Slovak Lines zacal do autobusov nasadzovat nove pokladne (zatial ich ma mensina vozidiel). Pozitivne je najma ze sa im konecne podarilo vyrazne zrychlit citanie a zapis dat na karte, takze odbavenie konecne prebieha ako ma s priblizne pol sekundou od prilozenia karty po tlac listka (a to aj pri prestupe s eCL, ktory je na starych pokladniach tragicky a caka sa aj niekolko sekund). Pokladne su vybavene aj citackou 2D kodov, hoci neviem ci ju uz pre mobilne listky vyuzivaju.
Zial ale nevyuzili prilezitost na vyraznejsie funkcne zmeny, takze odbavovanie prebieha rovnako nemozne ako doteraz (vratane milovanych nulovych listkov). Zaroven nove pokladne pouzivaju iny druh papiera, uz nejde o nejaky cistopis, ale obycajny biely lahky papier - rovnaky listok ako to tlaci by som si doma na pocitaci vyrobil za 5 minut, takze som zvedavy ako chcu riesit bezpecnost. Ono to totiz moze stacit pre SADky kde listok plati len na spoji kde bol vydany, ale v prestupnom systeme by doklady bez akehokolvek bezpecnostneho prvku fakt existovat nemali (nie ze by stare listky boli terno, ale aspon boli na niecom oficialnom).
Zial ale nevyuzili prilezitost na vyraznejsie funkcne zmeny, takze odbavovanie prebieha rovnako nemozne ako doteraz (vratane milovanych nulovych listkov). Zaroven nove pokladne pouzivaju iny druh papiera, uz nejde o nejaky cistopis, ale obycajny biely lahky papier - rovnaky listok ako to tlaci by som si doma na pocitaci vyrobil za 5 minut, takze som zvedavy ako chcu riesit bezpecnost. Ono to totiz moze stacit pre SADky kde listok plati len na spoji kde bol vydany, ale v prestupnom systeme by doklady bez akehokolvek bezpecnostneho prvku fakt existovat nemali (nie ze by stare listky boli terno, ale aspon boli na niecom oficialnom).
810zssk
Inak by som zaroven nesuhlasil s tezou ze spoje mimo spicky su "nie bonitne". To je 2D myslenie. Realne je dostupnost verejnej dopravy klucova pre jej atraktivitu a teda aj potencialnu ziskovost. Preto napr. Slovak Lines dlhe roky jazdi o polnoci z letiska VIE do Bratislavy, hoci na zaklade celeho radu skusensoti verim ze ten spoj sam o sebe nie je ziskovy - ale jeho existencia pomaha dostat ludi do verejnej dopravy. Niekedy sa oplati prevadzkovat spoje kde variabilne naklady su nizsie ako trzba, lebo hoci spoj ako taky je "stratovy", linke ako celku to pomaha. To je aj pripad 901ky, kde existencia celodennej obsluhy pomaha dostat linku ako celok do zisku, aj ked to znamena prevadzku niekolkych spojov ktore individualne ziskove nie su.