Tak to prrr, SOR NS12 je teda podobna hrkalka ako Urbanway a nohy pre teba s 180+ tiez ziadna slava. NB12 su podla na v tomto slusne urobene, mozno tu palivovu nadrz napchat inam a doplnit rad sedadiel za sofera "do stvorky" ako maju NB18.
Ale ako cestujuci mozem povedat svoj dojem, ze Urbanway sice vypada na prvy pohlad pekne, ale strasne to tam trieska, pre vyssich ludi (cca nad 180cm) byva na mnohych sedackach malo miesta na nohy a relativne casto ich vidim niekde po ceste (ked jazdim linkami L80 a L99 v Bratislave) odstavene s nejakou poruchou. Cize mozno nebudu uplne "koser".
Stare Tedomy, ktore som hore v linku poslal, su asi tak stare ako stare Citelisy. A subjektivne by som povedal, ze su na tom lepsie ako Citelisy napriek mnohym nedostatkom, co tie vozidla maju. Ak uz tak radsej brat hocico ine, napriklad Solaris, SOR NS12, Mercedes, MAN, atd.
Zmluva so SAD skončí tuším v roku 2022 a nechceli sme, aby vozidlo zostalo aj po skončení majetkom SAD Trenčín (ako je tomu teraz). Zároveň pri predĺžení zmluvy so SAD bolo zakotvené, aby napr. opravy od určitej sumy muselo byť schválené mestom. Presné čísla už z pamäti neviem, musel by som pozrieť do zmluvy. Preto som sa pýtal na skúsenosti, keďže vozidlo by malo jazdiť v meste aj po výbere nového (starého?) partnera.
Ja viem, je to len jedno vozidlo. Ale v Trenčíne sa napríklad po cca 2 rokoch podarilo spojazdniť Citelis 18M, ktorý hnil vedľa Ikarusu v areály SADky. Takže "žijeme" akoukoľvek obnovou o niečo viac ? . Každopádne chcem mať aj argumenty, keď príde oficiálne stanovisko. Predsa len, ide o verejný záujem.
Vodiči sem prispievajú, ale aj tak by napísali maximálne toľko, že Urbanway je vlastne pokračovateľ typu Citelis (ako písal S499.1023 predo mnou), a to aj čo sa týka porúch a iných neduhov. Možno tam dali akurát o málo výkonnejšie radiátory.
Ved vsetko hrkotalo uz od ery Citybusov, mozno aj skor ako pise S499.1023. To je jednoducho hrkotaci interier bez nejakych gumovych tesneni.
Rovnako hrkocu aj stare NB18 , no nove od rolu 2014 uz nehrkoci, kedze je ten strop znacne inak rieseny/tesneny.
Existujú samozrejme mnohé lepšie NP vozidlá ako Urbanway (napr. aj mohutne hejtovaný SOR, Solária Urbino, MAN Lion's City, Mercedes Citaro aj sociálnejšie Conecto) ale predpokladal som, že voľba padla na Iveco kvôli známej afinite SAD TN k dovozcovi tejto značky.
Francúzske vozidlá zväčša nepôsobia dojmom, že by pri návrhu bolo veľmi prihliadané na praktickosť údržby interiéru, ale beztak by ma zaujímalo, nakoľko môže za to rozpadávanie sa u nás neúdržba vozidiel ako takých...
Pýtal som sa preto, keďže SAD Trenčín zhorel jeden Crossway 12M minulý rok a na Finančnej a majetkovej komisii sme riešili alternatívy náhrady za toto vozidlo. Predmetom debaty a aj v podkladoch od úradníkov z mesta bol Urbanway 12M. Naceňovali sa verzie diesel, elektro, hybrid.
Ako poslancom nám pred pár dňami poslali návrh dodatku so SAD Trenčín, kde však je spomínaný Crossway 12M. Na náš podnet (trenčianskej časti iMHD) to aktuálne preverujú a dodatok podpísaný ešte nebol. Oficiálne stanovisko zatiaľ nemám. Preto som chcel vedieť aj takouto cestou, či nakoniec Crossway nie je vhodnejšou alternatívou. Aj keď minimálne nízkopodlažnosť vozidla je nepopierateľná.
Preto ma zaujímala skúsenosť s Urbanwaymi v Bratislave. Ale neviem, či tu napr. vodiči DPB nemajú zakázané prispievať. Každopádne ďakujem aj za takýto postreh!
Podľa informácií na ich stránke bola zrušená ku dňu 30.04.2018. Nedávno som šiel s Arrivou Trnava do Senice a vodič (očividne dobre informovaný) vysvetľoval zmätenej cestujúcej na Patrónke, že Skand už do/z BA nepremáva, ale informoval ju o nejakej alternatíve čo jazdí Arriva Trnava (asi to, čo spomínaš v druhom odseku)... Tú linku som zopárkrát využil na trase BA - Lakšárska Nová Ves / Studienka, lebo bolo to pre mňa rýchlejšie a výhodnejšie, ako ísť prestupom cez Malacky.
Ja mam s Urbanwaymi takuto skusenost. Cely autobus sa isiel rozsypat, ale nastastie pet-flase, vreckovky, sacky, cigaretove krabicky, handry to drzia na mieste.
Kedy bola zrušená dlhoročná linka dopravcu SKAND Skalica na trase "Bratislava - Malacky - Studienka - Holíč - Skalica"? ? Pamätám si, že bola vedená ako diaľková (tuším vyššie cestovné oproti výmeru Trnavského kraja a hlavne rozsah zliav bol menší - napr. dôchodcovia nad 70 rokov mali zľavu okolo 50 %. Napriek tomu to po diaľnici niektorí cestujúci používali ako rýchle spojenie "Bratislava - Malacky".
Zaujímavé, že Arriva Trnava aj naďalej ide po časti tej trasy na linke "Bratislava - Šaštín Stráže". Do Šaštína je to podobný (ne)súbeh s vlakmi ako do Holíča a Skalice.
Takže ak dobre rátam, po Bratislave nám v súčasnosti na dotovaných linkách jazdia nezaintegrovaní dopravcovia - majú minimálne dve zastávky v Bratislave aspoň v jednom smere: Arriva Trnava, SAD Dunajská Streda a SAD Trenčín. [Iba SAD Dunajská Streda oficiálne umožňuje prepravu cestujúcich v rámci Bratislavy za ich kilometrickú tarifu].
No moja skúsenosť s Urbanwaymi 10,5 M ako skúsenosť cestujúceho je, že dosť hrkajú a aj keď sú nové miestami si myslím že sa rozsypú ? Najmä tie biele časti nad oknami na ktorých sú aj reklamné panely (neviem ako sa to volá) Ale klíma v nich zatiaľ vždy išla a dizajn sa mne osobne celkom páči
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider