Reakcia na: Mike #224448:
Ešte by som doplnil.V IDS JMK mali v regióne definované a aj dodržiavané nadväznosti o dva či tri roky skôr, ako mal KORDIS dispečing. U nás ešte nemáme zatiaľ ani zadefinovanie tých nadväzností.
Na druhej strane zasa máme MHD s dispečingom a ten nadväznosti nevie dodržať ani pri nočákoch, kde je naviac prítomný nejeden živý dispečer.
Mike
Každopádne ten dispečing je k spoľahlivému fungovaniu nevyhnutný. Avšak už dnes môžme zaviesť princípy, aké majú pri jednotlivých prestupných miestach v Brne. Vodiči majú v papierových CP pri jednotlivých garantovaných prestupoch tieto poznámky (uvádzam príklady).
- "Čakajte na prípoj a prestup z linky X maximálne 2 minúty" (prípadne 3, 4, 5 - proste vždy je to presne špecifikované) a pokiaľ linka nepríde, môžete odísť.
- "Čakajte na prestup z linky X maximálne 2 (3, 4, 5) minúty a pokiaľ linka X nepríde, kontaktujte dispečing".
- "Na konečnej sa odstavte tak, aby ste videli prechádzať spoj linky X, odchádzate až po ňom".
- "Na zastávke X je vzájomný prestup s linkou Y, musíte sa navzájom vidieť".
- "V čase X k prestupnému bodu Y dodržujte cestovný poriadok, čaká tam na prestup linka Z."
A pod.