Reakcia na: 810zssk #224463:
Však reálne, koľko ľudí si kúpi lístok u vodiča, ak prestupuje z iného spoja? Inak, v IDS JMK ich vlastne ani nepočítajú, takže podľa Ámosovho návrhu #224412) by vodič za prestupujúcich nedostal nič - rovnaké nič ako keby ich nepočkal.Ešte tak rozmýšľam... ak si cestujúci kúpi lístok za (čo ja viem 40 Kč) a počas cesty 5x prestúpi v rámci garantovaného prestupu, tak štvrtina cestovného bude vlastne len bonusom vodičovi. To by sa tá ekonomika dopravy veľmi rýchlo rozpadla.
(samozrejme beriem, že tie sumy sú len ilustračné, ide ale o princíp)
Mike
Každopádne ten dispečing je k spoľahlivému fungovaniu nevyhnutný. Avšak už dnes môžme zaviesť princípy, aké majú pri jednotlivých prestupných miestach v Brne. Vodiči majú v papierových CP pri jednotlivých garantovaných prestupoch tieto poznámky (uvádzam príklady).
- "Čakajte na prípoj a prestup z linky X maximálne 2 minúty" (prípadne 3, 4, 5 - proste vždy je to presne špecifikované) a pokiaľ linka nepríde, môžete odísť.
- "Čakajte na prestup z linky X maximálne 2 (3, 4, 5) minúty a pokiaľ linka X nepríde, kontaktujte dispečing".
- "Na konečnej sa odstavte tak, aby ste videli prechádzať spoj linky X, odchádzate až po ňom".
- "Na zastávke X je vzájomný prestup s linkou Y, musíte sa navzájom vidieť".
- "V čase X k prestupnému bodu Y dodržujte cestovný poriadok, čaká tam na prestup linka Z."
A pod.