Ozaj a prečo sa tak lipne na tej Pribinovej? Mne by síce električka medzi divadlom a námestím nevadila, ale vidím, že je to asi nepriechodné. Tak prečo to nemôže ísť poza divadlo? Veď aj dnes zo zastávky Panorama City je to pešo toľko, ako by to bolo z električky na Landererovej. A ak by zastávka Šafko pre električky smerujúce na Landererovu bola zhruba tam, ako je dnes Malá scéna - je tam parkovisko, priestoru habadej - bolo by to odtiaľ pešo do Eurovey (na jej západný koniec) rovnako ako dnes z autobusov. Zo stredu Landererovej by bolo potom veľmi blízko k SND i ku stredu Eurovey. A naviac - ako to tu už bolo spomínané, obslúžil by sa aj priestor SV od Landererovej.
Hanbou je, že mesto nekoná. Tomu by predovšetkým malo záležať na kvalitnej dopravnej obsluhe. Ale kedysi sa riešenia odsúvali zaklínadlom "bude metro", dnes "železnica to vyrieši" a výsledok bude nula ako s tým metrom. Kedy už zodpovední pochopia, že bez adekvátneho rozvoja električkovej dopravy sa v Bratislave nič nevyrieši?!
Argumentov proti trati na Pribinovej je viac než dosť. Vy môžete akurát tak zúrivo dupať nožičkami a klikať mi mínusky, no realitu nezmeníte. Chvalabohu, inštitúcie a odborná i laická verejnosť sú jasne PROTI trati po Pribinovej. Všetko podložené argumentmi. Také sú fakty, páni.
Električky nech chodia miesto toho po Landererovej. Landererova pretína budúce administratívno-komerčné centrum prakticky presne v polovici a potenciálna trať tadeto vedená má omnoho väčší zásah tohto územia. Je omnoho lepšia ako potenciálna trať na Pribinovej. Do budúcnosti by mohla priamo pokračovať po Prístavnej k Pálenisku a ďalej až do Biskupíc.
Proti električke v tesnej blízkosti SND sa vyjadrilo Ministerstvo kultúry, ale aj samotné SND.
"Maďarič sa postavil za umelcov zo Slovenského národného divadla (SND) a ostro kritizoval plán viesť električkovú trať pred budovou divadla.
Električky podľa ministra budú hercov a návštevníkov rušiť vibráciami a hlukom, trať zaberie námestie, obmedzí prístup do divadla a naruší umelecký koncept celej stavby. J&T RE chce podľa neho zasahovať do pozemkov Slovenského národného divadla bez vysvetlenia, čo s nimi bude robiť.
„Všetky priestory okolo budovy považujeme za nevyhnutné na činnosť významnej kultúrnej inštitúcie SND, a preto vznášame zásadnú pripomienku k zabratiu čo i len ich častí,“ napísalo ministerstvo kultúry do pripomienok k udeleniu štatútu.
Ministerstvo kultúry neverí, že J&T RE zabezpečí, aby električka nerušila divadelné predstavenia, podporila to aj skúsenosťami, ktoré majú s hromadnou dopravou filharmonici v Redute.
„Máme bohaté negatívne skúsenosti z rekonštrukcie Reduty, sídla Slovenskej filharmónie. Ani použitím najmodernejších materiálov a technológií pri rekonštrukcii budovy, či rekonštrukciou trate sa nepodarilo úplne zabezpečiť odhlučnenie a eliminovanie vibrácií.“
Proti vedeniu novej električkovej trate pred budovou divadla protestuje aj Slovenské národné divadlo. Tvrdí, že sa o zámere developera dozvedeli až z médií.
„Jazda električiek by mohla spôsobovať otrasy budovy SND a znehodnotiť umelecký zážitok návštevníkov divadla,“ hovorí riaditeľ SND Marián Chudovský.
(...)
Riaditeľ SND Chudovský hovorí, že navrhovaná trasa zasahuje aj do umeleckého konceptu budovy divadla, ktorý vytvorili architekti Martin Kusý, Pavol Paňák a Peter Bauer.
Myšlienka architektov a výtvarníkov má znázorňovať príbeh, ktorý začína z „Prameňa“ v strede budovy, pokračuje slávnostným schodiskom, „tečie“ okolo základného kameňa budovy k fontáne „Víly“ a okolo dvoch veží tečie cez „Kaskády“ smerom k Dunaju. „Navrhované riešenie električkovej trate tento umelecký koncept deštruuje,“ tvrdí ministerstvo.
Priečelie budovy s divadelným námestím a zakomponovanými umeleckými dielami podľa Chudovského vytvára spoločenský priestor a miesto na kultúrne vyžitie, akých je v Bratislave málo.
Ministerstvo má ďalšie výhrady k električkovej trati aj pre zabratie pokojnej pešej zóny, ktorá uberie z komfortu návštevníkov divadla a znemožní organizovanie podujatí na námestí."
"Problémov vidí hneď niekoľko – námestie pri divadle by stratilo pôvodný architektonický zámer, električková trať by odrezala SND od pešej zóny a voľného prístupu k Dunaju. Rezort pripomenul, že ohrozená by bola aj bezpečnosť detí. Tých sa najmä pri detských predstaveniach pohybujú v okolí divadla celé stovky. „Všetky priestory okolo budovy SND považujeme za nevyhnutné k činnosti SND ako významnej kultúrnej inštitúcie, a preto Ministerstvo kultúry SR vznáša zásadnú pripomienku k zabratiu čo i len ich častí,“ dodal rezort kultúry."
Keď sa dotoho raz vrazili peniaze tak to má aj slúžiť. Kde prosím ťa píšem o slnečných dňoch? Jasne že to bolo dobre vidieť hlavne večer a za sychravého počasia.
Áno je tam kopec iných problémov. Mne hlavne prekážaju neustále preplnené koše na odpadky a celkovo bordel čo ostane na zemi po víkendových nociach.
Podobne na Poštovej boli v zemi bodovky z erbami slovenských miest. Tiež celkom príjemný mestotvorný prvok. Teraz tam ostali diery v lepšom prípade prekryté plechom. Už tam nefunguje ani základná údržba verejného osvetlenia a pol ulice je v tme.
Štúrová a jej zelené zálivy detto. Po nulovej údržbe sú tam iba rozjazdené zálivy plné blata...
Lenže ak to má byť bezpečnostný prvok, tak nestačí, aby to "večer dobre vyzeralo". Pamätám si, že za slnečných dní to veľmi vidno nebolo. A hlavne som nemal pocit, že by sa tým ľudia nejako riadili.
Ani teraz, keď cez Obchodnú chodí všetko a v takmer súvislom prúde, nie je kolízií či rizikových situácií nijak veľa.
Jediný prínos opätovného sfunkčnenia si viem predstaviť v tom, aby sa tým obhájilo zvýšenie rýchlosti... Avšak na tej ulici je tisíc pálčivejších vecí, ktoré si pýtajú investíciu.
Elektrickova trat z namestia pred SND neurobi Obchodnu, ide o charakterom uplne iny priestor. Obchodna ma vela problemov, ale elektricka medzi ne nepatri.
Obchodná teda ani zďaleka nie je kvalitný verejný priestor. Ale otázka skôr stojí tak, či chceme pred SND mať Obchodnú. Rôzna organizácia dopravy a hodí na rôzne miesta.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Melange
Električky nech chodia miesto toho po Landererovej. Landererova pretína budúce administratívno-komerčné centrum prakticky presne v polovici a potenciálna trať tadeto vedená má omnoho väčší zásah tohto územia. Je omnoho lepšia ako potenciálna trať na Pribinovej. Do budúcnosti by mohla priamo pokračovať po Prístavnej k Pálenisku a ďalej až do Biskupíc.