Reakcia magistrátu ohľadne plánovanej obnovy vozového parku: "DPB a.s., v súčasnosti plánuje vypísať verejnú obchodnú súťaž na obstaranie 35 kusov vysokokapacitných kĺbových autobusov v dĺžke do 18,75m a 4 ks mini-busov v dĺžke do 8m.
Na financovanie nákupu týchto 39 vozidiel plánuje DPB využiť dotačné mechanizmy EÚ. DPB po úspešnom ukončení procesu verejného obstarávania plánuje v roku 2019 uchádzať sa o úverové prostriedky (poprípade aj dotačné z EÚ) a pokračovať v obnove autobusového vozového parku podľa aktuálnej potreby a skladby výpravy.
DPB, a.s. sa v najbližšej budúcnosti bude usilovať o obstaranie cca 30 ks nových električiek, financovaných prostredníctvom Eurofondov."
Tak ten list zahoďte do koša a odkážte im, že peniaze dostanú iba na nový 100% nízkopodlažný autobus. Ale zase, podľa toho, čo píšeš, to skôr vyzerá na pár iniciatívnych poslancov a totálne apatický a ignorujúci zvyšok, ktorý nič nezaujíma. Minimálne to obchádzanie zo strany SADky víkendovou výpravou, aby vypravovaním kutáčových Vrakos ušetrili 70 litrov nafty ?
Ak mesto dopravcovi pri kúpe nových vozidiel len prispieva formou zvýšenej úhrady za výkony vo verejnom záujme, potom sa ťažko domáhať vlastníctva k predmetným veciam, ak v kúpnej zmluve na konkrétne vozidlá nebolo dohodnuté, že sa veci nadobúdajú do podielového spoluvlastníctva, prípadne to, že po určitej dobe bude mať na vec mesto ako objednávateľ predkupné právo. V zmluve medzi mestom a dopravcom sa predsa dopravca zaväzuje za dohodnutých podmienok poskytovať určité služby objednávateľovi a objednávateľ má právo, aby sa tieto podmienky plnili, ich plnenie kontrolovať a neplnenie sankcionovať. Teda logicky sa stáva vlastníkom vozidiel ich obstarávateľ (ergo v tomto prípade súkromný dopravca), ktorý poskytuje vymienené služby. Náklady na obstaranie a prevádzku nových vozidiel je oprávnený premietnuť do vyššej dotácie v rámci výkonov vo verejnom záujme. To však nijako nezakladá vlastníctvo mesta k veci, keďže mesto si objednáva iba konečnú službu s novými vozidlami.
Z uvedeného vyplýva, že je rizikom súkromného dopravcu, aké vozidlá si na plnenie zmluvy zaobstará, aké bude používať a čo s nimi bude robiť. Preto mi príde akosi zbytočné, že sa poslanci na komisii dohadujú o tom, aké vozidlo si vyberú, pretože na to nemajú žiadny dosah. Jedinú reálnu právomoc, ktorou disponujú, je nastavenie zmluvy medzi dopravcom a mestom tak, aby sa pre každú linku definovalo, aké druhovo určené vozidlo bude premávať na ktorej linke a aké budú druhovo určené autobusy, ktoré bude dopravca povinný pre plnenie zmluvy zabezpečiť. Low entry autobusom sa dá vyhnúť uplatnením podmienky 100% nízkopodlažnosti na štandardný počet dverí v mestskom prevedení a počtu miest na sedenie prístupných z nízkej podlahy. Pokiaľ ide o Citelis 18M, ak ho zmluvne mesto nevyžaduje v nasadení na akejkoľvek linke, tak tiež je to ťažko vymožiteľné.
A odpoveď na otázku, či Crossway alebo Urbanway, tak ani jedno z toho. Myslím si, že Iveco by sa za to, čo dodalo v ostatných rokoch, malo minimálne hanbiť.
Fundamentalny problem je ze ZSSK a MDV ziju vo svete kde hodinovy interval je uplne uzasny a vsetci z neho maju spadnut na zadok. Kym sa toto nezmeni tak tomu velke sance nedavam ani keby si postavili zastavku na Namesti SNP, v bratislavskej aglomeracii to nie je dost dobre. Lebo je fajn ze vlak ma odvezie za 20 minut, len co z toho ked nan cakam priemerne 30 minut (resp. kvoli nemu v cieli som o pol hodinu skor nez potrebujem).
Kazdopadne je velky fail ze sa pri stavbe elektricky do Petrzalky nemyslelo na prestupny uzol pri Relaxxe. Teraz by ho uz dostavat bolo dost narocne a samozrejme pesi presun na elektricku na Farskeho nikto absolvovat nebude. Pritom zastavka priamo nad zeleznicou by bola luxus - idealna konecna pre vlaky z Viedne.
„Z hlavnej stanice chodia preplnené, z Petržalky je prázdny. Až priveľmi prázdny,“ dozvedáme sa od výpravcu. Na najväčšie bratislavské sídlisko pritom podľa prieskumu magistrátu z Vajnôr smeruje 422 ciest denne. Vlak nikoho z nich neláka, hoci ide o jedinú alternatívu voči cestnej doprave. Nevyhovuje im najmä frekvencia spojov raz za hodinu.
Pochvala vodičovi autobusu č. 95 dnes (25.7.2018) s odchodom zo zastávky Topolčianska 10:14 smer Vyšehradská (č. spoja 1056). Vykázal opitú pani slušne z autobusu. Určite si zaslúži ocenenie, málokedy sa to vidí.
Áno, to by bolo riešenie, avšak by si za to mesto zaplatilo. U nás sa berú ako NP vozy aj tie LEčkové Crossy a tým pádom všetky garantované spoje vyjazdia s nimi. Zbytok garantovaný nie je.
Samozrejme. Pri starom type zmlúv, na ktoré sa nevzťahuje "nariadenie 1370" je investícia do vozidlového parku oprávneným nákladom dopravcu, ktorý sa premieta do vyúčtovania objednávateľovi.
To je však v našej SADke nemožné, nakoľko tá hromadne nakupuje vozy od IVECA a to sa nezmení.
Sadka, respektíve mesto sa pohrávali s myšlienkou kúpiť buď CNG alebo elektriku/hybrid, čo sa však prejavilo pri jednom voze ako totálny nezmysel. Pre CNG nemajú plničku a budovať infraštruktúru pre jeden elektrický autobus je totálny nezmysel.
V prejednávanom dokumente sa komisia zhodla, že sa kúpi naftový Urbanway a v liste na schválenie od SADky zrazu prišiel Crossway.
V podstate sa u nás rieši to, že Crossway LE je koncepčne nevyhovujúci na prevádzku v MHD vzhľadom na skúsenosti s vozmi ktoré máme.
Na druhej strane sa u nás pokiaľ netreba nevypravujú ani Citelisy a kĺbaky s automatom kvôli vyššej spotrebe a tak napríklad cez víkendy jazdia miesto 6 odstavených Citelisov v garáži staré vysoké B952E, to je obraz krajského mesta.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kotlár
Na financovanie nákupu týchto 39 vozidiel plánuje DPB využiť dotačné mechanizmy EÚ. DPB po úspešnom ukončení procesu verejného obstarávania plánuje v roku 2019 uchádzať sa o úverové prostriedky (poprípade aj dotačné z EÚ) a pokračovať v obnove autobusového vozového parku podľa aktuálnej potreby a skladby výpravy.
DPB, a.s. sa v najbližšej budúcnosti bude usilovať o obstaranie cca 30 ks nových električiek, financovaných prostredníctvom Eurofondov."