Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Slemo #226630:
Lebo zodpovednym osobam na ich modelovom kolajisku 1:1 jedno povinne zastavenie stacilo. ? ?
Reakcia na: david1 #226629:
Nespominalo sa tu minule, ze to je kvoli Kosiciam, ci comu a ze je to 0,16667 vymysel?
Reakcia na: david1 #226629:
Dakujem za odpoved, este jedna otazkocka - opacnym smerom je tiez klesanie na krizovatku farskeho, tam uz nie je taky strmy kopec, alebo preco tam nie je tiez povinna skuska brz ?
Reakcia na: Slemo #226628:
Povinná skúška magnetických bŕzd pred klesaním do križovatky.
Ahojte, zaujimalo by ma, preco vzdy zastavia elektricky na starom moste - smer na Safko, vdaka za odpoved ?
Reakcia na: S499.1023 #226624:
Na zaklade toho, ze ta technologia je momentalne k dispozicii. Ak nebude podporená nákupmi, tak sa ďalej rozvíjať nebude.

https://tech.sme.sk/c/20848913/vyvija-baterie-buducnosti-prvy-prototyp-by-sme-mohli-mat-do-konca-roka.html
Reakcia na: Ámos #226617:
Proterra už dodáva autobusy do Európy?
Reakcia na: Ámos #226621:
A na základe čoho usudzuješ, že práve teraz dozrel čas na to, opustiť konské provozy vo forme autobusov a parné stroje vo formě trolejbusov a vrhnúť sa na najmodernejšie elektrobusy?
Reakcia na: Ámos #226617:
Je to aspoň taký trhák ako Tesla?
Reakcia na: osky #226619:
V čom je rozdiel okrem červeno - krémového náteru a spriahadla +GF+ - Sècheron, podľa ktorého môžeme neomylne identifikovať ex-pražský voz (8639)?
Reakcia na: Valec #226620:
Myslis si, ze plynova plnicka a cerpacia stanica nepotrebuje revizie?
Stav, kedy sa da zaratat asi neexistuje.
Kebyze pri kazdej investicii ratame, ze existujuce zariadenia su uz nakupene/splatene, tak dodnes jazdime na parnych strojoch a konskych povozoch.
Reakcia na: Ámos #226617:
Áno, pri kúpe 250. elektrobusu už nebudem potrebovať aj nabíjaciu stanicu a tým mi môže klesnúť cena vozidla v ktorej je dnes stanica započítaná. Ale predpokladám, že tá stanica bude potrebovať údržbu, revízie.... a tie by som mal tiež niekde zohľadniť.

Lebo pri nafťáku/plyňáku čerpaciu stanicu/plničku mám a zrejme ju budem potrebovať až do doby, kedy nevyradím posledný takýto voz.
Reakcia na: birch #226616:
Či zohľadniť dotáciu je na zvážení. Ide o to, či chceme porovnať skutočné náklady na celú životnosť vozidla (vtedy by som započítal všetko), alebo náklady na prevádzku práve kúpených elektrobusov (vtedy by som zohľadnil dotáciu).

Pri prvom totiž nemožno predpokladať, že dotácia bude vždy a v rovnakej výške. A ešte sme do celého porovnania zabudli započítať výmenu/repas batérii.
Reakcia na: Valec #226615:
Obstarávacie náklady sa rozširovaním týchto vozidiel budú ďalej znižovať.
Veľmi by tomu pomohlo aj výberové konania nešité na mieru jednému uchádzačovi. Taká Proterra je na ceste za elektromobilitou MHD oveľa ďalej, ich bus prešiel za 24 hodín 1000km.
Reakcia na: Valec #226615:
Obstarávacie náklady by mali zohľadniť reálnu cenu, ktorú DPB platí v danom čase a podmienkach (dotácie).
Ak je možnosť získať elektrobus za zlomok ceny a naftový autobus za plnú cenu a k tomu prevádzkové náklady elektrobusu vychádzajú výhodnejšie ako naftového, tak sa samozrejme z pohľadu DPB oplatí...

Skôr v tých prevádzkových nákladoch by som čakal "míny", či bolo započítané všetko z dlhodobého hľadiska. Štatistiky za nafťáky či CNGčka DPB má, ale za elektrobusy ich nemá mať odkiaľ.
Reakcia na: Ámos #226613:
Ešte zohľadni:

SOR NB 12 City . . . 241.000 € (vr. nárhadných dielov na 3 roky)
SOR NS 12 Electric . . . 589 000 € (vr. nabíjacej infraštruktúry)

Rozdiel v cene vozidla 348 000 € (ak zanedbáme nie úplne porovnateľné vstupy), po zohľadnení prevádzkových nákladov 248 000 €. Z jedného elektrobusu tak je strata v hodnote jedného ďalšieho autobusu.
Reakcia na: 7ross7 #226606:
Presne. To nevyzerá ani ako študentská práca. To vyzerá ako žiacka práca. Robené narýchlo, ráno pred poradou.
Reakcia na: TeBeCe #226601:
Zaklad kazdeho korporatu je prezentovat cisla tak, aby vyzeral dobre.
Matematika by mala byt nasledovna:
Elektrobus: (114,5 * (0,13+0,15)) *365 = 11 701,90
Naftobus: (114,5 * (0,30+0,18)) *365 = 20 060,40

Rozdiel = 8358,50
Zivotnost = 12 rokov, ušetrené 100 302,-€ na prevádzkovych nákladoch.

vystup, ak maju byt elektrobusy rentabilne pre ich vyssiu obstaravaciu cenu, musi ich dojazd narast, alebo zabezpecit rychlonabijanie pocas dna.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.