Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Som sa zamyslal nad tym, ze preco DPB nepredava rocne elektrickenky ludom, ktory vyuzivaju zlavu. Dovod som nenasiel, ale jediny asi je ten, ze si chcu zarobit na tych, co maju najmenej penazi. Tak ale keby som si prepocital, ze kolko dni jazdim medzi vyprsanim platnosti a kupou novej elektricenky nacierno, tak by mi asi vyslo, ze vlastne na tom tratia oni... Totiz keby som si kupil rocnu, tak na cierno takmer vobec nejazdim.
Reakcia na: Andy #22892:

Bod 7 je návesť, ktorá ruší predošlú maximálnu dovolenú rýchlosť. Každé ďalšie návestie dovolenej maximálnej rýchlosti tiež ruší tú predošlú rýchlosť. Napr. v KE na rýchlodráhe je max. dovolená rýchlosť obmedzená návesťou na 60 km/h, ale pred železničnými výhybkami je návesť 30 km/h a za nimi znova návesť 60 km/h.

Ešte doplním bežne používanú návesť zákazu míňania a zrušenie zákazu míňania. Polovica návesti je červená a polovica zelená. Ak je červená polovica vľavo a zelená vpravo, mám prednosť pri míňaní a ak opačne, dávam prednosť míňajúcemu vozidlu. Niekedy sa nesmú míňať iba určité typy vozidiel, vtedy môže byť v spodnej časti tabuľky vpísaný biely text typu vozidla, napr. "KT8".

V KE je v praxi aj návesť s čiernym trojuholníkom hrotom dole na bielom poli a v čiernom rámčeku označuje v električkovej doprave miesto elektromagnetického prehadzovania výhybky. Na tomto mieste musí vodič stlačiť tlačidlo, ktoré nabudí cievku v elektromagnete a prejazdom nad čidlom v zemi výhybku prehodí.
Dakujem za vsetky odpovede na moje zaludne otazky. Predsa len som si este spomenul na jedno zahadne elektrickove tlacidlo: "prujezd mycim strojem". Opat sa teda pytam, co to znamena a ako vobec vyzera taky prujezd mycim strojem? Neviem si to celkom dobre predstavit,ako vyzera take umyvanie saliny 🙂
Reakcia na: pista #22915:

Alebo skús tu potvrdenku len tak zo srandy prežehliť, čo to spraví. 😃
Reakcia na: pista #22915:
Tak si to napis na kusok papieriku a ten si tam niekde pichni .... nic zlozite 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Reakcia na: Spectre #22914:
Hmm, to ja nemozem urobit, kedze mi zamestnavatel prispieva na cestovne a preto mu musim potvrdenie o zaplateni odovzdat. Potvrdenka je ale aj tak vytlacena na "termo" papieri, to by mi vydrzala jeden rok v penazenke?
Reakcia na: pista #22909:
Ja osobne to robim tak, ze si vzdy tu potvrdenku co mi da prelozim a vrazim do obalu s tramvajenkou. Potom nemam problem kedy mi konci platnost a nemusim sa trepat niekde do DPB si to ocheckovat 🙂
Reakcia na: fobust #22906:
Hehe, pekne si to napisal. Inak ten mysticky blesk je iba kratkodobe rapidne zvysenie napatia. Vrbusta by to mozno trochu koplo, ale narozdiel od toho, keby bolo v troleji 600V stale by mal vacsiu sancu rozchodit to... I ked v soku by bol asi riadnom 🙂
Reakcia na: Vladimír #22903:
Co sa tyka trolejbusu, tak vaznejsie poskodenie snad hrozi skor statickemu menicu a takym veciam - predsalen elektronike to iste vadi viac, ako smradlavym stykacom, aj ked aj elektronika sa da samozrejme urobit blbuvzdorna. Na starej odporovej kachne mozes sekcie zvarat jedna radost. Ono samotna ta iskra a sleha vznika defacto indukcnostou cesty, kadial prud ide (draty+trombelus+neviemco 🙂 ). Minimalne ti to dobre pozvara uhliky 🙂 a vyklepe vlcakov 🙂
Reakcia na: fobust #22904:
Velmi dobre vravis! Stalym zakaznikom by sa fakt mohla pokuta odpustit. Kazdy je len clovek a ma pravo zabudnut.

Ked hovoris o milej skusenosti s pracovnikmi DPB.... Vo stvrtok po ceste z FEIky do roboty som sa na Obchodnej zastavil kupit si tramvajenku, nakolko som ju mal posledny den. Okrem noveho, priestrannejsieho dizajnu ma prekvapila teta za okienkom napravo. Najprv tam stal taky yebnuty deges, ktory do nich hucal, preco mu musia menit kartu a preco by mal platit 160Sk a pod... Kupodivu mu vsetko pekne vysvetlila, s kludom... v snahe zakaznika upokojit. Ten trotel tam este chvilu nieco frflal, takze drzal okienko (kvoli nemu som potom nestihol 9ku 😞 ). Ked som presiel na radu ja, slusne som pozdravil. Teta sa na mna usmiala, pozdravila ma (!) a opytala sa, co to bude. Potom si vypitala zdvorilo (cize s pouzitim slovicka "prosim" !) danu sumu a este zdvorilejsie mi dala moju kartu a potvrdenku. Kedze tam nikto necakal, tak som sa jej este na pol minutky prihovoril a pokecali sme o tom, aky su niektori vlcaci yebnuti 🙂. Ale z celeho nakupu elektricenky som mal velmi dobry dojem - fakt sa ta pani spravala tak, ako sa patri (ako napr. ked sme boli v infokancelarii DPmB v Brne). Kiez by taki boli vsetci zamestnanci DPB.... to by sa nam cestovalo s radostou ..... 😃
Reakcia na: fobust #22904:
Hmm, to by bolo fajn, keby DPB namiesto pokuty najprv prehodnotil minulost svojho zakaznika co sa tyka kupovania elektriceniek. Ale to by muselo platit: Nas zakaznik - nas pan. :-|
Pri tomto hesle ma napadlo: Pred 2 rokmi v Batovi v Danubii som priniesol poskodene topanky 2 dni po vyprsani 6-mesacnej zaruky. Kedze bola prave sobota, predavacka mi povedala, ze mam prist v pondelok, ked tam bude veduca. V pondelok som dostal spat svoje peniaze.
Reakcia na: Vladimír #22907:
Pokial viem, tak overit platnost elektricenky je mozne na vsetkych predajnych miestach. Co je ale zle, je to, ze po pracovnom case si moze cestujuci uz len piskat a dufat, ze mu platnost este nevyprsala. 😉
Reakcia na: Vladimír #22903:
Ak ti je vzdialenost 412km privela, skus MAGLEV, to stihnes za menej ako hodinku 🙂 🙂 🙂
Reakcia na: Papyr #22890:
Tak moment... V BA je možnosť overiť si platnosť PCL iba na jednom mieste???
Reakcia na: Matthias #22894:

Okrem spominaneho trhnutia jazdou to vobec nerobi dobre elektrickej vyzbroji, nakolko ten blesk sa prenasa cez vsetky jej komponenty az do trakcneho motoru. Dalsia vec je to, ze ak by sa v nasledujucom useku pracovalo na vrchnom vedeni, tak ten vrbust, co tam prave montuje na tom parovode, by dostal kratkodobo 600 V a to by asi prijemne nebolo. 🙂
Reakcia na: Maval #22891:

Tusim to elektricky odpoji vsetky silnoprudove obvody, funguju iba pomocne 24 V. Vysvetlenie: Ked vykape prvy voz v suprave, tak zvycajne ostane 24 V OK. Tak sa iba vypne silnoprudova cast, riadiaci pult ostane zapnuty z bateriek. Suprava sa potom sama moze dostat do vozovne, bez nutnosti kuplovat. Podmienkou su dobre baterky, ale zvycajne to po vozovnu dojde skor, kym uplne vykapu. Totiz aj radic nieco zozere + straty v prenose, etc... Ked vykape zadny voz tak je to jednoduchsie. Staci ho vypnut, odbrzdit a odide to v pohode. Ale IQ niektorych vodicov je take, ze vsetko by ihned kuplovali.

Ak trepem sprostosti tak ma opravte. 🙂
Reakcia na: Papyr #22890:

Ja osobne by som navrhol, ze ak si zakaznik zabudne kupit elektricenku a pravidelne si ju kupuje (co sa da rychlo zistit z databazy), tak by mu to mali odpustit, lebo urcite to nespravil umyselne. V anglictine je na to pekny vyraz, GOODWILL (nem. KULANZ). Osobne ked v praci rozhodujem o tom, ci zakaznik dostane vymenu aj po zaruke, tak sa to snazim vzdy vyriesit, do dvoch tyzdnov od vyprsania zaruky to mozem napisat aj ja, pri dlhsom case konzultujem nadriadeneho. A viete co? Da sa to! Lenze kym si DPB zacne cenit zakaznikov, tak to potrva, lebo on ich doslova vyhana.

Ale mam velmi milu skusenost s vypravnou Krasnany. Moja mama mi povedala, ze v elektricke stratila podklady do prace. Samozrejme nevedela ani linku, poradie uz vobec nie a cislo voza jej nic nehovori. Akurat mi povedala, ze to bolo v elektricke co ide do Race (teda vypravenej z Krasnan). Zavolal som na vypravnu ET Krasnany a spytal som sa, ci tam nahodou niektory vodic nedovzdal nalez, popisal som ako vyzera. Mila pani na druhom konci telefonu ma poprosila aby som pockal, isla kuknut. Po chvilke mi oznamila, ze to tam bohuzial nemaju. Aj tak som jej podakoval za snahu. Bol som ohureny jej reakciou: "Ved na to sme tu, dufam ze sa Vam to podari najst, mozno je to niekde inde". Podakoval som sa este raz a zazelal prijemny vikend. Ta osoba to u mna vyhrala, mile vystupovanie, ochota riesit problem!, nie ako moja skusenost s predavackou ICK na Hodzovom nam. v podchode (brrr). Takze nie je vsetko take zle, ale toho dobreho je malo, resp. ludia to castokrat ani nevidia. Nakoniec sa tie podklady nasli v Tescu na Kamennom nam., kde mama tiez volala.
Čo sa týka úsekových deličov, jazdiť cez ne so zapnutou jazdou samozrejme nie je zakázané len kvôli tomu, že cestujúcim by vadilo trhnutie trolejbusom. Je to preto, že sa tým riskuje vážne poškodenie trolejbusu. Ale nič viac presnejšie napísať neviem, na to sú tu iném, fundovanejšie hlavy.
Inak, aj mne by sa zišli nejaké úvodné lekcie do sveta techniky, elektriny a pod. 🙂 Veľmi túžim sa vzdelať v tejto oblasti, no predpokladám, že na pripravované stretnutia v tomto smere sa nedostavím (412 km, predsa len trochu moc...).
Reakcia na: Maval #22889:
Neviem, nakolko je to aplikovatelne aj na bratislavsku prevadzku (vzhladom na normalizacne tendencie v minulosti mozno aj celkom dost), ale na stranke http://www.prazsketramvaje.cz/navesti.html je to celkom pekne popisane.
Reakcia na: Maval #22900:
Chodievam cez tunel denne a jedna elina ide pomaly a ina zase tak, ze sa citim aspon na chvilku ako v metre 🙂
To iste je aj v tom nestastnom obluku pri Riviere. Niektori vodici idu tade krokom a ini len slabo pribrzdia. Nechapem, preco je v tomto mieste vlastne taky prudky obluk, ked sa trat pokojne mohla strihnut blizsie k budove mestskeho uradu. :-|

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.