Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #224447:
..."Preto nerozumiem, prečo to SL dispečing nerieši už teraz, mimo IDS"...
Pretože SL žiadny operatívny dispečing jednoducho nemá a cez Instagram to asi neporiešia?

..."Akonáhle by zaviedol intelektuálny level,"...
Intelektuálny level? ? ? - pán má, zdá sa, silvestrovské dozvuky?
Realita dnešných dní je ale úplne inde, čo sa týka intelektuálneho levelu. Napr. viď prípad z pred pár dní:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/nehoda-srazka-tramvaji-praha-strasnice_1712231315_ako

Samozrejme, ak chceme aktívne "riadiť" dopravu v IDS, potrebujeme živý dispečerský aparát, ktorý bude mať autoritu. Ale stavať prípojovosť na osobnej zaangažovanosti, alebo motivácii vodičov je úplne scestná idea! Na tom sa asi zhodneme väčšina...
Reakcia na: Mike #224448:
Ešte by som doplnil.

V IDS JMK mali v regióne definované a aj dodržiavané nadväznosti o dva či tri roky skôr, ako mal KORDIS dispečing. U nás ešte nemáme zatiaľ ani zadefinovanie tých nadväzností.
Na druhej strane zasa máme MHD s dispečingom a ten nadväznosti nevie dodržať ani pri nočákoch, kde je naviac prítomný nejeden živý dispečer.
Reakcia na: Ike #224447:
Sú prípady, kde vodič nevidí na spoj, odkiaľ má byť prípoj (či už bus alebo vlak), ale je kvantum prípadov, kde vodič vidí na tej spoj, odkiaľ majú ľudia prestupovať. Sú aj stanice, kde je bus robený čisto ako prípoj od vlaku, a to, či prišiel vlak vodič zistí tak, či tam na jeho bus niekto čaká, alebo nie. Niekedy sú to aj "stabilní dedinskí" vodiči, ktorí sa s cestujúcimi poznajú aj osobne.

Každopádne ten dispečing je k spoľahlivému fungovaniu nevyhnutný. Avšak už dnes môžme zaviesť princípy, aké majú pri jednotlivých prestupných miestach v Brne. Vodiči majú v papierových CP pri jednotlivých garantovaných prestupoch tieto poznámky (uvádzam príklady).

- "Čakajte na prípoj a prestup z linky X maximálne 2 minúty" (prípadne 3, 4, 5 - proste vždy je to presne špecifikované) a pokiaľ linka nepríde, môžete odísť.
- "Čakajte na prestup z linky X maximálne 2 (3, 4, 5) minúty a pokiaľ linka X nepríde, kontaktujte dispečing".
- "Na konečnej sa odstavte tak, aby ste videli prechádzať spoj linky X, odchádzate až po ňom".
- "Na zastávke X je vzájomný prestup s linkou Y, musíte sa navzájom vidieť".
- "V čase X k prestupnému bodu Y dodržujte cestovný poriadok, čaká tam na prestup linka Z."

A pod.
Reakcia na: dyspozytor #224440:
Nerád by som do tejto debaty vstupoval, ale podľa mňa by dané mal riešiť dispečing. Týmto môžeme našu debatu zamotať do nekonečnej polemiky okolo IDS a IDS dispečingu, celé je to ale o tom, že by to malo byť v záujme objednávateľov, aby prestupy fungovali.

Ak ten SL bus utečie vlaku, ktorý mešká 5 minút, znamená to, že BSK musí platiť vyššie kompenzácie za prevádzku prázdneho autobusu (a stratených cestujúcich). To predsa nemôže byť v nikoho záujme. Preto nerozumiem, prečo to SL dispečing nerieši už teraz, mimo IDS. Veď keď už nič iné, ten vlak je vlastne mobilný zdroj cestujúcich.

Amos má v niečom pravdu: aspoň ja mám pocit, že súčasný vodič (myslím všeobecne, nehovorím, že nie sú výnimky) nemá motiváciu zaviesť "intelektuálny level" do svojej pracovnej činnosti. Level, ktorý by spočíval v subjektívnom a odbornom vyhodnotení situácie. Je to vidieť aj v prípade MHD. Už sa mi veľakrát stalo, že spoje dvoch liniek, ktoré boli na niekoľkých zastávkach v súbehu a medzi ktorými existuje potenciál prestupu (napr. 203/207, 83/212), sa na týchto zastávkach doslova naháňali, pričom k prestup napokon nebolo možné aplikovať.

Vodič ale zostáva bez viny, pretože "išiel podľa CP". Akonáhle by zaviedol intelektuálny level, prenáša na seba zodpovednosť a to mnoho ľudí bez zvýšenia mzdy robiť nebude.

Otázne ale je, či ten intelektuálny level chceme zavádzať a či je to možné. V MHD intervaly (napr. na spomenutých linkách) nie sú neakceptovateľné (aj keď mňa to, ako cestujúceho neskutočne vytočí) a v SL, úprimne si myslím, vodič sám zo stanovišťa vodiča nemá ako vedieť, že vlak mešká a že neprišiel. Ako môže vodič, ktorý príde na zastávku Pezinok, Grinava, zast. pri pohľade z vozidla vedieť, či vlak už nešiel. Má opustiť vozidlo s cestujúcimi a ísť skontrolovať tabuľu odchodov?

Nepoznám otázky na tieto odpovede, len dávam námet do diskusie. Ten celoIDS dispečing skutočne chýba, ale mám pocit, že chýba aj záujem dopravcov spolupracovať, hoci nad rámec svojich povinností, ale v záujme cestujúcich.

Nesúhlasím však s tým, aby bol vodič odmeňovaný za aktivity, ktoré by mali byť samozrejmosťou.



Ehm a Samco13: Hovori vam nieco pojem sarkazmus? 🙂
Reakcia na: chodec #224443:
Kačo!
Reakcia na: forester #224404:

Ďakujem za ocenenie, každopádne nemôžem mať úctu k názorom ktoré sú takpovediac strielané od boku, bez posúdenia všetkých súvisiacich problémov, bez znalosti technických noriem, bez akéhokoľvek prihliadnutia ku celému komplexu technických a ekonomických súvislostí ktoré súvisia s každým "fantastickým" ale bohužiaľ väčšinou "fantasmagorickým" a teda nakoniec nerealizovateľným riešením
Reakcia na: dyspozytor #224440:
A u policajtov len za percenta z vybranych pokut od utopistickych nerealistov 😃? ? ? ? ? ? ? ? ?

Verim dyspozytor ze ta chytia aspon 2krat denne. 😃
Reakcia na: dyspozytor #224440:
tak dúfam, že ak by sa toto zaviedlo podla tvojej uletenej predstavy, tak ti podpália dom, aby mohli ísť na výjazd a ,,omylom,, ti ***nú do hlavy kladivom, aby aj záchranári mali výjazd ? ? ? ?
Ukolova mzda vsade a pre vsetkych!!! Spravna cesta pre globalizovany svet 21. storocia!
Hasic ci zachranar, nie su vynimkov. Motivujme ich tak, ze platit im budeme len vyjazdy a zakroky - ziadne nicomne posedavanie na zakladniach!
Reakcia na: Ámos #224431:
Nikto tu nepisal ze sa to neda. Samozrejme ze odmenovat vodicov podla poctu cestujucich sa da (aspon u SL). Problem je v tom ze je to kolosalny nezmysel, obzvlast ak tym sledujeme ze vodici budu cakat na vlaky.
Reakcia na: Ámos #224432:
Ano. Ty si tu rozpraval o tom ze vodic ma byt motivovany cakat na pripoj tym ze bude mat nejake extra peniaze z cestujucich navyse.
Reakcia na: Viko #224429:
Tvoje tušenie, zdá sa, bolo správne minimálne v prípade toho prostějovského. Ak je jeho výr. č. uvedené na seznam-autobusu.cz správne, tak ide naozaj o vozidlo z DPB, konkrétne #4846 (ex. 1985), BAA 13-02, vyradený v BA v roku 1992.
Netuším, aké výr. č. mali tie košické vozidlá, tak sa nie je veľmi čoho chytiť.
Reakcia na: Ámos #224433:
NIČ si nepochopil.
Reakcia na: Ámos #224431:
Prepac, ale nie je v podstate to, co navrhujes, system, ze zaplatime predavacke viac za kazdu dobre vykonanu tranzakciu na pokladni pocas ranneho a poobedneho navalu, kde jej nebude chybat hotovost v kase, lebo ma viac prace ako predavacka pocas dna ci neskoro vecer? 🙂
Reakcia na: Ámos #224430:
Nie, to je presne to co navrhujes. Ked mas garantovany prestup, je zakladna povinnost vodica na ten prestup cakay, presne tak ako je za inych okolnosti jeho zakladnou povinnostou ist podla cestovneho poriadku. Tak ako je povinnostou pokladnicky prijat platbu kartou aj ked je s tym subjektivne viac roboty.

A zvasty o slovenskych skostnatelych molochoch si nechaj. Robil som v styroch krajinach v zapadnej Europe a nikde, NIKDE nie je vodic plateny extra podla toho ci pocka na prestup alebo nie. A uz duplom nie podla toho, kolko biomasy prevezie alebo neprevezie. Vodic ma odjazdit, co je mu nariadene, nie rozhodovat si sam ci sa bude unuvat cakat alebo nie.

Inak mam take podozrenie, ze ty si sam uvedomujes, aku si tresol kravinu, tak bud chlap a priznaj si to.
Reakcia na: S499.1023 #224426:
Ok pochopil som.
Paragraf 1.
Viac netreba debatovat.
Reakcia na: 810zssk #224421:
Take nieco som napisal.
Reakcia na: Mike #224420:
Ale to je predsa samozrejme. Ale da sa vymysliet, ako sa vykonnostna zlozka do mzdy prietnut da.

Mna len doneba vzdy vytaca toto modrogumne neda sa, ktore sa stale viac rozsiruje aj na tomto web. Miesto diskutovania, ako by to islo sa proste veri, ze existujuci system vyplacania vodicov, je najlepsi mozny.
To asi preto, ze uz tusim vacsina tu diskutujucich pre ten moloch pracuje...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.