Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fobust #22904:
Hmm, to by bolo fajn, keby DPB namiesto pokuty najprv prehodnotil minulost svojho zakaznika co sa tyka kupovania elektriceniek. Ale to by muselo platit: Nas zakaznik - nas pan. :-|
Pri tomto hesle ma napadlo: Pred 2 rokmi v Batovi v Danubii som priniesol poskodene topanky 2 dni po vyprsani 6-mesacnej zaruky. Kedze bola prave sobota, predavacka mi povedala, ze mam prist v pondelok, ked tam bude veduca. V pondelok som dostal spat svoje peniaze.
Reakcia na: Vladimír #22907:
Pokial viem, tak overit platnost elektricenky je mozne na vsetkych predajnych miestach. Co je ale zle, je to, ze po pracovnom case si moze cestujuci uz len piskat a dufat, ze mu platnost este nevyprsala. 😉
Reakcia na: Vladimír #22903:
Ak ti je vzdialenost 412km privela, skus MAGLEV, to stihnes za menej ako hodinku 🙂 🙂 🙂
Reakcia na: Papyr #22890:
Tak moment... V BA je možnosť overiť si platnosť PCL iba na jednom mieste???
Reakcia na: Matthias #22894:

Okrem spominaneho trhnutia jazdou to vobec nerobi dobre elektrickej vyzbroji, nakolko ten blesk sa prenasa cez vsetky jej komponenty az do trakcneho motoru. Dalsia vec je to, ze ak by sa v nasledujucom useku pracovalo na vrchnom vedeni, tak ten vrbust, co tam prave montuje na tom parovode, by dostal kratkodobo 600 V a to by asi prijemne nebolo. 🙂
Reakcia na: Maval #22891:

Tusim to elektricky odpoji vsetky silnoprudove obvody, funguju iba pomocne 24 V. Vysvetlenie: Ked vykape prvy voz v suprave, tak zvycajne ostane 24 V OK. Tak sa iba vypne silnoprudova cast, riadiaci pult ostane zapnuty z bateriek. Suprava sa potom sama moze dostat do vozovne, bez nutnosti kuplovat. Podmienkou su dobre baterky, ale zvycajne to po vozovnu dojde skor, kym uplne vykapu. Totiz aj radic nieco zozere + straty v prenose, etc... Ked vykape zadny voz tak je to jednoduchsie. Staci ho vypnut, odbrzdit a odide to v pohode. Ale IQ niektorych vodicov je take, ze vsetko by ihned kuplovali.

Ak trepem sprostosti tak ma opravte. 🙂
Reakcia na: Papyr #22890:

Ja osobne by som navrhol, ze ak si zakaznik zabudne kupit elektricenku a pravidelne si ju kupuje (co sa da rychlo zistit z databazy), tak by mu to mali odpustit, lebo urcite to nespravil umyselne. V anglictine je na to pekny vyraz, GOODWILL (nem. KULANZ). Osobne ked v praci rozhodujem o tom, ci zakaznik dostane vymenu aj po zaruke, tak sa to snazim vzdy vyriesit, do dvoch tyzdnov od vyprsania zaruky to mozem napisat aj ja, pri dlhsom case konzultujem nadriadeneho. A viete co? Da sa to! Lenze kym si DPB zacne cenit zakaznikov, tak to potrva, lebo on ich doslova vyhana.

Ale mam velmi milu skusenost s vypravnou Krasnany. Moja mama mi povedala, ze v elektricke stratila podklady do prace. Samozrejme nevedela ani linku, poradie uz vobec nie a cislo voza jej nic nehovori. Akurat mi povedala, ze to bolo v elektricke co ide do Race (teda vypravenej z Krasnan). Zavolal som na vypravnu ET Krasnany a spytal som sa, ci tam nahodou niektory vodic nedovzdal nalez, popisal som ako vyzera. Mila pani na druhom konci telefonu ma poprosila aby som pockal, isla kuknut. Po chvilke mi oznamila, ze to tam bohuzial nemaju. Aj tak som jej podakoval za snahu. Bol som ohureny jej reakciou: "Ved na to sme tu, dufam ze sa Vam to podari najst, mozno je to niekde inde". Podakoval som sa este raz a zazelal prijemny vikend. Ta osoba to u mna vyhrala, mile vystupovanie, ochota riesit problem!, nie ako moja skusenost s predavackou ICK na Hodzovom nam. v podchode (brrr). Takze nie je vsetko take zle, ale toho dobreho je malo, resp. ludia to castokrat ani nevidia. Nakoniec sa tie podklady nasli v Tescu na Kamennom nam., kde mama tiez volala.
Čo sa týka úsekových deličov, jazdiť cez ne so zapnutou jazdou samozrejme nie je zakázané len kvôli tomu, že cestujúcim by vadilo trhnutie trolejbusom. Je to preto, že sa tým riskuje vážne poškodenie trolejbusu. Ale nič viac presnejšie napísať neviem, na to sú tu iném, fundovanejšie hlavy.
Inak, aj mne by sa zišli nejaké úvodné lekcie do sveta techniky, elektriny a pod. 🙂 Veľmi túžim sa vzdelať v tejto oblasti, no predpokladám, že na pripravované stretnutia v tomto smere sa nedostavím (412 km, predsa len trochu moc...).
Reakcia na: Maval #22889:
Neviem, nakolko je to aplikovatelne aj na bratislavsku prevadzku (vzhladom na normalizacne tendencie v minulosti mozno aj celkom dost), ale na stranke http://www.prazsketramvaje.cz/navesti.html je to celkom pekne popisane.
Reakcia na: Maval #22900:
Chodievam cez tunel denne a jedna elina ide pomaly a ina zase tak, ze sa citim aspon na chvilku ako v metre 🙂
To iste je aj v tom nestastnom obluku pri Riviere. Niektori vodici idu tade krokom a ini len slabo pribrzdia. Nechapem, preco je v tomto mieste vlastne taky prudky obluk, ked sa trat pokojne mohla strihnut blizsie k budove mestskeho uradu. :-|
Andy: vdaka za vycerpavajuci vyklad tych znaciek,hned sa mi bude lepsie spavat. Ak vsak tie znacky znamenaju to co hovoris, tak potom by sa teda tunelom malo jazdit rychlostou 10 kmh . Realita je vsak obycajne taka, ze sa ticho modlievam,aby sme v plnej rychlosti po najazde na tie zlomene kolaje neboli katapultovani do toho vysokotlakoveho potrubia 😞
Reakcia na: Andy #22892:
Preciarknuty stvorcek zrejme bude zrusenie rychlostneho obmedzenia. Ale na tuto otazku by ti ako velky znalec dopravy asi najlepsie odpovedala rychlikova laminatka 😃
Reakcia na: Matthias #22893:
Mail je napr. spectre@imhd.sk ... neviem, co ti na tom nefunguje 🙂 🙂. Neviem si vysvetlit, preco ti to nejde. Preistotu skusaj este raz.

Co sa tyka fotografii, samozrejme, moze prispiet hocikto. Avsak fotky musia splnat iste zakladne kvalitativne parametre, aby nedegradovali uroven stranky. Netreba teda cakat, ze ti uverejnime 100% fotiek. Len tie velmi pekne (alebo velmi zaujimave 🙂 ). Ak mas pekne fotky, kazdopadne sa ozvi, nieco urcite vyberieme...
Reakcia na: Matthias #22896:
No proste to trhne trolejbusom... Moze to byt neprijemne pre cestujucich ktori stoja a nedrzia sa...
Ja som clenom laickej verejnosti, takze mozes byt trochu konkretnejsi?
Reakcia na: Matthias #22894:
Ciste teoreticky a ciste prakticky to trochu trhne jazdou, a stava sa to velmi casto...
Reakcia na: Andy #22892:
Co sa presne stane, ak prejdes cez usekovy delic so zapnutou jazdou? Ciste teoreticky.
Caf Spectre, mal by som taku otazocku. Ako je to u vas s tvorbou fotografii? Prispiet moze hocikto?
Inak, mam mensie problemy s Tvojim mailom- ak by si napisal presnu adresu, vycaris usmev na mojej tvari.
Reakcia na: Maval #22889:
No z mojich pozorovani(bez zaruky) to je takto:
1. Pismeno V - zltobiela tabulka - prejazd cez dialkovu rozbiehavu vyhybku, zbiehavu vyhybku, alebo krizenie len s vypnutou jazdou
2. Pismeno Z - zltobiela tabulka - prejazd cez dialkovu rozbiehavu vyhybku, zbiehavu vyhybku alebo krizenie so zapnutou alebo vypnutou jazdou
3. Cierny trojuholnik v ciernom obdlzniku - pred miestne stavanou vyhybkou - trojuholnik vyjadruje smer, na ktory je vyhybka prehodena standardne, teda vodic prechadza do toho s vypnutou jazdou, do druheho so zapnutou
4. Styri kruzky v obdlzniku - usekovy delic, prejazd s vypnutou jazdou
5. Cislo - zltobiela tabulka - maximalna prejazdna rychlost cez vyhybku, krizenie, alebo nejaky zvlastny usek, napr. pod nadjazdom
6. Cerveny obdlznik - zakaz vjazdu na trolejovu stopu
7. Prieciarknuty stvorcek - netusim co to je 🙂

doplne ma ak nieco chyba. pripadne viete bod 7 🙂
Este jedna vec mi dnes neda spat 🙂. Aku funkciu ma ten vypinac s popisom "nudzova jazda" v starych elektrickach . Len mi nepovedzte,ze sa po zapnuti salina rozbehne na baterie 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.