Presun vozidiel je problém. V Krasňanoch vodiči nemajú papiere na T3P a zase na Trnávke dosť vodičov nemá papiere na T3/T6/K2. A áno, je to problém DPB.
Mám obavu, že keď ľudia zistia, že z Petržalky až do Rajky a späť nikto nekontroluje cestovné lístky, že to budú zneužívať tak ako to bolo na linke 525 do Chorvátskeho Grobu keď ju prevádzkoval DPB a nebol tam ani doplnkový predaj CL u vodiča. V takom prípade S8 asi dlho nevydrží... ?
Paradoxne u autobusov sa ľahšie požičajú vozy medzi vozovňami, hoci sú to iné prevádzky, ako u električiek, kde sú už obe vozovne jedna prevádzka. U električiek platí že iná vozovňa = iný svetadiel.
Na trati Poprad - Studený Potok - T. Lomnica nie je SVS, jazdia normálne vlakvedúci a platí štandardná tarifa ZSSK, akurát sú tam uznávané niektoré lístky na TEŽ. Takže v tomto smere odlišnosť vlastne nie je.
Áno, chcel som napísať Rusovce. Lístok cestujúcemu neoznačí nikto, pôjde o čiastočne integrovanú trať, tzn. nástup bude možný len už označeným lístkom.
A ak tam náhodou ZSSK zabezpečí predaj (vôbec netuším ako to tam bude), tak bude možné kúpiť lístok aj u sprievodcu.
Najskôr tam píšu: "na linke Žilina – Rajec nie je možné si kúpiť lístok po nástupe do vlaku. Treba teda nastúpiť už s vopred zakúpeným cestovným lístkom."
A hneď pod tým prekvapenie: "lístok je možné zabezpečiť si v stacionárnych automatoch Dopravného podniku mesta Žilina (podľa cenníka ŽRIDS) na všetkých zastávkach alebo staniciach okrem zastávky Porúbka, kde je možné si lístok kúpiť bez prirážky u rušňovodiča podľa cenníka ZSSK,"
"zo staníc a zastávok, kde sa nachádza len stacionárny automat žilinského dopravného podniku, je možné zakúpiť si u rušňovodiča bez prirážky aj lístky so zľavou REGIONAL alebo na základe kariet KLASIK RAILPLUS, JUNIOR RAILPLUS a SENIOR RAILPLUS a lístok na prepravu bicykla alebo batožiny,"
2; Zaujala ma ešte odlišnosť v dvoch SVS pre zadarmistov. ŽRIDS: "cestujúci využívajúci nárok na bezplatnú prepravu nepotrebujú na linke Žilina – Rajec cestovný lístok, pri kontrole sa stačí preukázať preukazom na bezplatnú prepravu."
TEŽ http://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-sr/vysoke-tatry-tez-oz/cestujuci-s-narokom-na-bezplatnu-prepravu.html "Cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu sa vo vlakoch Tatranských elektrických železníc (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ) preukazujú platným preukazom na bezplatnú prepravu bez potreby vyzdvihnutia cestovného lístka na bezplatnú prepravu. Na trati Poprad - Studený Potok - Tatranská Lomnica je potrebné sa preukázať aj cestovným lístkom na bezplatnú prepravu."
Na S8 to (moje body 1 a 2 v tomto príspevku) teda ako bude? Na základe vyššie uvedeného to neviem odhadnúť. ?
Turbinova je pomerne zlozita "ulica". To ktora zastavka je najblizsia zalezi od cisla domu - ak nam vies presnejsie urcit kam presne ides, vieme ti lepsie poradit.
Dobry len som sa chcel spytat viete ktora zastavka(jedno ci autobusova alebo elektrickova) je najblizsie k Turbinovej ulici? Rozmyslal som ze radiova ale neviem ci nahodou magnetova nie je blizsie. Pomozete niekto?
Rozumiem správne, že to bude tak ako na linke S25, teda označovač cestovných lístkoch vo vlaku? ? Myslíte, že by to maďarskí partneri dovolili? Cestujúcich využívajúcich ten vlak iba na maďarskom vnútroštátnom úseku by ten označovať asi mýlil. A ak by tam bol ten s dotykovou obrazovkou [na S25 je tuším stále ten žltý bez obrazovky / displeja], tak určite by chceli mať menu aj v maďarskom jazyku a aby umožnil predať CL aj na Slovensko - samozrejme klasickou platobnou kartou z banky...
Kto teda označí cestujúcemu CL IDS BK v prípade nefunkčnosti toho iba jedného OCL na ŽST Petržalka alebo v prípade nástupu cestujúceho v Rusovciach smer Petržalka? Povinnosť nastúpiť do vlaku s už označeným CL (v prípade Rusoviec teda z autobusu MHD) sa mi zdá byť dosť prísna a voči cestujúcim nespravodlivá. To teda majú ľudia využívať tarifu ZSSK - konkrétne kupovať ich SMS lístok alebo lístok z eshopu ZSSK cez internet [na jednorazovú cestu z Rusoviec do Petržalky]? Na ŽST Rusovce nebude Wifi pre cestujúcich, však? ?
Vraj v niektorých motorákoch ČD [kde je samoobslužný výpravný systém] predáva lístky aj strojvedoucí, ale nemôžem to rýchlo nájsť na internete.
Predpokladám, že si chcel napísať, že v Rusovciach OCL nebude (Rajka zatiaľ nie je zaintegrovaná). Hmm a v Rusovciach bude po rokoch sprístupnená čakáreň [teda interiér stanice] pre cestujúcich? ? Predajné miesto ZSSK ani zmluvné so ŽSR tam, predpokladám, nebude. A ani predajný automat ZSSK ani ten červený multifunkčný z BID.
Ak tomu správne rozumiem, tak z Petržalky až do Rajky pôjde vo vlaku iba rušňovodič [+ cestujúci]. Ten bude v tom úseku zo ZSSK alebo z Gysevu? Pre porovnanie: Do Marcheggu jazdia slovenskí rušňovodiči, ale z Viedne až do Petržalky rakúski.
V Rajke smer Hegyeshalom / Csorna nastúpi sprievodca z Gysevu, a teda tam už nebude samoobslužný výpravný systém? Teraz, myslím, že nie je. A revízor ZSSK ak tam niekedy príde bude kontrolovať po Rajku. Keď dostane cestujúci bez platného lístka pokutu, tak časť z každej (za úsek Rusovce, štátna hranica - Rajka) vyplatí ZSSK Gysevu?
To mi nenapadlo Valec. ? Wau, tak bude to linka S8. Super! ? Som rád, že integrácia toho bratislavského úseku bude hneď od začiatku prevádzky.
ZSSK sa bude s Gysevom vyrovnávať za slovenský úsek samostatne (bez účasti BID), správne predpokladám? A to asi finančne, však? Nenapadá mi totiž aká / kde vyrovnávka výkonov [barter] by za toto mohla byť. ?
SVS je na Slovensku v sucasnosti zavedeny na tratiach TEZ, OZ a na trati Zilina - Rajec. Na vsetkych tychto tratiach cestujuci sam zodpoveda za zakupenie platneho CL a pripadne oznacenie. Obdobne by to teda malo byt na trati Rajka - Bratislava. Obdobne to fungovalo svojho casu na Os Bratislava - Ganserndorf.
"Tak ako tu aj v Česku je možné vo vlakoch cestovať aj za tarifu železničného dopravcu, tak nepredpokladám, že by to v Maďarsku bolo inak." - A za aku inu tarifu by si chcel v Madarsku cestovat?
Som zvedavý či z Petržalky do Rajky pôjde sprievodca ZSSK alebo či celú trasu pôjde maďarský z Gysevu.
Na www.cp.sk je v poznámke napísané "samoobslužný výpravný systém" čo v praxi neviem čo bude. Žeby tam boli iba námatkové kontroly tak ako v takom istom motoráku v Rakúsku napr. v úseku "Marchegg - Ganserndorf"? A myslí sa to iba na území Maďarska? V tejto súvislosti som si spomenul, že v župe Gyor-Moson-Sopron majú www.enykk.hu čo je, predpokladám, ich integrovaná doprava.
Všimol som si aj zaujímavosť, že podľa cp.sk tie vlaky nebudú stať v Bezenye (čo by bolo nelogické - aspoň na znamenie by to tam stáť malo), ale podľa mav.hu tam budú stáť. Tak ako tu aj v Česku je možné vo vlakoch cestovať aj za tarifu železničného dopravcu, tak nepredpokladám, že by to v Maďarsku bolo inak.
Zaujalo ma tiež, že po tejto zmene sa v úseku "Rajka - Hegyeshalom" na tej jednokoľajke zvýši počet spojov z dnešných 9 na 11. Žiaľ ani toto sa nevyrovná pravidelnému 2-hodinovému intervalu od skorého rána do neskorého večera spred zopár rokov keď tam všetky spoje vykonávala MÁV (vlaky - elektrické nízkopodlažné Talenty z Rajky cez Hegyeshalom pokračovali do Mosonmagyaróváru a Gyoru)..
Hmm a nie je tak trochu škoda (a neekologické), že na elektrifikovanej trati bude jazdiť motorák? To je to isté ako ČD na osobákoch v úseku "Kúty - Břeclav". ? Úsek "Hegyeshalom - Csorna" je tuším neelektrifikovaný, však? A na druhej strane, nezávislá trakcia je predsa len spoľahlivejšia v prípade keď sa niečo mimoriadne stane. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david1