Reakcia na: Melange #224045:
Argumenty proti:Preco nie po Pribinovej:
- To je tvoj dojem alebo to mas empiricky zmerane? Ako tam moze rusit hlukom a vibraciami, ked tam ta elektricka pojde po rovine a znizenou rychlostou kvoli pesej zone? Nehovoriac, ze bude vyrazne dalej od sal ako pri Redute.
- Takze pre architektonicke a umelecke koncepty sa vykasleme na rozvoj vacsiny Bratislavy, lebo by to napriklad narusilo vyhlad sochy smerom na nejaku ulicu, ktoru tam autor tak dal?
- https://goo.gl/hNR5H6 - pride ti, ze tu je malo miesta? Plus nevadi, ze potom zaberieme miesto na velmi rusnej krizovatke a sposobime zapchy?
- cize preto, ze nejake mamicky s dlhymi nechtami si piju 5 eurove latte a nie su schopne postarat sa o svoje deti/dohliadnut na ne (nedbanlivost o dieta) aby nevbehli pod deti je dovodom na to, aby niekde nebola trat? Nehovoriac o tom, ze tam, kde primarne behaju deti (nabrezie a medzi budovami Eurovea) je fyzicka bariera (schody) - https://goo.gl/1z7chY - to je viac ako sa da povedat o Obchodnej ulici
- Cize lepsia obsluha nakupneho centra, kina, nabrezia, coskoro noveho nakupneho centra (rozsirenia), novych bytov a kancelarii, hotela, divadla, vyhladovo zastavka v pesej dostupnosti od Lida je podla teba "male uzemie" a (dovolim si doplnit) "nie prilis vyznamneho bodu"?
PS: Eurovea 2 ma takto vypadat https://static.etrend.sk/uploads/tx_media/2017/05/02/gallery_1000_666/eurovea-2-nocny-letecky-pohlad.jpg - vazne to dokazes obsluzit zastavkou "na kraji projektu"?
Preco ano po Landererovej:
- to mozno ano, ale ked sa postavi elektrickova trat po ulici Mlynske Nivy, nebudu tie dve trate prilis blizko seba?
- ked tych par metrov nie je taky problem, preco by to mal byt problem pre ludi od Twin City? Vsak by mali v pesej dostupnosti elektricku po nabrezi, ASMN, a obsluhu z dalsich 3 stran pomocou autobusov a trolejbusov
- potencial ma aj cez Euroveu (a neviem o tom, ze zakruta je neprekonatelna prekazka pomocou sucasnej technologie). Nehovoriac o tom, ze naopak pre potencial elektricky po Pribinovej hovori mozne uzatvorenie pristavu v buducnosti a novej vystavby, kde by sa pod mostom Apollo dalo lahsie nadviazat na trat "bez zbytocnych zakrut" z Pristavnej ulice
- jedna vec je ukludnovat ulice v centre mesta a stavat tam pesie zony a elektricky. Druha je obmedzit vytazeny mestsky okruh a vypadovku z mesta bez moznosti rozsirenia ulice.
Melange
Napriek tomu s električkovou dopravou aj cez naozaj pešie zóny a námestia nemám nejaký zásadný problém. Môže to fungovať, ale mení to charakter priestoru. Ideálne je, ak sú električky tak umiestnené, že chodcov obmedzujú minimálne a nenarúšajú pešie koridory. Či chceme alebo nechceme, trať vytvára bariéru. Ja to akceptujem ako menšie zlo a jediný prijateľný spôsob povrchovej hromadnej dopravy v mestských centrách či častiach miest, odkiaľ bola štandardná cestná doprava vytlačená. Keď sa pozrieme napr. do Viedne, cez centrum tam nejde jediná električková linka, tie idú pekne po obvode a to by mal byť ideál aj pre Bratislavu.