Reakcia na: chodec #225104:
"NAJKRATŠIE prepojenie" Viedne na Žilinu a ďalej je cez hlavnú stanicu. Vzdialenosť Viedeň - Marchegg - Vinohrady/Predmestie je 70 km, vzdialenosť Viedeň - Petržalka - Vinohrady/Predmestie je 82 km. Prvá menovaná trať je navyše vo veľkej časti priamka, čo umožňuje po rekonštrukcii dosahovať vyššie traťové rýchlosti a nie je ani tak zaťažená ako trať Viedeň - Budapešť.Nová drahá tunelová trať pre mestské vlaky je plytvaním prostriedkov. Ak by už trať v tejto polohe existovala, tak by bolo ok doplniť na nej zastávky (ale len za predpokladu, že to nezníži kapacitu trate, teda ak by bola 3 či 4 koľajná, či bez nákladnej či diaľkovej osobnej dopravy).
Ak by sme mali peniaze na tunelovú trať, tak je omnoho lepšie postaviť tunel pre mestskú dráhu - pri súčasnom stave teda pre električku. Tunelová trať so zastávkami hl. st. - Hodžovo nám. - Nám. SNP - Ml. nivy/Karadžičova - Ml. nivy/Košická a ďalej povrchovo stredom biznis zóny na Ml. nivách by bola nielenže lacnejšia ako železničný tunel popod Dunaj do Petržalky (kde už máme koľajovú dopravu cez most) ale by poslúžila nielen dochádzajúcim ale aj obyvateľom. A pre dochádzajúcich by bola tiež lepšia, lebo by obsluhovala nielen väčšiu oblasť, ale by slúžila narozdiel od Filiálky pre všetkých - aj tých od Malaciek aj od Dunajskej Stredy.
Valec
Takže je pochopiteľné, že nejaký orgán/úrad/spoločnosť zastupujúca hlavného financujúceho, t.j. Európsku komisiu, povedala tomuto projektu nie.