Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia magistrátu ohľadne plánovanej obnovy vozového parku: "DPB a.s., v súčasnosti plánuje vypísať verejnú obchodnú súťaž na obstaranie 35 kusov vysokokapacitných kĺbových autobusov v dĺžke do 18,75m a 4 ks mini-busov v dĺžke do 8m.

Na financovanie nákupu týchto 39 vozidiel plánuje DPB využiť dotačné mechanizmy EÚ. DPB po úspešnom ukončení procesu verejného obstarávania plánuje v roku 2019 uchádzať sa o úverové prostriedky (poprípade aj dotačné z EÚ) a pokračovať v obnove autobusového vozového parku podľa aktuálnej potreby a skladby výpravy.

DPB, a.s. sa v najbližšej budúcnosti bude usilovať o obstaranie cca 30 ks nových električiek, financovaných prostredníctvom Eurofondov."
Reakcia na: Solider #227156:
Presne tak to aj je bohužiaľ. Aj o poslancoch aj o výprave
Reakcia na: mathre #227139:
Tak ten list zahoďte do koša a odkážte im, že peniaze dostanú iba na nový 100% nízkopodlažný autobus. Ale zase, podľa toho, čo píšeš, to skôr vyzerá na pár iniciatívnych poslancov a totálne apatický a ignorujúci zvyšok, ktorý nič nezaujíma. Minimálne to obchádzanie zo strany SADky víkendovou výpravou, aby vypravovaním kutáčových Vrakos ušetrili 70 litrov nafty ?
Reakcia na: Richard Ščepko #227132:
Ak mesto dopravcovi pri kúpe nových vozidiel len prispieva formou zvýšenej úhrady za výkony vo verejnom záujme, potom sa ťažko domáhať vlastníctva k predmetným veciam, ak v kúpnej zmluve na konkrétne vozidlá nebolo dohodnuté, že sa veci nadobúdajú do podielového spoluvlastníctva, prípadne to, že po určitej dobe bude mať na vec mesto ako objednávateľ predkupné právo. V zmluve medzi mestom a dopravcom sa predsa dopravca zaväzuje za dohodnutých podmienok poskytovať určité služby objednávateľovi a objednávateľ má právo, aby sa tieto podmienky plnili, ich plnenie kontrolovať a neplnenie sankcionovať. Teda logicky sa stáva vlastníkom vozidiel ich obstarávateľ (ergo v tomto prípade súkromný dopravca), ktorý poskytuje vymienené služby. Náklady na obstaranie a prevádzku nových vozidiel je oprávnený premietnuť do vyššej dotácie v rámci výkonov vo verejnom záujme. To však nijako nezakladá vlastníctvo mesta k veci, keďže mesto si objednáva iba konečnú službu s novými vozidlami.

Z uvedeného vyplýva, že je rizikom súkromného dopravcu, aké vozidlá si na plnenie zmluvy zaobstará, aké bude používať a čo s nimi bude robiť. Preto mi príde akosi zbytočné, že sa poslanci na komisii dohadujú o tom, aké vozidlo si vyberú, pretože na to nemajú žiadny dosah. Jedinú reálnu právomoc, ktorou disponujú, je nastavenie zmluvy medzi dopravcom a mestom tak, aby sa pre každú linku definovalo, aké druhovo určené vozidlo bude premávať na ktorej linke a aké budú druhovo určené autobusy, ktoré bude dopravca povinný pre plnenie zmluvy zabezpečiť. Low entry autobusom sa dá vyhnúť uplatnením podmienky 100% nízkopodlažnosti na štandardný počet dverí v mestskom prevedení a počtu miest na sedenie prístupných z nízkej podlahy. Pokiaľ ide o Citelis 18M, ak ho zmluvne mesto nevyžaduje v nasadení na akejkoľvek linke, tak tiež je to ťažko vymožiteľné.

A odpoveď na otázku, či Crossway alebo Urbanway, tak ani jedno z toho. Myslím si, že Iveco by sa za to, čo dodalo v ostatných rokoch, malo minimálne hanbiť.
Reakcia na: ceres #227152:
Zatial nie.
Na Trnavskom myte ohradili cestovne poriadky, tak som volal na DPB, a vraj v pripade presunutia zastavky, teda na prenosne oznacniky sa nesadzaju CP.

Oni su debili alebo debili?
Reakcia na: 810zssk #227151:
Do Petržalky už jazdí všetko len dvojsystémové?
Reakcia na: MatejBA #227150:
Fundamentalny problem je ze ZSSK a MDV ziju vo svete kde hodinovy interval je uplne uzasny a vsetci z neho maju spadnut na zadok. Kym sa toto nezmeni tak tomu velke sance nedavam ani keby si postavili zastavku na Namesti SNP, v bratislavskej aglomeracii to nie je dost dobre. Lebo je fajn ze vlak ma odvezie za 20 minut, len co z toho ked nan cakam priemerne 30 minut (resp. kvoli nemu v cieli som o pol hodinu skor nez potrebujem).

Kazdopadne je velky fail ze sa pri stavbe elektricky do Petrzalky nemyslelo na prestupny uzol pri Relaxxe. Teraz by ho uz dostavat bolo dost narocne a samozrejme pesi presun na elektricku na Farskeho nikto absolvovat nebude. Pritom zastavka priamo nad zeleznicou by bola luxus - idealna konecna pre vlaky z Viedne.
Reakcia na: 810zssk #227149:
Ze? ?

Ale zas keby zriadili Farskeho/Bosakova (rozumny prestup na L95), UNS a Ruzinov, mozno by tych ciest bolo aj 600-700 🙂
Reakcia na: MatejBA #227148:
„Z hlavnej stanice chodia preplnené, z Petržalky je prázdny. Až priveľmi prázdny,“ dozvedáme sa od výpravcu. Na najväčšie bratislavské sídlisko pritom podľa prieskumu magistrátu z Vajnôr smeruje 422 ciest denne. Vlak nikoho z nich neláka, hoci ide o jedinú alternatívu voči cestnej doprave. Nevyhovuje im najmä frekvencia spojov raz za hodinu.

Som ŠOKOVANÝ ???
Reakcia na: Gregus #227146:
Túto pochvalu adresuj aj Dopravnému podniku, aby ho prípadne pochválili/ocenili. Odtiaľto sa o tom nedozvedia, nie sú to ich stránky.
Pochvala vodičovi autobusu č. 95 dnes (25.7.2018) s odchodom zo zastávky Topolčianska 10:14 smer Vyšehradská (č. spoja 1056). Vykázal opitú pani slušne z autobusu. Určite si zaslúži ocenenie, málokedy sa to vidí.

Peťo Gregor
Reakcia na: MatejBA #227141:
Skôr je to asi o prístupe mesta ako objednávateľa ako o SADistoch. Na to by vedel asi lepšie Richard Ščepko odpovedať.
Reakcia na: Mike #227142:
Áno, to by bolo riešenie, avšak by si za to mesto zaplatilo. U nás sa berú ako NP vozy aj tie LEčkové Crossy a tým pádom všetky garantované spoje vyjazdia s nimi. Zbytok garantovaný nie je.
Reakcia na: Solider #227130:
Samozrejme. Pri starom type zmlúv, na ktoré sa nevzťahuje "nariadenie 1370" je investícia do vozidlového parku oprávneným nákladom dopravcu, ktorý sa premieta do vyúčtovania objednávateľovi.
Reakcia na: MatejBA #227141:
Ale to môže aj mesto. Schváliť až také CP na MHD pre víkendy, kde bude dostatok garantovaných NP spojov...
Reakcia na: mathre #227139:
SADisti sa fakt nezapru...
Reakcia na: MatejBA #227133:
To je však v našej SADke nemožné, nakoľko tá hromadne nakupuje vozy od IVECA a to sa nezmení.

Sadka, respektíve mesto sa pohrávali s myšlienkou kúpiť buď CNG alebo elektriku/hybrid, čo sa však prejavilo pri jednom voze ako totálny nezmysel. Pre CNG nemajú plničku a budovať infraštruktúru pre jeden elektrický autobus je totálny nezmysel.

V prejednávanom dokumente sa komisia zhodla, že sa kúpi naftový Urbanway a v liste na schválenie od SADky zrazu prišiel Crossway.

V podstate sa u nás rieši to, že Crossway LE je koncepčne nevyhovujúci na prevádzku v MHD vzhľadom na skúsenosti s vozmi ktoré máme.

Na druhej strane sa u nás pokiaľ netreba nevypravujú ani Citelisy a kĺbaky s automatom kvôli vyššej spotrebe a tak napríklad cez víkendy jazdia miesto 6 odstavených Citelisov v garáži staré vysoké B952E, to je obraz krajského mesta.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.