Uzavretie Mlynských nív chápem, ale toto nie... Rozumie tomu niekto lepšie?
Asi sa opakujem, ale tentokrát snáď naformulujem svoju myšlienku čitateľnejšie:
Musíme si povedať, aký má byť účel dopravného značenia:
- vyznačiť to tak, že ak by sa križovatka odfotila zhora, mohla by byť použitá ako križovatka na teste v autoškole a zároveň, každý vodič, ktorý v tejto križovatke poruší predpis, dostane pokutu (bez ohľadu na to, že k porušeniu dochádza v jednom z dvoch prípadov), alebo
- vyznačiť to tak (aj triplicitne), že eliminujeme prípady nepochopenia vodičmi a predpisy budú porušovať len tí, ktorí sú si toho vedomí a tí budú zároveň pokutovaní.
V prvom prípade je našim cieľom príjem do štátneho rozpočtu v podobe pokút, v druhom bezpečnosť premávky. Dovolím si však tvrdiť, že koho pokutovať by bolo aj v prípade, ak by sme všetky dopravné pasce zrušili.
Ak niekto pôjde za touto značkou viac ako 60 km/h robí to už minimálne v rozpore so svojim svedomím. Prípad, že by niekto porušil pravidlá cestnej premávky nechtiac, je úplne eliminovaný. U nás sa značka "začiatok obce" podobného rozmeru a samozrejme bez zmienky o 90/km používa na diaľniciach.
Žiaľ, u nás mi bolo narovinu povedané, že druhý prístup sa neuplatňuje a dokonca (duplicita) je zakázaný zákonom.
Ja sám som si minule uvedomil, že som viacero zón 30 odignoroval, lebo som si proste nevšímal značky, ktoré boli buď zle otočené, alebo boli za kríkmi. Koľko vodičov v Bratislave takto jazdí (jazdia proti predpisom ale nie pre to, pretože by chceli), nevieme.
Castokrat sa aj tu pise, ze staci niekam umiestnit policajtov a vodici sa naucia dodrziavat predpisy.
Tiez som bol toho nazoru, ale denna realita vylieci kazdeho. Dam 2 priklady:
- uzemie Riverpark - PKO, parkovanie na chodniku. MP s odtahovkou tade brazdia niekolkokrat denne minimalne posledne 3 roky. Nedavaju papucky, ani pokuty za stierac, ale priamo odtahuju auta, ktore parkuju tak ze na chodniku zostane tak 30 cm miesta. Myslite ze sa nieco v mysleni autistov za tie roky zmenilo? Nie. Akonahle sa po odtiahnuti auta objavi volny flek na zaparkovanie, okamzite ho niekto vyuzije. Do 3 hodin je odtiahnuty.
Vacsina ludi ide na elektricku preto ze sa niekam potrebuju dostat, nie z tuzby vozit sa elektrickou, preto spravidla potrebuju ist na nejaku konkretnu linku a nie hocikde prestupit na hociaku elektricku.
Zastavka Most SNP pre autobusy smerujuce na Zochovu je velmi potrebna, Most SNP je uzol a zial kvoli sposbu akym sa v okoli vetvia cesty je vela prestupov uplne znemoznenych (nejde len o prestupy z/na elektricku), hoci autobusy tade prechadzaju (ale nezastavuju). Problem je ze samozrejme budovanie autobusovej zastavky na moste by bolo technicky pomerne narocne a teda aj drahe, ale urcite je to nieco o com by sa aspon vyhladovo uvazovat malo.
Teraz ked pamiatkari odklepli, ze najazdove/zjazdove rampy nie su sucastou mosta a teda nie su pamiatkovo chranene je prilezitost na zmenu... otazka znie do akej miery sa bude dat nahradit pomerne velky prestupny uzol a obratisko
Nebolo by od veci popremýšľať nad zastávkou Most SNP pre 93 a ďalšie linky, tam kde sú bus pruhy. Toľko spojov ide cez Most SNP a iba minimum sa dá využiť keď človek chce ísť na nábrežie, na električky, do centra, atď...
A je to naozaj tak, že estakáde nie je NKP? Nemalo to tak byť? Zmenilo sa niečo?
A ostatní: Fakt by to tam chcelo niečo, čo by nechalo zbystriť pozornosť. Lebo tiež mám pocit, že si asi všetci myslia, že tam určite bude pripájací pruh a ten autobus rútiaci sa na mňa určite uhne. Aj keby sa v premávke malo vedieť, a nie iba myslieť si. Vidím, že nie som jediný ktorý to miesto považuje za kritické. Posledné roky som tadiaľ chodil ešte častejšie ako teraz, ale v poslednej dobe fakt oveľa častejšie prichádza k takmer-stretom. Už je to za únosnou hranicou a fakt by sa to malo začať riešiť...
Používajú sa dosť, ale slovenskí dopravní inžinieri si z nich robia insitné umenie:
Napr. na tomto mieste zostala len pravá časť, čo malo v princípe byť ako značka C4b na okrúhlej značke. Spravili z toho ale C 25 Ale aj toto je dobré v zmysle "nový dizajn, staré spôsoby": https://goo.gl/maps/rHX9Ze29YhL2
ale je tam teraz toto: https://goo.gl/maps/Xmzr4qcgvdL2
A pritom existuje univerzálnejšie riešenie - C21 o pripájaní bez pruhu, prípadne zdôraznené výkričníkom či umiestnením na tabuli Pozor...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
https://goo.gl/maps/PJYrwS1wrZ12 - Severné Macedónsko
https://goo.gl/maps/jsMVea63Jpy - Srbsko
https://goo.gl/maps/VNc1JEngRXx - Grécko