Reakcia na: Sarko #22919:
Ja som tie navesti uvadzal pre bratislavske trolejbusy, a v porovnani s tou strankou co tu niekto uviedol, sa u nas napriklad inak znaci usekovy delic.. Co sa tyka trolejbusovych vyhybiek, tak sa mi zda, ze u nas sa ten preskrtnuty obdlznik na zrusenie obmedzenia za vyhybkami tusim nedava.
Sarko
Bod 7 je návesť, ktorá ruší predošlú maximálnu dovolenú rýchlosť. Každé ďalšie návestie dovolenej maximálnej rýchlosti tiež ruší tú predošlú rýchlosť. Napr. v KE na rýchlodráhe je max. dovolená rýchlosť obmedzená návesťou na 60 km/h, ale pred železničnými výhybkami je návesť 30 km/h a za nimi znova návesť 60 km/h.
Ešte doplním bežne používanú návesť zákazu míňania a zrušenie zákazu míňania. Polovica návesti je červená a polovica zelená. Ak je červená polovica vľavo a zelená vpravo, mám prednosť pri míňaní a ak opačne, dávam prednosť míňajúcemu vozidlu. Niekedy sa nesmú míňať iba určité typy vozidiel, vtedy môže byť v spodnej časti tabuľky vpísaný biely text typu vozidla, napr. "KT8".
V KE je v praxi aj návesť s čiernym trojuholníkom hrotom dole na bielom poli a v čiernom rámčeku označuje v električkovej doprave miesto elektromagnetického prehadzovania výhybky. Na tomto mieste musí vodič stlačiť tlačidlo, ktoré nabudí cievku v elektromagnete a prejazdom nad čidlom v zemi výhybku prehodí.