Reakcia magistrátu ohľadne plánovanej obnovy vozového parku: "DPB a.s., v súčasnosti plánuje vypísať verejnú obchodnú súťaž na obstaranie 35 kusov vysokokapacitných kĺbových autobusov v dĺžke do 18,75m a 4 ks mini-busov v dĺžke do 8m.
Na financovanie nákupu týchto 39 vozidiel plánuje DPB využiť dotačné mechanizmy EÚ. DPB po úspešnom ukončení procesu verejného obstarávania plánuje v roku 2019 uchádzať sa o úverové prostriedky (poprípade aj dotačné z EÚ) a pokračovať v obnove autobusového vozového parku podľa aktuálnej potreby a skladby výpravy.
DPB, a.s. sa v najbližšej budúcnosti bude usilovať o obstaranie cca 30 ks nových električiek, financovaných prostredníctvom Eurofondov."
Na financovanie nákupu týchto 39 vozidiel plánuje DPB využiť dotačné mechanizmy EÚ. DPB po úspešnom ukončení procesu verejného obstarávania plánuje v roku 2019 uchádzať sa o úverové prostriedky (poprípade aj dotačné z EÚ) a pokračovať v obnove autobusového vozového parku podľa aktuálnej potreby a skladby výpravy.
DPB, a.s. sa v najbližšej budúcnosti bude usilovať o obstaranie cca 30 ks nových električiek, financovaných prostredníctvom Eurofondov."
mathre
Sadka, respektíve mesto sa pohrávali s myšlienkou kúpiť buď CNG alebo elektriku/hybrid, čo sa však prejavilo pri jednom voze ako totálny nezmysel. Pre CNG nemajú plničku a budovať infraštruktúru pre jeden elektrický autobus je totálny nezmysel.
V prejednávanom dokumente sa komisia zhodla, že sa kúpi naftový Urbanway a v liste na schválenie od SADky zrazu prišiel Crossway.
V podstate sa u nás rieši to, že Crossway LE je koncepčne nevyhovujúci na prevádzku v MHD vzhľadom na skúsenosti s vozmi ktoré máme.
Na druhej strane sa u nás pokiaľ netreba nevypravujú ani Citelisy a kĺbaky s automatom kvôli vyššej spotrebe a tak napríklad cez víkendy jazdia miesto 6 odstavených Citelisov v garáži staré vysoké B952E, to je obraz krajského mesta.