Reakcia na: Viko #224047:
Treba povedať na rovinu jednu vec - pešia zóna, po ktorej nemôžem voľne peši chodiť a musím sa každú chvíľu uhýbať električke, nie je pešia zóna. Obchodná nie je žiadna pešia zóna, je to ulica, po ktorej chodia de facto autobusy, akurát nemajú gumené kolesá, ale kovové. To, že tam nie sú obrubníky a je dláždená, z nej pešiu zónu nerobí.Napriek tomu s električkovou dopravou aj cez naozaj pešie zóny a námestia nemám nejaký zásadný problém. Môže to fungovať, ale mení to charakter priestoru. Ideálne je, ak sú električky tak umiestnené, že chodcov obmedzujú minimálne a nenarúšajú pešie koridory. Či chceme alebo nechceme, trať vytvára bariéru. Ja to akceptujem ako menšie zlo a jediný prijateľný spôsob povrchovej hromadnej dopravy v mestských centrách či častiach miest, odkiaľ bola štandardná cestná doprava vytlačená. Keď sa pozrieme napr. do Viedne, cez centrum tam nejde jediná električková linka, tie idú pekne po obvode a to by mal byť ideál aj pre Bratislavu.
MatejBA
Preco nie po Pribinovej:
- To je tvoj dojem alebo to mas empiricky zmerane? Ako tam moze rusit hlukom a vibraciami, ked tam ta elektricka pojde po rovine a znizenou rychlostou kvoli pesej zone? Nehovoriac, ze bude vyrazne dalej od sal ako pri Redute.
- Takze pre architektonicke a umelecke koncepty sa vykasleme na rozvoj vacsiny Bratislavy, lebo by to napriklad narusilo vyhlad sochy smerom na nejaku ulicu, ktoru tam autor tak dal?
- https://goo.gl/hNR5H6 - pride ti, ze tu je malo miesta? Plus nevadi, ze potom zaberieme miesto na velmi rusnej krizovatke a sposobime zapchy?
- cize preto, ze nejake mamicky s dlhymi nechtami si piju 5 eurove latte a nie su schopne postarat sa o svoje deti/dohliadnut na ne (nedbanlivost o dieta) aby nevbehli pod deti je dovodom na to, aby niekde nebola trat? Nehovoriac o tom, ze tam, kde primarne behaju deti (nabrezie a medzi budovami Eurovea) je fyzicka bariera (schody) - https://goo.gl/1z7chY - to je viac ako sa da povedat o Obchodnej ulici
- Cize lepsia obsluha nakupneho centra, kina, nabrezia, coskoro noveho nakupneho centra (rozsirenia), novych bytov a kancelarii, hotela, divadla, vyhladovo zastavka v pesej dostupnosti od Lida je podla teba "male uzemie" a (dovolim si doplnit) "nie prilis vyznamneho bodu"?
PS: Eurovea 2 ma takto vypadat https://static.etrend.sk/uploads/tx_media/2017/05/02/gallery_1000_666/eurovea-2-nocny-letecky-pohlad.jpg - vazne to dokazes obsluzit zastavkou "na kraji projektu"?
Preco ano po Landererovej:
- to mozno ano, ale ked sa postavi elektrickova trat po ulici Mlynske Nivy, nebudu tie dve trate prilis blizko seba?
- ked tych par metrov nie je taky problem, preco by to mal byt problem pre ludi od Twin City? Vsak by mali v pesej dostupnosti elektricku po nabrezi, ASMN, a obsluhu z dalsich 3 stran pomocou autobusov a trolejbusov
- potencial ma aj cez Euroveu (a neviem o tom, ze zakruta je neprekonatelna prekazka pomocou sucasnej technologie). Nehovoriac o tom, ze naopak pre potencial elektricky po Pribinovej hovori mozne uzatvorenie pristavu v buducnosti a novej vystavby, kde by sa pod mostom Apollo dalo lahsie nadviazat na trat "bez zbytocnych zakrut" z Pristavnej ulice
- jedna vec je ukludnovat ulice v centre mesta a stavat tam pesie zony a elektricky. Druha je obmedzit vytazeny mestsky okruh a vypadovku z mesta bez moznosti rozsirenia ulice.